Interfejs diagnostyczny to niezawodny sprzęt elektroniczny, umożliwiający monitorowanie i kontrolowanie stanu samochodu poprzez odczytywanie i kasowanie błędów w poszczególnych podzespołach. Zakup odpowiedniego testera diagnostycznego może okazać się dla wielu osób o wiele bardziej opłacalny niż wizyty w profesjonalnych warsztatach samochodowych czy centrach diagnostycznych! Jak dopasować interfejs do marki posiadanego samochodu? Czym różnią się testery diagnostyczne VAG od popularnych modeli ELM 327? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz w poniższym poradniku oraz rankingu najpopularniejszych i najlepiej ocenianych testerów diagnostycznych na rynku!
Co to jest interfejs diagnostyczny i do czego służy?
Interfejs diagnostyczny, określany również jako tester diagnostyczny to wielofunkcyjne urządzenie elektroniczne, przeznaczone do monitorowania stanu samochodów sprzedawanych po 1 stycznia 2001 roku. Uzyskanie informacji dotyczących statusu poszczególnych podzespołów odbywa się poprzez podpięcie urządzenia do interfejsu pokładowego auta.
Podłączenie testera z interfejsem samochodowym pozwala uzyskać wszelkie informacje, pobierane i monitorowane przez czujniki elektryczne, które uzyskują dane dotyczące stanu klimatyzacji, wtryskiwaczy, automatycznej skrzyni biegów czy zamka ABS. Informacje dotyczące stanu i ewentualnych błędów występujących w poszczególnych podzespołach mogą okazać się bardzo pomocne, zarówno w trakcie wszelkich kontroli, jak i przy zakupie używanego samochodu.
Tester diagnostyczny – jakie są rodzaje?
Wybór testera diagnostycznego może być sporym wyzwaniem dla osób, które nie miały wcześniej do czynienia z zakupem takiego sprzętu! W sklepach znajdziemy zarówno testery uniwersalne, jak i modele dedykowane diagnostyce konkretnych marek samochodów. w tej chwili coraz większą popularnością cieszą się również interfejsy diagnostyczne z systemem Bluetooth, które umożliwiają bezprzewodowe przesyłanie danych pomiędzy poszczególnymi urządzeniami!
Jak wybrać interfejs diagnostyczny? Jakie parametry są istotne przy wyborze?
Wybór interfejsów i testerów diagnostycznych jest w tej chwili naprawdę duży. Poszczególne modele różnią się od siebie parametrami, wymiarami, obsługiwanymi markami samochodów, a także sposobem łączności z urządzeniami zewnętrznymi. Przy wyborze interfejsu, warto wziąć pod uwagę również oferowane funkcje dodatkowe, takie jak możliwość bezprzewodowej transmisji danych czy wbudowaną funkcję pomocy, która dokładnie opisuje wszelkie ustawienia i procedury serwisowe auta.
Jednym z ważniejszych czynników, jakie należy uwzględnić przy wyborze testera diagnostycznego jest rodzaj i przeznaczenie konkretnego urządzenia. W zależności od potrzeb i możliwości finansowych, można dokonać wyboru pomiędzy uniwersalnymi interfejsami, umożliwiającymi obsługę wszystkich marek samochodowych, jak i modelami przeznaczonymi do diagnostyki wyłącznie jednej, wybranej marki samochodu. w tej chwili bardzo dużą popularnością cieszą się również nowoczesne testery diagnostyczne z funkcją Bluetooth, która umożliwia bezprzewodową transmisję na danych na laptopa lub telefona.
Wybrany interfejs diagnostyczny powinien być dopasowany do marki posiadanego samochodu. Warto pamiętać, iż poszczególne marki korzystają z odmiennych sterowników, dlatego na rynku można znaleźć testery dedykowane pojazdom Audi, BMW, Renault czy Volksvagena. Oczywiście w sklepach dostępne są również uniwersalne testery diagnostyczne z oprogramowaniem modułowym. Takie modele umożliwiają obsługę kilku różnych lub wszystkich marek samochodów, dlatego najczęściej wykorzystywane są w profesjonalnych warsztatach i centrach diagnostycznych.
Niektóre, zaawansowane testery diagnostyczne posiadają wiele dodatkowych funkcji, ułatwiających wykonywanie szczegółowej diagnostyki auta w bardzo szybki i wygodny sposób! Przy wyborze takiego sprzętu, warto upewnić się, czy posiada on możliwość bezprzewodowej transmisji danych oraz funkcję pomocy, opisującą wszelkie ustawienia, adaptacje i procedury serwisowe pojazdu. Przed zakupem, warto również sprawdzić, czy wybrany model posiada bezterminowe i bezpłatne aktualizacje oprogramowania. Takie rozwiązanie pozwoli dokonywać regularnej diagnostyki auta bez dodatkowych opłat!
Nowoczesne interfejsy diagnostyczne umożliwiają przesyłanie danych na telefona lub laptopa w sposób całkowicie bezprzewodowy! Takie rozwiązanie jest niezwykle szybkie i wygodne w obsłudze, dlatego przy wyborze sprzętu diagnostycznego, warto zwrócić uwagę na obecność wbudowanego systemu Bluetooth, który ułatwi monitorowanie poszczególnych podzespołów naszego samochodu z poziomu telefonu komórkowego i umożliwi wykasowanie ewentualnych błędów lub nieprawidłowości bez konieczności podłączania sprzętu do gniazda OBD2.
Kolejnym, istotnym czynnikiem, jaki warto uwzględnić przy zakupie interfejsu diagnostycznego jest intuicyjność i łatwość obsługi wybranego urządzenia. Dobry interfejs powinien umożliwiać uzyskanie wszystkich niezbędnych danych dotyczących stanu naszego samochodu w krótkim czasie! W wielu przypadkach zdecydowanie lepszym rozwiązaniem będzie zakup nieco droższego modelu ze sprawnym interfejsem w języku polskim niż wybór tańszego testera dostępnego wyłącznie w języku angielskim, który dla wielu osób będzie znacznie mniej zrozumiały i trudniejszy w obsłudze.
Niezależnie od tego, na jaki rodzaj interfejsu się zdecydujemy, to będzie on wymagał specjalnego oprogramowania, które umożliwi nam uzyskanie wszelkich danych dotyczących działania, stanu i ewentualnych nieprawidłowości w poszczególnych podzespołach naszego samochodu. Niektóre modele są kompatybilne wyłącznie z płatnymi oprogramowaniami natomiast większość modeli obsługuje również darmowe lub częściowo darmowe programy, wśród których największą popularnością cieszą się Car Scanner, Torque, Piston czy OBD Car Doctor.
Ranking najlepszych interfejsów diagnostycznych
Vgate iCar Pro BT 4.0
Najlepszy wybór
Uniwersalny interfejs diagnostyczny Vgate iCar Pro BT 4.0 to doskonały wybór dla miłośników motoryzacji, a także dla osób, które planują w najbliższym czasie zakup samochodu używanego! Model współpracuje z wieloma darmowymi i płatnymi aplikacjami, takimi jak Torque Lite, SDPROG, Torque Pro czy Car Scanner. Interfejs umożliwia przesyłanie danych dotyczących statusu poszczególnych podzespołów z wykorzystaniem nowoczesnego modułu Bluetooth 4.0! Model obsługuje aż 12 protokołów, dzięki czemu lista kompatybilnych z nim samochodów osobowych jest naprawdę imponująca.
Szerokie zastosowanie
Kompaktowy interfejs diagnostyczny to zaawansowana wersja popularnego testera Vgate iCar2. Model jest zgodny ze standardem OBD2, dzięki czemu umożliwia obsługę niemalże wszystkich aut benzynowych wyprodukowanych po 2001 roku. Urządzenie pozwala odczytać dane, takie jak prędkość obrotowa silnika, temperatura wody, zużycie paliwa czy prędkość pojazdu w czasie rzeczywistym! Interfejs jest wygodny w użyciu i bardzo łatwy do przyłączenia, a dodatkowo posiada szczegółową instrukcję obsługi w języku polskim.
Tester ELM 327 Mini
Szerokie zastosowanie
Uniwersalny interfejs diagnostyczny ELM 327 Mini to praktyczny model, przeznaczony do wykonywania podstawowej diagnostyki i kasowania błędów w bardzo niskiej cenie! Urządzenie współpracuje nie tylko z laptopami i telefonami, ale również z tabletami i komputerami PC. Model posiada system Bluetooth, który umożliwia bezprzewodową transmisję danych na wybrane urządzenie! Interfejs jest kompatybilny z popularnymi programami, takimi jak ScanMaster, Torque czy DashCommand.
Dobre parametry
Kompaktowy interfejs diagnostyczny ELM 327 Mini to świetny pomysł na prezent dla miłośników motoryzacji! Urządzenie umożliwia samodzielne kontrolowanie stanu samochodu i wykasowanie podstawowych błędów, co pozwala zaoszczędzić na kosztownych wizytach w profesjonalnych warsztatach samochodowych. Interfejs jest zasilany bezpośrednio z gniazda OBD2, dzięki czemu nie wymaga zasilania zewnętrznego. W zestawie oprócz testera znajduje się również płytka ze sterownikami i oprogramowaniem. Model jest dostępny w dwóch kolorach: czarnym i niebieskim.
Vgate iCar2 BT 3.0
Uniwersalny wybór
Kompaktowy interfejs diagnostyczny Vgate iCar2 BT 3.0 to jeden z najchętniej kupowanych sprzętów, umożliwiających monitorowanie stanu poszczególnych podzespołów w samochodach osobowych na rynku! Zdecydowaną zaletą tego modelu jest przystępna cena oraz szerokie zastosowanie, dzięki czemu interfejs obsługuje kody błędów zarejestrowanych i oczekujących we wszystkich samochodach posiadających standardowe złącze OBD2! Urządzenie pozwala odczytać aktualne dane dotyczące obrotów silnika, prędkości pojazdu, temperatury płynu chłodzącego, natężenia przepływu powietrza i wielu innych.
Współpraca z darmowymi aplikacjami
Uniwersalny interfejs diagnostyczny Vgate iCar2 BT umożliwia przesyłanie danych dotyczących poszczególnych podzespołów samochodu z wykorzystaniem modułu Bluetooth 3.0. Model jest kompatybilny z darmowymi aplikacjami mobilnymi, takimi jak Torque Lite, SDPROG czy Car Scanner! Interfejs został wyposażony w wyłącznik czasowy, który odpowiada za automatyczne wyłączenie sprzętu po 30 minutach, co pozwala zapobiec ewentualnemu rozładowaniu akumulatora w samochodzie.
OBD Eleven Pro
Multifunkcyjny wybór
Nowoczesny interfejs diagnostyczny OBD Eleven Pro to wielofunkcyjny sprzęt, przeznaczony do kompleksowej diagnostyki aut marek: Audi, Skoda, Seat, Volkswagen, Lamborghini i Bentley. Interfejs umożliwia odczytywanie i usuwanie błędnych kodów, odpowiadających za aktywację kontrolek ostrzegawczych w samochodzie. Model umożliwia pełne skanowanie poszczególnych podzespołów auta, uzyskanie informacji na temat podrzędnych jednostek sterujących, a także automatyczną identyfikację samochodu na podstawie VIN.
Łatwy w obsłudze
Nowoczesny interfejs diagnostyczny OBD Eleven Pro jest kompatybilny z aplikacją mobilną OBD Eleven, dostępną również w języku polskim. Model współpracuje z tabletami i telefonami z systemem Android, natomiast nie działa z urządzeniami z systemem iOS. Standardowa, bezpłatna wersja systemu umożliwia odczytywanie i kasowanie błędów ze wszystkich jednostek sterujących zainstalowanych w samochodzie, a także tworzenie kopii zapasowych i historii programowania auta. Z kolei dodatkowa, płatna wersja umożliwia wykonywanie bardziej zaawansowanych operacji serwisowych, takich jak wymiana klocków hamulcowych czy resetowanie stanu oleju.
MultiDiag Pro+
Szerokie zastosowanie
Zaawansowany interfejs diagnostyczny MultiDiag Pro+ to wybór dla najbardziej wymagających! Model obsługuje większość modułów sterujących i pozwala uzyskać wszelkie niezbędne informacje dotyczące stanu, działania i ewentualnych błędów, występujących w poszczególnych podzespołach samochodu. Interfejs posiada moduł Bluetooth, dzięki czemu umożliwia przesyłanie danych do laptopa czy telefona w sposób całkowicie bezprzewodowy. Model obsługuje nie tylko samochodowy osobowe, ale również dostawcze!
Ponadprzeciętne parametry
Nowoczesny interfejs diagnostyczny MultiDiag Pro+ umożliwia sprawny odczyt i kasowanie poszczególnych kodów błędowych w szybki i prosty sposób! Model posiada możliwość instalacji na kilku komputerach i nie zawiera przy tym żadnych dodatkowych abonamentów oraz limitów uruchomień urządzenia. Interfejs umożliwia obsługę prawie wszystkich sterowników w samochodach dostawczych i osobowych. Urządzenia pozwala wykonać między innymi kodowanie kluczyków, korektę kąta zapłonu, a także reset serwisu olejowego i hamulcowego.
SDPROG ELM 327
Dobry wybór
Uniwersalny interfejs diagnostyczny SDPROG ELM 327 na sterowniku FTDI to doskonały wybór dla miłośników motoryzacji! Model jest bardzo łatwy i wygodny w użyciu, a dodatkowo obsługuje wszelkie ustawienia w języku polskim. Urządzenie skutecznie wykrywa wszelkie błędy i nieprawidłowości, przy czym większość z nich posiada szczegółowe opisy, odnoszące się do możliwych przyczyn ich występowania, a także do sugerowanych metod naprawy samochodu. Wbudowana baza pomocy jest regularnie powiększana przy każdej, darmowej aktualizacji systemu, dzięki czemu urządzenie jest stale aktualne i pomocne w takim samym stopniu!
Szerokie zastosowanie
Praktyczny interfejs SDPROG ELM 327 to solidny sprzęt diagnostyczny w rozsądnej cenie! Model jest kompatybilny ze wszystkimi samochodami benzynowymi, sprzedawanymi od 1 stycznia 2001 roku na terenie UE, dzięki czemu sprawdzi się świetnie nie tylko do użytku prywatnego, ale również w profesjonalnych warsztatach samochodowych! Urządzenie pozwala kasować kody usterek, uzyskiwać dodatkowe podpowiedzi naprawy występujących nieprawidłowości, a także odczytywać możliwe przyczyny świecenia kontrolek Check Engine.
Delphi DS150E
Wysoka jakość pomiaru
Profesjonalny interfejs diagnostyczny Delphi DS150E to niezawodny sprzęt, umożliwiający przeprowadzenie szczegółowej diagnozy stanu technicznego poszczególnych podzespołów samochodowych! Urządzenie współpracuje ze wszystkimi modułami sterującymi auta. Model pozwala odczytywać i kasować ewentualne błędy w obrębie klimatyzacji, deski rozdzielczej, układu hamulcowego, automatycznej skrzyni biegów, wspomagania parkowania i wielu innych. Interfejs nie posiada żadnych dodatkowych opłat i abonamentów!
Praktyczny wybór
Nowoczesny interfejs diagnostyczny Delphi DS150E to sprzęt o ponadprzeciętnych parametrach! Model obsługuje nie tylko samochody osobowe i dostawcze, ale również autobusy, naczepy, a choćby samochody ciężarowe. Urządzenie posiada pełne menu w języku polskim, łącznie ze szczegółowymi opisami kodów usterek oraz procedur diagnostycznych. Model obsługuje laptopy, tablety i komputery PC z systemem Windows. Interfejs posiada możliwość instalacji na kilku komputerach jednocześnie.
Konnwei KW320
Dobre parametry
Nowoczesny interfejs diagnostyczny Konnwei KW320 umożliwia odczytywanie i kasowanie błędów występujących w poszczególnych podzespołach w czasie rzeczywistym. Model posiada najnowszą wersję systemu i tłumaczenia w języku polskim, dzięki czemu jest bardzo wygodny i intuicyjny w obsłudze. Urządzenie nie posiada dodatkowych abonamentów i rocznych opłat, co pozwala wykonywać pełną diagnostykę wielu pojazdów bez żadnych ograniczeń! Model mieści się w poręcznej, szarej obudowie.
Łatwy w obsłudze
Uniwersalny interfejs diagnostyczny Konnwei KW320 został wyposażony w duży, podświetlany ekran, który znacznie ułatwia ustawienie poszczególnych parametrów i trybów pracy urządzenia! Model umożliwia połączenie z samochodem przy pomocy gniazda OBD2, które występuje we wszystkich samochodach benzynowych, sprzedawanych od stycznia 2001 roku. Tester obsługuje wszystkie samochody osobowe zasilane 12V, natomiast nie obsługuje pojazdów 24V.
Interfejs diagnostyczny VAG – czym cechują się testery diagnostyczne z grupy VAG?
Interfejsy diagnostyczne VAG to modele dedykowane szczegółowej diagnostyce samochodów osobowych marek, takich jak Audi, Seat, Volkswagen, Skoda, Bentley czy Bugatti. Zdecydowaną zaletą modeli VAG jest to, iż są one w pełni przystosowane do obsługi konkretnych marek samochodów, dzięki czemu gwarantują najwyższą jakość i skuteczność dokonywanych pomiarów.
Wśród najpopularniejszych skanerów diagnostycznych, dedykowanych pojazdom osobowym z grupy VAG można wyróżnić modele HEX-V2, Vscan VAG MINI czy Vscan VAG5053 ITS. Takie modele zapewniają niezwykle skuteczne, pełne skanowanie pojazdów bazujących na magistrali CAN, co odróżnia je od mniej zaawansowanych urządzeń starszej generacji. Ceny standardowych interfejsów diagnostycznych VAG wahają się najczęściej od kilkudziesięciu do kilkuset złotych.
Interfejs diagnostyczny Delphi – czym cechuje się ten rodzaj?
Nowoczesne interfejsy diagnostyczne Delphi to doskonały wybór dla profesjonalistów! Urządzenia wyróżniają się ponadprzeciętną trwałością i intuicyjną nawigacją, która umożliwia wykonanie pełnej diagnostyki samochodu w niezwykle szybki i wygodny sposób! Modele Delphi obsługują różne typy i marki pojazdów, dzięki czemu sprawdzają się świetnie w profesjonalnych warsztatach i centrach diagnostycznych.
Wśród licznych zalet interfejsów diagnostycznych Delphi, warto wyróżnić bezprzewodową komunikację Bluetooth, która umożliwia przesyłanie danych na telefon i komputer w sposób bezprzewodowy! Urządzenia umożliwiają automatyczne skanowanie modułów elektronicznych oraz zmianę parametrów komputera dla systemów, takich jak Airbag, ABS, deska rozdzielcza, skrzynia biegów czy klimatyzacja.
Interfejs ELM 327
Uniwersalne interfejsy diagnostyczne ELM 327 to jedne z tańszych i najpopularniejszych modeli na rynku. Ich zdecydowaną zaletą jest to, iż współpracują z wieloma, zarówno płatnymi, jak i darmowymi aplikacjami mobilnymi, co znacznie ułatwia uzyskanie wszelkich danych dotyczących stanu i ewentualnych nieprawidłowości występujących w poszczególnych podzespołach auta.
W przeciwieństwie do zaawansowanych interfejsów Delphi, modele ELM 327 nie posiadają szeregu rozbudowanych funkcji, ale mimo tego, dość sprawnie radzą sobie z odczytem najważniejszych parametrów i kodowaniem występujących błędów. Ze względu na niską cenę, wybór interfejsu ELM 327 może stanowić doskonałe rozwiązanie dla osób, które planują zakup używanego auta i chcą wykonać podstawową diagnostykę na różnych rodzajach i modelach pojazdów.
Na co pozwalają interfejsy diagnostyczne? Co możemy dzięki nim zdiagnozować?
Podstawowym zadaniem interfejsów diagnostycznych jest pobieranie danych dotyczących stanu samochodu, a także odczytywanie i kasowanie ewentualnych błędów w poszczególnych podzespołach. Dzięki temu, iż wbudowany system autodiagnostyki samochodu na bieżąco pobiera oraz zapisuje informacje dotyczące wszelkich błędów i ewentualnych nieprawidłowości, to namierzenie uszkodzonych podzespołów jest znacznie łatwiejsze do wykrycia!
Większość nowoczesnych interfejsów diagnostycznych umożliwia monitorowanie i kodowanie funkcji, takich jak:
- ustawienia wyświetlacza,
- czas działania świateł,
- składanie lusterek,
- działanie klimatyzacji,
- temperatura podgrzewanych foteli,
- działanie automatycznej skrzyni biegów.
Jak działa interfejs diagnostyczny?
Interfejs diagnostyczny to urządzenie elektroniczne, służące do monitorowania stanu samochodu poprzez pobieranie danych i przesyłanie informacji pomiędzy komputerem pokładowym samochodu a laptopem lub telefonem. Większość testerów diagnostycznych uzyskuje dane przy pomocy kabli zakończonych złączem USB i wtyczką OBD2, natomiast na rynku są dostępne również bardziej nowoczesne modele, które przesyłają informacje przy pomocy łączności Wi-Fi lub Bluetooth.
Większość interfejsów nie posiada własnego oprogramowania, dlatego należy połączyć je z urządzeniem, na którym zainstalowany jest odpowiedni program. Niektóre, bardziej zaawansowane modele mają własne oprogramowanie, które w zależności od sprzętu może być wgrane na płycie lub dostępne do pobrania w internecie. Uniwersalne interfejsy, przeznaczone do diagnostyki wszystkich marek samochodów są najczęściej kompatybilne z zewnętrznymi, popularnymi programami, takimi jak Car Scanner, Torque czy Piston.
Jak podłączyć tester diagnostyczny do samochodu? Gdzie znajduje się gniazdo?
Podłączenie testera diagnostycznego do samochodu jest bardzo proste! Wszystko dzięki obecności gniazda OBD2, które jest w tej chwili montowane we wszystkich silnikach benzynowych i wysokoprężnych. Uniwersalne, 16-pinowe złącze mieści się najczęściej na konsoli centralnej, pod kierownicą lub w okolicach schowka, natomiast jego umiejscowienie może różnić się w zależności od rocznika i marki samochodu.
Obecnie coraz większą popularnością cieszą się nowoczesne testery diagnostyczne z funkcją Bluetooth lub WiFi. Takie modele nie wymagają użycia kabla i umożliwiają bezprzewodowy transfer danych w niezwykle szybki i prosty sposób! Szczegółowe informacje dotyczące sposobu podłączenia wybranego sprzętu diagnostycznego do samochodu powinny znajdować się w dołączonej instrukcji obsługi.
Czy warto samodzielnie stosować interfejs diagnostyczny?
Samodzielne użytkowanie interfejsu diagnostycznego może pomóc nam w wykryciu wszelkich błędów i nieprawidłowości w naszym samochodzie w niezwykle szybki i prosty sposób! Takie rozwiązanie może okazać się bardzo przydatne wtedy, gdy zauważymy drobne zmiany w działaniu auta i nie mamy pewności, czy wymagają one wizyty w profesjonalnym warsztacie samochodowym lub zakładzie diagnostycznym.
Tester diagnostyczny to również doskonałe rozwiązanie dla osób, które planują zakup używanego auta i chcą upewnić się, czy wszelkie podzespoły wybranego samochodu działają sprawnie i bez zarzutów! W takich przypadkach jednorazowy zakup uniwersalnego interfejsu diagnostycznego może okazać się o wiele bardziej opłacalny niż profesjonalny przegląd auta w zakładzie lub warsztacie samochodowym.
Czy tester diagnostyczny jest drogi i jak ma się to do kosztów wizyty w autoryzowanym salonie?
Koszty jednorazowej wizyty w autoryzowanym salonie diagnostycznym wahają od 50 do choćby kilkuset złotych. Podobnie jest w przypadku testerów diagnostycznych, które można zakupić już od kilkudziesięciu złotych, przy czym najlepsze i najbardziej zaawansowane modele mogą kosztować choćby kilka tysięcy złotych.
Inwestycja w dobry tester diagnostyczny może zwrócić się bardzo szybko! Odpowiednio dobrany sprzęt pozwoli kontrolować stan samochodu bez żadnych ograniczeń. Dodatkowo wiele nowoczesnych interfejsów diagnostycznych posiada wieloletnią lub choćby dożywotnią gwarancję, która chroni zakup przed ewentualnymi uszkodzeniami i innymi, nieprzewidzianymi zdarzeniami.
Jaki interfejs diagnostyczny wybrać? Podsumowanie
Interfejs diagnostyczny to wielofunkcyjne urządzenie elektroniczne, umożliwiające odczytanie najważniejszych informacji dotyczących aktualnego stanu naszego samochodu. Wybór odpowiedniego sprzętu diagnostycznego może ułatwić skontrolowanie wybranych parametrów silnika, zaprogramowanie poszczególnych funkcji samochodu, a także usunięcie ewentualnych błędów. W zależności od potrzeb, a także od rodzaju i marki posiadanego auta, można dokonać wyboru pomiędzy uniwersalnymi interfejsami ELM 327, skanerami diagnostycznymi dedykowanymi pojazdom osobowym z grupy VAG, a także nowoczesnymi modelami Delphi, stanowiącymi doskonały wybór dla profesjonalistów i najbardziej zaawansowanych miłośników motoryzacji!