Funkcjonalnie urządzony gabinet zapewnia płynność poruszania się, efektywniejszą pracę, a pod koniec dnia mniejsze zmęczenie. Istotne znaczenie ma dopasowanie mebli do metrażu biura, potrzeb działalności oraz komfortu pracy. Wygodny, wysokiej jakości fotel z regulacją zapewnia odpowiednią postawę w trakcie pracy. Kolejna kwestia to styl mebli, czy lubisz tradycyjne – drewniane, a może nowoczesne ze szkła bądź stali. Oczywiście te dwa style również da się połączyć tworząc spójną całość. Jak widać, stworzenie spersonalizowanej przestrzeni wymaga nieco wysiłku i kreatywności. Zatem jak urządzić gabinet, by sprzyjał skutecznemu działaniu?
Jak urządzić gabinet?
Kluczowym elementem aranżacji gabinetu jest określenie potrzeb: jakiej wielkości ma być biurko do gabinetu? W gabinecie lekarskim biurko powinno być masywne, trwałe, wyposażone w kilka zamykanych, dużych szuflad. Architekt doceni biurko z regulacją wysokości – dzięki czemu nie nadwyręża kręgosłupa podczas pracy w pozycji stojącej. W biurze księgowej dobrym rozwiązaniem, ze względu na ilość dokumentacji, są biurka narożne.
Biurko to niejedyny mebel w gabinecie, dlatego wybór kolejnych zależy od charakteru działalności. Architekt potrzebuje stołu kreślarskiego, księgowa licznych regałów, a prezes agencji reklamowej wygodnych foteli do owocnych rozmów z kontrahentami.
Pierwszą rzeczą, którą warto zrobić, przed zapoznaniem się z ofertą mebli, jest określenie potrzeb. Wielkości biurka, liczby regałów na dokumenty, innych mebli typu: fotele, stolik, sekretarzyk, komoda, szafa, leżanka, sejf.
Wizytówka firmy
Gabinet poza tym, iż wpływa na jakość wykonywanej pracy i chęć przebywania w nim, spełnia jeszcze jedną istotną rolę. Dla kontrahentów i klientów stanowi wizytówkę firmy. Świadczy o firmie i może znacząco wpłynąć na odbiór marki. jeżeli klienci będą czuli się w nim dobrze, to z pewnością ich pozytywne odczucia wpłyną na odbiór marki. I jest większa szansa, iż wrócą.
Urządzony w dobrym guście, w zgodzie z własnym stylem i rodzajem działalności gabinet sprzyja budowaniu pozytywnych relacji z ludźmi. Dlatego warto zadbać nie tylko o wysokiej jakości meble, ale również o najmniejsze detal, jak stylowe akcesoria na biurko.
Gdzie ustawić biurko?
Biurko jest centralnym punktem każdego gabinetu. Najlepszy jest punkt na wprost drzwi – taka pozycja buduje autorytet, a dla klientów nie jest zaskoczeniem. Biurko postawione pod ścianą z krzesłem/fotelem dla klienta z boku niekoniecznie jest dobrym miejscem do budowania długofalowych relacji. Może powodować dyskomfort u osoby siedzącej nie naprzeciwko, ale z boku. Przy ustawieniu krzeseł nie pod ścianą, a w innym miejscu, konieczne będzie odwracanie głowy bądź siedzenie bokiem. Nie wygląda to profesjonalnie i nie wpływa na zdrowie kręgosłupa.
Jeśli nie przyjmujesz klientów i ma to być gabinet domowy opcją jest ustawienie biurka przy oknie. Dzięki temu praca wykonywana jest przy naturalnym świetle – co jest mniej męczące dla wzroku, a dodatkowo spoglądając co jakiś czas za okno można się zrelaksować.
Jak wybrać fotel do gabinetu?
Ważnym elementem wyposażenia w każdym biurze jest fotel. Komfortowe siedzisko i adekwatne dla postawy oparcie umożliwiają pracę w dogodnych warunkach, co ma najważniejsze znaczenie dla zdrowia i zmęczenia. W gabinetach najlepiej sprawdzają się fotele na kółkach, z podłokietnikami i wysokim oparciem.
Fotele ze skórzanym obiciem są jedną z popularnych opcji – jednak jeżeli chcesz, by fotel służył przez lata, a przy tym dobrze wyglądał, postaw na wysoką jakość. W nowoczesnych gabinetach doskonale odnajdą się minimalistyczne krzesła obrotowe.
Wybór fotela zależy od charakteru działalności, stylu, w jakim urządzony jest gabinet i stanowiska/pełnionej funkcji. Przykładem fotel w rzadko spotykanym kolorze będzie świetnym dodatkiem w agencji marketingowej, a klasyczny, czarny w gabinecie księgowej.
Regał, półki czy szafa?
W każdym biurze niezbędne jest miejsce do przechowywania dokumentów. Mimo ery cyfryzacji przez cały czas umowy, faktury, akta różnego rodzaju, przechowywane są w wersji papierowej. Dlatego w gabinecie nie może zabraknąć miejsca na mebel, który będzie temu służył. A do wyboru są różne opcje, w zależności od potrzeb działalności.
Regały i szafy to dwa podobne rozwiązania. Szafy wyposażone są w drzwiczki, regał nie zawsze, raczej jest w formie otwartej. Szafy dostępne są w różnych wymiarach, zatem choćby w małym gabinecie możesz wstawić tego typu mebel. Jest ona praktycznym rozwiązaniem, można schować w niej sejf, dokumenty, sprzęty biurowe i akcesoria.
Regały, w odróżnieniu od szaf, to często otwarta przestrzeń, choć również można znaleźć i takie, które posiadają drzwiczki i część przestrzeni pozostaje zasłonięta przed wzrokiem odwiedzających gabinet ludzi. Regał może łączyć anonimowość szafy z funkcją dekoracyjną odkrytych półek.
Czym jest sekretarzyk i dlaczego warto wstawić go do biura?
Bez tego mebla nie mogli się kiedyś obejść piastujący wysokie stanowiska i osoby wykonujące prestiżowe zawody. Sekretarzyk przypomina biurko, ale nim nie jest, dlatego nie służy do wielogodzinnej pracy. Ma krótszy blat od biurka i dużo małych szuflad oraz jedną większą.
Sekretarzyk służył i przez cały czas służy do przechowywania artykułów piśmienniczych oraz dokumentacji, listów itp. w tej chwili jest ekskluzywnym dodatkiem do gabinetu. To na nim możesz podpisywać umowy, robiąc niemałe wrażenie na kontrahentach.
Sekretarzyki dostępne są w różnych wariantach, od tradycyjnych po nowoczesne. Unikalnym rozwiązaniem są kredensy biurowe z sekretarzykiem, które robią jeszcze większe wrażenie i są niewątpliwie designerskim dodatkiem. Może na nim stanąć lampa i stylowy zegar. I to właśnie takie elementy wyposażenia gabinetu jak sekretarzyk tworzą wyjątkową przestrzeń, w której chce się przebywać. Ponadto, sekretarzyki z pewnością docenią kobiety. W kobiecym gabinecie sekretarzyk może również spełniać funkcję toaletki.
Trwałe, luksusowe, na lata
Gabinet – wizytówka firmy potrzebuje wysokiej jakości mebli. Pochodzących od cenionych na świecie marek, wytrzymałych, łatwych w utrzymaniu czystości i takich, których wygląd nie zmienia się przez lata. Ekskluzywne meble gabinetowe są podstawą funkcjonalnego i komfortowego gabinetu. Biurko wykonane z drewna, w porównaniu z płytą MDF, jest solidniejsze i bardziej wytrzymałe, a drewno pięknie się prezentuje i świetnie wpisuje w nowoczesne biura. Do pożądanych materiałów należą również stal i szkło.
Nie tylko biurko, ale również szafa, regał, półki wykonane z trwałych materiałów przez cenione marki tworzą luksusową przestrzeń na lata. W przypadku biur i gabinetów ma to istotne znaczenie, meble są użytkowane przez kilka, kilkanaście godzin dziennie kilka dni w tygodniu. Solidne materiały użyte do ich produkcji zapewniają bezproblemowe użytkowania przez wiele lat. Inwestycja w drogie meble do gabinetu po prostu się opłaca. I jest dostrzegana gołym okiem przez kontrahentów. Luksusowo urządzony gabinet oznacza dbałość o detale, profesjonalizm, zamiłowanie do piękna, a to dobrze świadczy o człowieku.
Mój gabinet – mój styl
Styl, w którym urządzony jest gabinet jest równie ważny, jak jakość mebli i adekwatne ich ustawienie w gabinecie. Miłośnik tradycyjnych rozwiązań nie będzie czuł się dobrze w gabinecie, który urządzony jest np. w stylu skandynawskim. Czegoś będzie mu brakować. A osoba ceniąca proste rozwiązania i minimalizm może odczuwać przytłoczenie w gabinecie w stylu klasycznym.
Gabinet powinien pasować do właściciela, a nie odwrotnie, dlatego warto pomyśleć nad materiałami, kolorami, formami, które lubimy. Oprócz tego konieczne jest dopasowanie mebli. Przykładowo renesansowy kredens biurowy z sekretarzykiem niekoniecznie odnajdzie się w stylu nowoczesnym, ale już w klasycznym owszem. Za to do nowoczesnego stylu pasują popularne w tej chwili sekretarzyki w kolorze białym. Na koniec pozostaje jeszcze kwestia, jak ozdobić swoje biurko.
Jeśli nie masz zmysłu aranżacyjnego odpowiedzią są gotowe zestawy mebli gabinetowych. Dostępne są w różnych wariantach od biurka z szafą bądź regałem, po pełne wyposażenie gabinetu. Ponadto, od nowoczesnych i designerskich po klasyczne. Dla różnych rodzajów działalności.