Jak skutecznie zbudować strategię sprzedaży? Praktyczny przewodnik dla przedsiębiorców

enterpriseadvisors.pl 5 dni temu
Zdjęcie: budowanie strategii sprzedaży.


Wyobraź sobie właściciela firmy z kilkuletnim stażem. Ma dobry produkt, zespół handlowy na pokładzie i grono lojalnych klientów. A mimo to… sprzedaż stoi w miejscu. Każde nowe działanie to szukanie pomysłów, podejmowanie działań, które raczej przypominają improwizację – bez konkretnego planu, bez mierników i wskaźników, bez efektów. Klienci przestają odbierać telefonu po pierwszym kontakcie lub po przesłanej ofercie, a dział sprzedaży woli czekać na zapytania niż aktywnie podejmować działania prospectingowe służące pozyskaniu nowych klientów. Brzmi znajomo? Taki scenariusz to częsty obraz w małych i średnich firmach, choć zdarza się i u największych organizacji. Problem nie leży w samym produkcie, ale w braku spójnej, mierzalnej i skutecznej strategii sprzedaży. A skoro strategii brak to choćby najlepsze umiejętności mogą być niewystarczające. W tym artykule pokażemy, czym jest strategia sprzedaży, jak ją opracować i wdrożyć – krok po kroku – oraz jak ocenić jej dojrzałość.

Idź do oryginalnego materiału