W tym artykule przeczytasz:
jaki produkt Lyst ogłosił najbardziej pożądanym w 2025 roku – i dlaczego nie jest to żadna modowa rzecz, której się spodziewałaś,
czym adekwatnie jest Labubu i dlaczego świat oszalał na jego punkcie,
jak Labubu pokonało hity luksusowych marek, takich jak The Row czy Chloé,
pełną listę wyróżnień z raportu Lyst Year in Fashion 2025,
co mówią dane o popularności Labubu (m.in. wzrost wyszukiwań o 625%),
czy szał na Labubu utrzyma się w 2026 roku – i co może go zastąpić.
Polecamy: To najbardziej pożądany dodatek ostatnich miesięcy. Branża mody oszalała na jego punkcie
Zabawka, maskotka, viral – i najbardziej pożądany produkt 2025
Jeśli ostatnie miesiące spędziłaś w internecie – a szanse są dość spore – wiesz, iż Labubu był wszędzie. Na TikToku, Instagramie, na półkach resellerów, w rękach celebrytów, którzy z dumą nosili go obok torebek za kilka tysięcy. Lyst wskazuje go jako najbardziej pożądany produkt 2025 roku (The Inescapable Craze), wyprzedzający nie tylko hity mainstreamu, ale także najgorętsze modele z luksusowych domów mody. Mowa np. o kultowych już klapkach The Row za 3,5 tysiąca złotych, które były dosłownie wszędzie. Ale jednak to Labubu okazało się mocniejszym trendem. I to właśnie w tym tkwi cały urok – oraz absurd – roku 2025.
Czym tak adekwatnie jest? Labubu to postać stworzona przez Kasing Lunga, będąca częścią serii The Monsters. Od 2019 roku figurkę kolekcjonerską produkuje chińska firma Pop Mart, której właściciel – właśnie za sprawą Labubu – zarobił w dobę ponad 1,5 mld dolarów.
Samą postać trudno pomylić z czymkolwiek innym. Labubu ma duże, lekko złowieszcze oczy, szeroki uśmiech z ostrymi ząbkami i uszy królika, które nadają mu jednocześnie uroczy i trochę upiorny vibe. Występuje jako figurka, brelok albo pluszak, ale zawsze zachowuje swój charakterystyczny cute-creepy wygląd, który stał się jego znakiem rozpoznawczym.
fot. Instagram @shoegamemanila
The Row podbiło modę, ale to nie moda rządziła emocjami
Nie zrozummy się źle: The Row miało swój moment. Japonki Dune stały się letnim uniformem tych, które nie muszą udowadniać, iż znają się na modzie. Buty marki pojawiały się na listach Lyst jako jedne z najgorętszych produktów sezonu, a ich minimalistyczna estetyka idealnie trafiła w vibe roku.
Ale to nie one zostały najbardziej pożądanym produktem 2025. Bo ten rok był mniej o tym, co nosimy na stopach, a bardziej o tym, czego potrzebowaliśmy emocjonalnie. A internet – jak to internet – wybrał dziwność i odrobinę eskapizmu. I właśnie w tej przestrzeni Labubu wygrał z całą, choćby luksusową modą.
fot. Instagram @sonnyangel.col
Zobacz też: Najmodniejsze buty 2025 wybrane! Luksusowe klapki kosztują ponad 3 tysiące złotych
Nie tylko Labubu. Lista najważniejszych wyróżnień Lyst Year in Fashion 2025
THE YEAR IN YEARNING – FILE UNDER: YOUR HEART’S DESIRE
(modowe pragnienia i najbardziej pożądane produkty/marki roku)
The Inescapable Craze – Labubu (obsesja, której nie dało się uniknąć),
The Sole Divide – The Row Dune Sandals (najgorętsze buty roku),
The Sac-du-Desire – Chloé Paddington Bag (torebka, za którą szalał internet),
The Track Star – Prada Collapse Sneaker (sneakers, który wyprzedził konkurencję),
The Leading Label – Miu Miu (najmocniejsza marka roku).
THE TRENDS THAT SHAPED THE STORY – TIP OF THE ZEITGEIST
(zjawiska i trendy, które zdefiniowały klimat popkultury)
The People’s Party – LA Watch Party (największe wspólne oglądanie roku),
The Vibe Analysts – New Info-Influencers (nowy typ influencerów od analiz i danych),
The Stream Sweep – The Summer I Turned Pretty (serialowy fenomen lata),
The Britvasion – The Rise of Britpop (powrót britpopu do mainstreamu),
The Matrimoment – The Bride Wore Viv (ślubny moment roku w stylu Vivienne Westwood).
FYP PEOPLE – THE NAMES THAT DOMINATED YOUR FEED
(osoby i nazwiska, które przejęły social media w 2025)
The Aura Dresser – Pedro Pascal (ikona stylu o „aurze”, którą kocha internet),
The Creative Kingpin – Demna (najbardziej wpływowy kreator roku),
The Clout Couple – Harry Styles & Zoë Kravitz (para o największym modowym wpływie),
The Scene Stealer – Kendrick Lamar (osoba, która „kradła scenę” wszędzie, gdzie się pojawiła),
The Digital Discourse – American Eagle (marka najczęściej komentowana w internecie).
Polecamy: Najgorętsza marka 2025 wybrana. Lyst podsumowuje rok w modzie
Labubu na szczycie zestawienia Lyst Year in Fashion 2025
„Nikt inny nie przejechał tak gwałtownie i wściekle przez zeitgeist jak ten złowieszczo uśmiechnięty królik-brelok. W pewnym momencie wydawało się, iż nie ma zakątka internetu – ani prawdziwego życia – którego Labubu by nie opanował […]. Szum wokół tego gloryfikowanego dodatku do torebek wprowadził świat mody w szał, a celebrytów trzymał w żelaznym uścisku. Cher, David Beckham, Rihanna, Marc Jacobs, Lady Gaga, by wymienić tylko kilku. Zdawało się, iż z dnia na dzień Labubu awansował z modowego kaprysu do symbolu statusu”
– pisze Lyst w podsumowaniu roku.
Dane tylko to potwierdzają. Lyst odnotował wzrost wyszukiwań Labubu o 625% – i to tylko między majem a czerwcem.
fot. Instagram @labubu
Czy szał na Labubu zostanie z nami w 2026 roku?
Labubu nie wygrał dlatego, iż był najbardziej praktyczny czy najbardziej luksusowy. Wygrał dlatego, iż idealnie uchwycił energię internetu w 2025 – szybkie fascynacje, kolekcjonerską gorączkę, memy, nostalgię, potrzebę posiadania czegoś „małego, ale znaczącego”. Efekt? Rok 2025 nie miał jednego trendu – miał jednego bohatera.
Ale czy najbardziej pożądany produkt 2025 zdoła utrzymać swoje panowanie w 2026 roku? Być może zabawka Pop Martu odejdzie w zapomnienie, ale jedno jest pewne: inny gadżet gwałtownie zajmie miejsce chińskiej figurki. Jak podsumowują autorzy raportu Lyst:
„Wynurzając się z drugiej strony histerii wywołanej przez Labubu, z oczarowaniem słabnącym, pozostaje nam się zastanowić: co świat będzie czcił w epoce post-Labubu? Tylko czas pokaże”.
Wynik raportu jest tak nieoczywisty, iż trudno przewidzieć, jaki produkt podbije 2026.
fot. Instagram @roses_are_rosie
Zobacz też: Koronki, Glamoratti i… kapusta? Raport Pinterest Predicts 2026 zaskakuje jak nigdy
Zdjęcie główne: Instagram @iamhearte









