Historia Loewe sięga 1846 roku, kiedy Madryt szykował się do dwóch królewskich małżeństw: Izabeli II Burbon z księciem Kadyksu oraz Marii Luizy Fernandy z księciem Montpensier. W tym czasie grupa hiszpańskich rzemieślników założyła warsztat skórzany w najbardziej komercyjnej dzielnicy Madrytu, przy ulicy Lobo (później Echegaray) w samym centrum miasta. W 1872 roku dołączył do nich Enrique Roessberg Loewe, niemiecki rzemieślnik specjalizujący się w obróbce skóry, decydując się na współpracę z lokalnymi właścicielami warsztatów i tworząc markę. Dwadzieścia lat później, w 1892 roku, E. Loewe zaprezentował się Madrytowi poprzez duży plakat, co ostatecznie przyczyniło się do zwiększenia rozpoznawalności marki wśród społeczeństwa. Enrique Loewe wnosił do Hiszpanii swoją precyzję, technikę, zmysłowość, kreatywność i niezrównaną wiedzę o skórze.
W 1905 roku Loewe zostało uznane za “Oficjalnego Dostawcę Hiszpańskiej Korony Królewskiej”. Pod przywództwem Enrique Loewe Hiltona, kiedy to rodzina Loewe była na czele przedsiębiorstwa, król Alfonso XII przyznał firmie tytuł Dostawcy Domu Królewskiego.
Loewe, stylizowane na LOEWE, to renomowany hiszpański dom mody o luksusowym charakterze, specjalizujący się w produkcji wyrobów skórzanych, odzieży, perfum i innych akcesoriów modowych. Założony w 1846 roku w Madrycie przez grupę miejscowych rzemieślników skórzanych, marka Loewe stała się częścią LVMH od 1996 roku i jest najstarszym luksusowym domem mody w ramach tego holdingu.
Historia firmy sięga 1846 roku, a marka formalnie powstała w 1876 roku, gdy dołączył do niej Enrique Loewe. W początkach XX wieku Loewe zyskało uznanie wśród wpływowych postaci, z królową Wiktorią Eugenią jako stałą klientką. W 1905 roku Alfonso XIII nadał im Królewski Nakaz Nominacji, co uczyniło Loewe oficjalnym dostawcą Królewskiego Domu Hiszpanii.
Firma gwałtownie zdobyła popularność, zyskując uznanie wielu znanych osobistości, takich jak Ernest Hemingway, Ava Gardner, Rita Hayworth, Marlene Dietrich i Sophia Loren.
W 1905 roku Alfonso XIII przyznał Enrique Loewe y Hiltonowi, potomkowi pierwotnego założyciela marki, tytuł Dostawcy Dworu Królewskiego, a jego żona, królowa Wiktoria Eugenia, była stałą klientką sklepu Loewe przy ulicy Príncipe de Madrid.
W latach 70. firma Loewe rozszerzyła swoją działalność na perfumy i modę, wprowadzając logo z anagramem Loewe, stworzone przez hiszpańskiego malarza Vicente Velę. Giorgio Armani i Laura Biagiotti zaprojektowali kolekcje odzieży damskiej dla Loewe. W 1986 roku LVMH nabył prawa do międzynarodowej dystrybucji Loewe, a następnie całkowicie przejął firmę w 1996 roku.
W latach 90. Narciso Rodriguez dołączył do Loewe jako dyrektor kreatywny, a marka zaczęła prezentować swoje kolekcje na wybiegach mody w Paryżu. Pod kolejnymi dyrektorami, takimi jak José Enrique Oña Selfa i Stuart Vevers, Loewe skupiło się na torebkach, odzieży skórzanej i upominkach opartych na skórze.
W 2013 roku Jonathan Anderson został dyrektorem kreatywnym Loewe, wprowadzając nowe kolekcje i kampanie reklamowe. Siedziba Loewe przeniosła się do Paryża w 2014 roku, choć produkcja, zwłaszcza wyrobów skórzanych, przez cały czas odbywa się w Barcelonie i Getafe pod Madrytem.
Członkowie hiszpańskiej rodziny królewskiej, m.in. królowa Zofia i królowa Letycja, wielokrotnie pojawiali się publicznie z torebkami Loewe. W drugim kwartale 2023 roku, po głośnej współpracy z Beyoncé i mianowaniu Taeyonga na ambasadora marki, Loewe znalazło się na szczycie indeksu najgorętszych marek Lyst, zastępując wcześniejszego lidera, Pradę.
Loewe ma sklepy rozsiane na całym świecie. W 2014 roku firma posiadała 143 sklepy, z głównym skoncentrowaniem w Hiszpanii i Japonii, gdzie znajdowało się odpowiednio 37 i 27 lokalizacji. Pierwszy sklep w Londynie został otwarty w 1963 roku przy Mayfair’s Mount Street.
W 1983 roku Loewe wprowadziło się na rynek amerykański, otwierając trzypiętrowy sklep w Trump Tower w Nowym Jorku. Niestety, został zamknięty w 1993 roku. w tej chwili firma posiada cztery sklepy w USA, zlokalizowane w Design District w Miami (od 2016 roku), w hotelu Wynn w Las Vegas (od 2018 roku), w Nowym Jorku (od 2019 roku) i na Rodeo Drive w Los Angeles (od 2022 roku).
W 2016 roku Loewe otworzyło Casa Loewe Madrid, największy sklep na świecie o powierzchni 10 750 stóp kwadratowych (999 metrów kwadratowych), znajdujący się na parterze siedziby firmy w charakterystycznej XIX-wiecznej kamienicy. W 2019 roku firma przerosła swój londyński sklep przy Mount Street, otwierając nowy sklep Casa Loewe przy 41-42 New Bond Street.
W 1988 roku Enrique Loewe y Lynch, prawnuk założyciela firmy, utworzył Loewe Foundation – prywatną fundację kulturalną, która wspiera wydarzenia kulturalne i wystawy. w tej chwili prezesem fundacji, która promuje design i rzemiosło, jest córka Enrique, Sheila Loewe. Fundacja została uhonorowana złotym medalem za Zasługi w Sztukach Pięknych przez rząd Hiszpanii w 2002 roku. Z inicjatywy projektanta Jonathana Andersona, w 2017 roku wprowadzono Loewe Foundation Craft Prize, mający na celu honorowanie i wspieranie rzemiosła artystycznego.
Loewe miało szereg globalnych ambasadorów marki, w tym Penélope Cruz (2013–2015), Josh O’Connor (od 2017), Tang Wei (od 2022), południowokoreańska grupa dziewcząt Nmixx (od 2022), Taylor Russell (od 2022), Taeyong (od 2023), Yang Mi (od 2023), Jamie Dornan (od 2024) oraz Lim Ji-Yeon (od 2024). Inne znane osobistości, które pojawiły się w kampaniach reklamowych marki, to Gisele Bündchen (2017), Tracee Ellis Ross (2021), Gillian Anderson (2021), Greta Lee (2023) i Maggie Smith (2023).
Jonathan Anderson, przy tworzeniu swoich pierwszych kampanii reklamowych dla Loewe, współpracował ze znanym fotografem Stevenem Meiselem. Od tego czasu kontynuował współpracę z innymi uznanymi fotografami, takimi jak Tyler Mitchell (od 2020) i Juergen Teller (od 2021).
Zasady stylu Enrique Roessberg Loewe:
1. Klasyka i precyzja
2. . Charakterystyczne wywinięte wąsy.
3. Białe koszule.
4. Minimalistyczne stylizacje.
5. Mono kolorystyczne kreacje.
Źródła: Wikiepdia,
Zdjęcia: Wikipedia i Google,
Miłej lektury,
Anrika i szafa gra,