Kultowe sklepy z biżuterią na sprzedaż. Działają w Polsce od 15 lat

g.pl 3 dni temu
Amerykańska sieć z biżuterią i dodatkami o nazwie Claire's została wystawiona na sprzedaż. Firma przegrywa z azjatyckimi platformami typu Temu i walczy z rosnącymi kosztami importu, co ma związek z polityką celną Donalda Trumpa. Co stanie się z placówkami w Polsce i na świecie? Klienci muszą uzbroić się w cierpliwość.
Sieć Claire’s od pewnego czasu walczy z rosnącymi kosztami importu z Azji, co ma bezpośredni wpływ na ostateczny zysk. Choć w tej chwili taryfy na chińskie produkty są obniżone z powodu majowej ugody, nie ma pewności, iż sytuacja nie ulegnie zmianie. W efekcie gigant specjalizujący się w biżuterii i akcesoriach poszukuje nowego właściciela. Jak informuje agencja Bloomberg, bankierzy z Houlihan Lokey Inc. chcą dotrzeć do potencjalnych nabywców całości lub części Claire’s. To oznacza, iż klientów sieci mogą czekać niebawem potężne zmiany. Na razie jednak placówki funkcjonują bez zmian.


REKLAMA


Zobacz wideo Przyjeżdżała do sklepu luksusową limuzyną i udawała, iż kasuje towar


Sklepy Claire's mogą zniknąć? Sieć ratuje się po raz drugi
W przypadku Claire's dużym problemem jest także wzrost popularności platform internetowych, które oferują podobne produkty w niezwykle niskich cenach. To także sprawia, iż marka notuje spadek zysków - tym bardziej iż w tej chwili coraz mniej ludzi stawia na sklepy stacjonarne, wybierając zakupy online. Jest to tendencja, która przybrała na sile w trakcie pandemii COVID-19.
Sprawdź również: Zbadali polskie dżemy. W części wykryto zakazane pestycydy i środek do dezynfekcji maszyn
Oferta Claire's najwyraźniej nie jest wystarczająco silna, aby pozyskać najważniejszych klientów - nastolatków i młodych dorosłych. Wszystko dlatego, iż ci mają w tej chwili teraz dostęp do szerokiej gamy niedrogich i wygodnych produktów sprzedawanych online za pośrednictwem platform takich jak Amazon i Temu
- skomentowała Julie Palmer z firmy Begbies Traynor zajmującej się doradztwem finansowym, cytowana przez Business Live. Właśnie dlatego firma została w tej chwili wystawiona na sprzedaż. Co ciekawe, to kolejny raz, gdy walczy z takimi problemami. W 2018 roku była bliska bankructwa, przez co do dziś walczy z długami sięgającymi 500 milionów dolarów. Te powinny zostać spłacone do grudnia 2026 roku.


Sieć Claire's w Polsce zaczęła od Warszawy. Przyszłość tych sklepów pozostaje zagadką
Mimo problemów firma posiada w tej chwili ponad 2,7 tysiąca sklepów zlokalizowanych w 17 krajach świata. W Polsce działa natomiast od 15 lat i w tym czasie zdążyła otworzyć w naszym kraju około 30 salonów. Pierwszy z nich pojawił się w 2010 roku Warszawie w centrum handlowym Arkadia, a w tej chwili punkty sprzedaży znajdują się również między innymi w Poznaniu, Krakowie, Łodzi oraz Bydgoszczy. Na ten moment przedstawiciele firmy poinformowali jedynie o zamiarze sprzedaży sieci, co oznacza, iż jeszcze nie wiadomo, jak będzie wyglądała jej przyszłość.


Dziękuje my, iż przeczytałaś/eś nasz artykuł.


Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Idź do oryginalnego materiału