Grupa Żabka podsumowuje realizację Strategii Odpowiedzialności za 2023 rok

ohme.pl 1 miesiąc temu

Działania Grupy Żabka mają istotny wpływ na rozwój polskiej gospodarki. Z opublikowanego Raportu Odpowiedzialności „Wygodnie i odpowiedzialnie” wynika, iż całkowita kwota wartości dodanej, wytworzonej przez Grupę i współpracujących z nią
franczyzobiorców, wyniosła aż 9,1 mld zł, czyli o 30% więcej niż w 2022 r. Raport jest opublikowany już po raz szósty i podsumowuje realizację Strategii Odpowiedzialności (ESG) Grupy Żabka za rok 2023.

– Dzięki dynamicznemu rozwojowi i innowacyjności Grupy Żabka możemy mieć pozytywny wpływ na polską gospodarkę. Przekłada się to m.in. na tworzenie sprzyjających warunków do rozwoju przedsiębiorczości, zwiększanie liczby miejsc pracy, których w tej chwili zapewniamy ponad 63 tys., a także na zmiany zakupowe ponad 3 mln klientów, którzy każdego dnia odwiedzają ponad 10 tys. sklepów w całej Polsce. Podjęte w 2023 roku działania zostały po raz drugi z rzędu docenione w prestiżowym ratingu EcoVadis i dziś znajdujemy się w gronie 1% firm na świecie, które najlepiej integrują czynniki ESG w swoich strategiach i działaniach – mówi Tomasz Blicharski, Wiceprezes Zarządu Grupy Żabka ds. Strategii i Rozwoju.

Raport Odpowiedzialności za 2023 rok Raport

„Wygodnie i odpowiedzialnie” to już szósty Raport Odpowiedzialności przygotowany przez Grupę Żabka. Publikacja została opracowana zgodnie z najnowszymi standardami raportowania niefinansowego Global Raporting Initiative (GRI Standards) oraz Sustainability Accounting Standards Board (SASB).

– Zgodnie z przyjętym przez nas strategicznym podejściem do kwestii odpowiedzialności społecznej i środowiskowej uwzględniamy aspekty ESG we wszystkich istotnych planach i działaniach Grupy. Osiąganie wytyczonych celów w tym zakresie wymaga adekwatnego zarządzania, zaangażowania, nakładu czasu i zasobów oraz przede wszystkim pracy zespołowej – mówi Rafał Rudzki, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w Grupie Żabka. Na okładce raportu znalazł się plakat autorstwa Katarzyny Panek, który został uznany przez Grupę Żabka za najtrafniejszą interpretację wizualną przewodniego hasła jej Strategii Odpowiedzialności, czyli „Wygodnie i odpowiedzialnie”, podczas 24. edycji konkursu
organizowanego przez Galerię Plakatu AMS. Grupa Żabka była partnerem głównym ubiegłorocznej edycji konkursu.

Raport Odpowiedzialności Grupy Żabka za 2023 rok dostępny jest w wersji elektronicznej:
https://zabkagroup.com/pl/nasza-odpowiedzialnosc/#raport-ESG

Idź do oryginalnego materiału