FORST – gdzie kręcono sceny? Podróż śladami serialu Netflixa

mynaszlaku.pl 8 miesięcy temu

Gdzie kręcono sceny do serialu Forst, którego możemy oglądać od 11 stycznia na platformie Netflix? Oczywiście w Tatrach, na Słowacji oraz Warszawie, Nowym Targu, Szczawnicy, Zakopanem i wielu innych miejscach. Przeczytaliśmy wszystkie części książki autorstwa Remigiusza Mroza i jesteśmy wielkimi fanami tych książek (no może w ostatniej zakończenie nas trochę rozczarowało). Obejrzeliśmy film, uczucia mamy mieszane, bo spodziewaliśmy się więcej akcji na terenie Tatrzańskiego Parku Narodowego.

Borys Szyc, czyli komisarz Forst. Gdzie kręcono serial?

Poniżej wskażę lokalizacje, których jesteśmy pewni, iż sceny były tam kręcone. Wiele z tych miejsc już kiedyś odwiedziliśmy podczas naszych podróży. Są też miejsca, o których dokładnie nie wiemy. Tutaj tylko namiastka tego, co możemy odkryć podczas podążania śladami komisarza Forsta.

Dom (przyczepa) Forsta

Dokładnej lokalizacji domu, a adekwatnie przyczepy Forsta nie znamy. Być może została tam ustawiona na potrzeby serialu. Z kadru, gdzie pokazane są widoki, być może jest to Kościelisko.

Giewont: tutaj wszystko się zaczęło

Giewont: sprawa oczywista, ponieważ główny podejrzany nazywany jest bestią z Giewontu. Wchodziliśmy tam zimą i jest to niebezpieczna góra, na której należy zachować szczególną ostrożność. Oczywiście nie wolno wchodzić na krzyż tak jak Forst oraz bestia.

Słowacja: pierwszy odcinek i napis Forst

W pierwszym odcinku na samym początku mamy napis FORST, a w tle pięknie wyglądają Tatry od strony słowackiej. Najwyższy szczyt z prawej strony to Łomnica, na której później będzie działa się akcja. Ten widok można zobaczyć w miejscowości Młynica. Samochód porusza się po drodze 3093. W Młynicy kiedyś mieliśmy nocleg i ten widok zapamiętaliśmy.

• Współrzędne: 49.1026, 20.3238.

Szczawnica: ulica Szlachtowska i droga na Jaworki

Tutaj akcja rozgrywa się w Szczawnicy. Na poniższym zdjęciu samochód z Forstem kieruje się na Jaworki. Charakterystyczna jest góra z tyłu oraz potok Grajcarek. Potem Forst ze Szrebską również jadą przez Szczawnicę.

• Współrzędne: 49.4201 20.4996.

Krościenko nad Dunajcem: most

Inna scena z samochodem rozgrywa się w Krościenku nad Dunajcem na moście, który kieruje się w stronę Szczawnicy.

• Współrzędne: 49.4414, 20.4292.

Przełom Białki: trzecia ofiara

Przełom Białki faktycznie jest Przełomem Białki. Jak nie jesteśmy pewni Kalatówek (kolejna zbrodnia), to tutaj wiemy na 100 procent. Byliśmy tam i miejsce jest przepiękne. Można to miejsce zobaczyć już na początku drugiego odcinka.

• Współrzędne: 49.4290, 20.1286.

Tatrzańska Jaworzyna i kościół św. Anny

Ta scena rozgrywa się po stronie słowackiej w Tatrzańskiej Jaworzynie na cmentarzu przy kościele św. Anny. Można ją zobaczyć w drugim odcinku.

• Współrzędne: 49.2655, 20.1395.

Czarna Góra: panorama na Tatry

Kolejna scena z samochodem i piękna panorama z miejscowości Czarna Góra w pobliżu Białki Tatrzańskiej.

• Współrzędne: 49.2736, 20.22919

Zdziar na Słowacji: spotkanie Forsta z Franciszką

Forst z Franciszką w trzecim odcinku spotkał się na parkingu przed wjazdem do centrum miejscowości Zdziar. To piękny punkt widokowy oraz miejsce startu na górskie szlaki.

• Współrzędne: 49.2736, 20.2291.

Łomnica w Tatrach Słowackich

Na Łomnicy rozgrywa się najważniejsza scena w trzecim odcinku. Widać wjazd kolejkę, pomieszczenia na zewnątrz, jednak środek to już nie Łomnica. Nie ma tam tyle miejsca. Bardzo polecamy wycieczkę na Łomnicę. Przepiękne miejsce.

Metalowy taras na Łomnicy: kolejna ofiara

W filmie na początku 4. odcinka widać metalowy taras. Znajduje się on na Łomnicy, ale na potrzeby serialu część ściągnięto. Zobacz, jak faktycznie wygląda.

Muzeum Tatrzańskie

W serialu można oglądać scenę, w której bohaterowie idą po schodach w stronę Muzeum Tatrzańskiego. To w rzeczywistości Inhalatorium znajdujące się w Szczawnicy.

Kalatówki

Nie jesteśmy pewni, czy faktycznie scena z kolejną ofiarą rozgrywa się na Kalatówkach, jednak jest scena w serialu, która pokazuje, iż faktycznie wykorzystano obiekt w Forście.

Ostatnia scena w Forście

Ostatni odcinek, to widok w kierunku Tatr, a poniżej jest Jezioro Czorsztyńskie.

Mapa z zaznaczonymi lokalizacjami

Na poniższej mapie zaznaczyliśmy miejsca, które powyżej wskazaliśmy. Nie wskazaliśmy komendy policji oraz domów prywatnych, w których rozgrywały się sceny.