Fala oszukanych na Booking.com w raju Polaków. Mistrzowski sposób

natemat.pl 15 godzin temu
Serwis Booking.com pozostaje największą platformą do rezerwacji noclegów na całym świecie, ale coraz częściej zbierają się nad nimi czarne chmury. Na Cyprze ma właśnie miejsce fala mistrzowskich oszustw, na które muszą uważać zwłaszcza polscy turyści.


Tylko w czerwcu 2025 roku na Cypr poleciało aż 36 616 turystów z naszego kraju. Częściej podróżowali tam jedynie Brytyjczycy. I właśnie z powodu ogromnego zainteresowania wczasami w tym kraju polscy turyści muszą być czujni. Oszuści wykorzystują teraz oficjalne konta noclegów na Booking.com, aby wyczyścić konta wczasowiczów.

Fala oszustw na Booking.com. Problemy na Cyprze


O stale rosnącej liczbie turystów oszukanych na Cyprze zaalarmowało Cypryjskie Stowarzyszenie Konsumentów. Ich prawniczka Virginia Christou w publicznej telewizji przestrzegała turystów przed dobrze znaną metodą wykorzystywaną przez hakerów.

W nowej fali oszustw hakerzy przejmują konta właścicieli mieszkań i hoteli, po czym wysyłają maile i wiadomości w aplikacji Booking do osób, które mają tam rezerwacje. W przesyłanych wiadomościach, podszywając się pod hotel, informują, iż konieczne jest ponowne podanie danych karty płatniczej, aby zweryfikować płatność.

Jak podaje serwis sigmalive.com, wiadomości do złudzenia przypominają te, które turystom za pośrednictwem Bookingu przysyłają właściciele obiektów. Są w nich ich dane, a także szczegóły rezerwacji. Stąd wiele osób nie ma żadnych podejrzeń i podaje dane karty. W tym momencie hakerzy przystępują do czyszczenia ich konta.

Jak rozpoznać oszustwo na Booking.com? To coraz trudniejsze


Ekspertka zwróciła się z apelem do turystów, aby po otrzymaniu takiego maila nie podawali numerów karty. Zamiast od razu wnosić płatność, najpierw skontaktujcie się bezpośrednio z obiektem, w którym wynajęliście nocleg. Najlepiej zrobić to telefonicznie albo za pośrednictwem oryginalnej strony obiektu. Prawniczka dodała, iż z powodu wykorzystania AI oszustwa są coraz trudniejsze do wykrycia.

Christou podkreśliła także, iż pełną odpowiedzialność za całą tę sytuację ponosi Booking.com, które niewystarczająco zabezpiecza konta wynajmujących. To już kolejny cios w wizerunek firmy po tym, jak w Holandii rozpoczęły się przygotowania do pozwu zbiorowego. Tamtejsze stowarzyszenia konsumenckie twierdzą, iż Booking miał stosować nielegalne praktyki, w tym m.in. oszukiwać w kwestii liczby wolnych miejsc czy zawyżać ceny za nocleg.

Idź do oryginalnego materiału