W okresie od 1 maja 2024 do 30 kwietnia 2025 samorząd na różnego rodzaju kampanie promocyjne - w tym udział w programach telewizyjnych o zasięgu ogólnopolskim wydatkował ponad 770 tys. złotych. Szacunkowy ekwiwalent reklamowy za ten okres wynosi ponad 71, 5 mln złotych. - Od początku kadencji, kiedy powoływałem wiceprezydentów podkreślałem, iż jednym z filarów rozwoju miasta będzie promocja miasta – zarówno ta wewnętrzna, jak i zewnętrzna. Konsekwentnie to robimy – między innymi poprzez sport, organizację imprez, aktywność w mediach społecznościowych, czy obecność Elbląga na antenach ogólnopolskich telewizji. Cieszę się, iż są tego pozytywne efekty. Świadczą o tym nie tylko powyższe liczby, ale również liczne sygnały które docierają do nas zarówno od mieszkańców, jak i turystów, czy potencjalnych inwestorów – podkreśla Michał Missan, prezydent Elbląga. Jest szansa, iż tegoroczne działania utrzymają ten trend. Świadczyć mogą o tym informacje TVP po sobotnich programach realizowanych w Elblągu. Jak wynika z danych oglądalności transmitowany z Elbląga koncert trasy „Lata z Radiem i Telewizją Polską” w szczytowym momencie obejrzało TVP2 i TVP Polonia ponad 1,2 mln widzów. Wydarzenie było liderem pasma i znalazło się wśród najpopularniejszych programów weekendu. Plenerowe „Pytanie na Śniadanie” obejrzało natomiast 393 tys. widzów. Czekamy jeszcze na dane dot. oglądalności programu Polska na TAK w TVP Info oraz ekwiwalenty medialne za realizowane w Elblągu programy. Z pewnością będą one dużo wyższe niż poniesione koszty promocyjne i organizacyjne, które wyniosły łącznie ponad 450 tys. zł. Należy przy tym zaznaczyć, iż ekwiwalent medialny to tylko jeden z aspektów. Wartością dodaną tego typu wydarzeń są również między innymi korzyści szeroko rozumianej branży HoReCa, czyli sektora usług związanego z hotelarstwem i gastronomią w naszym mieście. Urząd Miejski w ElbląguFB/ Miasto Elbląg