Dżihad i szariat: Ewolucja islamu w społeczeństwie według imama Suleimana Anwara Bengharsy

wybudzeni.com 2 dni temu

Dżihad i szariat: Ewolucja islamu w społeczeństwie według imama Suleimana Anwara Bengharsy

Imam i duchowny muzułmański Suleiman Anwar Bengharsa omawia rolę dżihadu w ustanawianiu szariatu, historyczne i współczesne podejście do konwersji na islam oraz refleksje na temat życia muzułmanów w społeczeństwach muzułmańskich i niemuzułmańskich.

Suleiman Anwar Bengharsa: W społeczeństwie w przeważającej mierze islamskim należy sprawić, by nie-muzułmanin poczuł, iż musi stać się muzułmaninem, aby mieć równe prawa.

Dla muzułmanina ważne jest, aby nie-muzułmanin uwierzył, iż nie-muzułmanin może odnieść korzyść z tego, iż stanie się muzułmaninem. O jednym ze sposobów, w jaki to zrobić, mówi hadis, o którym właśnie wspomniałeś. A tak przy okazji, masz absolutną rację, to jest autentyczny hadis. Ale wprowadzenie w życie tego hadisu nie może, jak powiedzieli ulemowie, nie może być zrealizowane, w społeczeństwie takim jak obecne, ponieważ przyniesie to, być może przyczynić się do większych trudności dla społeczności muzułmańskiej lub osobie z tej społeczności, gdy dokonać tego zgodnie z literą tekstu.

Był czas, kiedy ten obszar, który teraz nazywamy Turcją, nie było na nim muzułmanów, w ogóle nie było tam islamu. A potem przyszli ludzie… i w szczególności w przypadku Turcji, nie było to wynikiem działalności kupców przybywający z ofertą da’wah (konwersji na Islam). Był to rezultat dżihadu.

Przyszli muzułmanie, ludność przechodziła na islam w wyniku tego, iż muzułmanie dokonali podboju siłą, ustanowiono szariat, a w wyniku ustanowienia szariatu wiele osób uznało, iż trzeba przejść na islam, by uniknąć walki. Teraz wasi przodkowie, jeżeli byli stamtąd, bo istnieje szansa, iż mogli też przybyć z Arabii, tego nie wiemy… Byli Kurdami? Rozumiem. Nie mów o tym nikomu.

– Postaram się to ukryć.

Suleiman Anwar Bengharsa: Tylko żartuję, wiesz o tym. Korzyści w momencie przyjęcia islamu przez te osoby mogły wydawać się nieoczywiste, zważywszy, iż konwersja wynikała nie ze szczerej wiary, ale strachu. Ale pokolenia, które przyjdą po nich… Teraz wy, jako muzułmanie, jesteście szczęśliwi, iż wasi przodkowie przeszli na islam, choćby jeżeli uczynili to, by uniknąć śmierci. Cieszycie się z tego faktu, prawda? Ponieważ radujecie się, iż jesteście kim?

– Muzułmaninem.

Suleiman Anwar Bengharsa: Allahu Akbar. Czy martwi was teraz, iż wasi przodkowie byli, wiecie… Kazano im przyjąć islam? Nie tyle kazano, ile raczej pewne nakazy szariatu warunkowały, zmuszały niektórych ludzi do tego w celu uniknięcia różnych trudności. Na przykład dżizja jest jednym z takich nakazów. Dżizja jest jednym z takich nakazów, zgadza się? Ten niewielki podatek nakładany na niewiernych. Dlaczego? Ponieważ jest to cena, którą płacą za ochronę ze strony władz muzułmańskich.

Koran mówi: “Nie będzie narzucania religii”. Jest to ayata z sury której? Sury Al-Baqarah. Bardzo dobrze. Oznacza ona, iż nie możesz zmusić osoby, by naprawdę wierzyła w Allaha i Jego Proroka, ale można zmusić człowieka do życia zgodnie z szariatem.

Celem dżihadu, na przykład… Czy to słowo w Kanadzie nie jest zabronione? W Stanach Zjednoczonych jest zabronione, możecie mi wierzyć. Celem dżihadu nie jest zmuszanie ludzi do konwersji na islam, zgodnie ze słowami Koranu o braku przymusu religijnego. Jego celem jest ustanowienie prawa Allaha jako źródła równowagi i sprawiedliwości dla wszystkich stworzeń, muzułmanów i nie-muzułmanów. Jeśli muzułmanie mogą wejść na jakąś ziemię i ustanowić szariat bez rozlewu krwi, to tak należy uczynić.

Nie powinniśmy iść do miejsc i postępować wedle reguły, iż tak do tej pory czyniliśmy, Wprowadzenie szariatu czasami… Zdarzało się, iż muzułmanie wchodzili do wioski lub na jakiś obszar i nie musieli wchodzić w jakikolwiek konflikt zbrojny. Mieszkańcy po prostu zgodzili się na szariat.

Wśród nas są muzułmanie, którzy chcą twierdzić, iż islam nigdy nie był krzewiony mieczem. To jawne kłamstwo. Bardzo często właśnie w taki sposób był krzewiony. Szariat był krzewiony dzięki siły. Wprowadzenie szariatu odbywało się dzięki siły.

Ściśle mówiąc, według szariatu, w domyśle zakłada się, że mamy do czynienia z ustanowionym kalifatem, podlegamy władzy islamu, choćby jeżeli dotyczy to pojedynczego miejsca, jak w przypadku Somali, tak na marginesie. Tak, to prawda. W niektórych części Somalii szariat obowiązuje i Somalia podlega jurysdykcji szariatu. Przynajmniej większa część kraju znajduje się pod władzą osób, które ustanowiły szariat.

Tak więc w takich okolicznościach będziesz mógł udać się na obszary zamieszkałe przez niewiernych, to, co określa się nazwą Darul Kufur, czyli siedziba kafirów [niewiernych]. Pod pewnymi warunkami. Na przykład z misją da’wah lub gdy nie jesteś w stanie zdobyć lekarstwa na jakąś chorobę w swojej okolicy, możesz udać się do obszaru niewiernych [kafirów] do czasu, by znaleźć lekarstwo, a następnie musisz wrócić.

Wspomniałem o da’wah, ale choćby w takim przypadku nie możesz w nieskończoność mówić, iż idziesz na da’wah, kiedy w międzyczasie tylko opychasz się i nic nie robisz. Władza islamska będzie prosić cię o powrót co jakiś czas, byś złożył raport z postępów swojej misji. Czy masz jakichś świadków swojej misji? Opowiedz nam o niej. A co z przejazdem? Gdy udajesz się z jednego miejsca co innego? Czasami muzułmanie muszą udać się z jednego obszaru pod władzą islamu do innego takiego miejsca i są zmuszeni przekroczyć teren jaki?

Teren zamieszkały przez niewiernych [kafirów]. Zatem są okoliczności, które pozwalają muzułmaninowi opuścić swoje miejsce zamieszkania, ale zarobek czy poprawienie bytu nie jest jedną z nich. Nie możesz powiedzieć muzułmańskim władzom, iż niestety jesteś ubogi tutaj w Somalii i muszę wyjechać do Kanady. Czy pozwolicie mi wyjechać do Kanady na kilka miesięcy, by zarobić trochę pieniędzy, a potem wrócić? Odpowiedź władz byłaby negatywna. …legalnie w tym kraju.

Pewne elementy systemu prawnego w tym kraju gwarantujące ci prawo do przekonań, które mogą nie podobać się reszcie społeczeństwa. Po prostu nie łam prawa, bo wtedy będziesz miał kłopoty. Rozumiemy się?

Mimo, iż większość ulemów [muzułmański teolog i uczony] uważa, iż kobieta obowiązkowo powinna nosić nikab, jest to wymóg, wajib. Większość ulemów preferuje, by kobieta nosiła nikab do hidżabu, jak to ma miejsce tutaj. W dzisiejszych czasach kobieta nosi hidżab na głowie, a na ciele obcisłe dżinsy i obcisłe koszulki. Osoba taka w ogóle nie ma pojęcia, co to jest hidżab. Wydaje jej się, iż to po prostu coś, co owija się wokół głowy. Ja bym nauczył ją, jak bardzo się myli.

Kiedy kalifat zostaje ustanowiony, musisz spakować walizki i wrócić do domu. Nie możesz powiedzieć swoim braciom w Somalii, iż idziesz na da’wah czy talibom w Afganistanie by nie prosili, byś wrócił, bo zostajesz tutaj. To świadczyłoby o hipokryzji z naszej strony, gdybyśmy tak postąpili. Wiecie co, bracia? Powiem rzecz bardzo niepopularną.

Kiedy talibowie ustanowili emirat, islamski emirat w Afganistanie, powód, dla którego łatwo było ich zaatakować i pokonać wynika z tego, iż żaden z nas tam nie zamieszkał. Gdyby większość z nas powiedziała, iż gdy oni ustanowili państwo islamskie tam w Afganistanie, pakujemy walizki i ruszajmy im pomóc. A oni nas zapraszali, by im pomóc. Większość z nas odmówiła mówiąc, iż w Afganistanie nie ma co jeść. To nie jest wyraz szczerości, ale wyraz hipokryzji.

Zobacz na: Czym islam nie jest – dr Peter Hammond
Wróg spod znaku dżihadu – obraz islamu w pracach Oriany Fallaci
Islam: Dlaczego się go obawiamy, 1400-letnia tajemnica – dr Bill Warner
Islam podbije Europę bez oddania jednego strzału – Mu’ammar al-Kaddafi

Dżihad i szariat: Ewolucja islamu w społeczeństwie według imama Suleimana Anwara Bengharsy

https://rumble.com/v6rgfst-suleimana-anwara-bengharsy.html

Islamski uczony i mówca Zakir Naik o gwałcie i przebaczeniu

https://rumble.com/v6rgfxj-zakir-naik.html

Mający miliony wyznawców muzułmański uczony, Zakir Naik tłumaczy dlaczego lepiej dla kobiety, żeby przestrzegała islamskiego kodeksu ubioru.

Zakir Naik: Jeśli, hipotetycznie, zgwałcisz dziewczynę i mordujesz, a jeżeli sąd nie będzie potrafił ci udowodnić winy, a potem wyrazisz szczerą skruchę w nadziei, iż Allah ci wybaczy i tu masz rację. jeżeli dopuściłeś się, jeżeli dopuściłeś się gwałtu i morderstwa i jeżeli wyrazisz szczerą skruchę i poprosisz o przebaczenie, istnieje pięć kryteriów wymaganych do uzyskania przebaczenia.

Po pierwsze, przyznasz, iż postąpiłeś źle. Przyznasz, po popełniłeś grzech.

Po drugie, dopilnujesz, by natychmiast występku zaprzestać.

Po trzecie, dopilnuj, by to się więcej nie powtórzyło.

Po czwarte, poprosisz Allaha o przebaczenie.

Biorąc pod uwagę wszystkie te kryteria, choćby jeżeli dokonałeś gwałtu, a jest to grzech ciężki, jeżeli popełniłeś morderstwo, to też grzech ciężki, ale jeżeli pożałujesz swoich czynów, Allah ci wybaczy. Wszyscy to wiemy.

Teraz co do drugiego pytania. Czy to nie jest niesprawiedliwe wobec zgwałconej i zamordowanej dziewczyny? Powiedziałbym, iż nie. Ponieważ zarówno osoba dokonująca gwałtu jest testowana na tym świecie, jak i osoba zgwałcona jest testowana przez Allaha. Pozwólcie, iż wam wyjaśnię. Allah nakazał kobietom, aby ubierała się skromnie, powinna zakrywać całe ciało z wyjątkiem tej części, które może pokazywać, czyli twarzy. Teraz mając na uwadze te nakazy, hipotetycznie zakładając, jeśli dziewczyna ich się nie słucha i ubiera się gorsząco, co ludzi [mężczyzn] podnieca i dochodzi do gwałtu, kto jest wtedy winny? To wina dziewczyny. To nie znaczy, iż chłopak ma prawo ją zgwałcić. Nie tylko chłopak, który dokonał gwałtu i morderstwa, ale i dziewczyna winni przestrzegać słowa Koranu. jeżeli nieprzyzwoicie się ubrała i została zgwałcona, ona też jest odpowiedzialna. Jeśli nie ubierze się przyzwoicie i zostanie zgwałcona, wtedy jest to test dla niej. Dla dziewczyny, czy była ona posłuszna nakazom Allaha i nosiła się przyzwoicie. jeżeli nie, wtedy winna jest sprowokowaniu mężczyzn do gwałtu.

Richard Dawkins o wartościach chrześcijańskich

https://rumble.com/v6rgg1h-richard-dawkins-o-wartosciach-chrzecijanskich.html

Richard Dawkins: Cóż, muszę powiedzieć, iż byłem nieco przerażony, gdy usłyszałem, iż to Ramadan jest promowany. Myślę, iż kulturowo jesteśmy krajem chrześcijańskim. Nazywam siebie kulturowym chrześcijaninem, nie jestem wierzący, ale jest różnica między byciem wierzącym chrześcijaninem, a byciem kulturo chrześcijaninem, osobiście uwielbiam pieśni i kolędy. W pewnym sensie czuję się swojsko w etosie chrześcijańskim. Jak sądzę, jesteśmy krajem chrześcijańskim w takim rozumieniu tego słowa. To prawda, iż statystycznie spada liczba ludzi, którzy faktycznie wierzą w chrześcijaństwo. Pozostaje mi się z tego faktu cieszyć, ale nie widziałbym powodu do zadowolenia, gdybyśmy na przykład stracili wszystkie nasze katedry i nasze piękne kościoły parafialne. Uważam się za kulturowego chrześcijanina i myślę, iż to miałoby znaczenie, jestem przekonany, iż jeżeli zastąpilibyśmy ją jakąkolwiek alternatywną religią, to będzie to naprawdę straszne.

– To prowadzi mnie do punktu uzupełniającego, a mianowicie, jak wiemy, praktyka religijna gwałtownie spada. Ale budowa, wznoszenie meczetów w całej Europie jeżeli się nie mylę, sześć tysięcy jest ich w budowie, a znacznie więcej jest w planach. Czy uważasz to za problem, czy sądzisz, iż to ma znaczenie?

Richard Dawkins: Owszem, tak. Muszę uważać, by starannie dobierać słowa. Gdybym miał wybierać między chrześcijaństwem a islamem, bez wahania wybrałbym chrześcijaństwo, za każdym razem. Wydaje mi się, iż to religia z gruntu przyzwoita w sposób, w którym uważam, iż islam taką nie jest.

– Obawiam się, iż będziesz musiał wytłumaczyć swoje słowa. Profesorze Dawkins, dlaczego islam jest fundamentalnie, z natury nie tak szacowną religią, jak chrześcijaństwo?

Richard Dawkins: Tak, mam na myśli sposób, w jaki traktuje się kobiety. Mam tu na myśli to, iż chrześcijaństwo nie jest pod tym względem idealne, nie chodzi o wikariuszki czy biskupki [u protestantów] i tak dalej, chodzi o czynną wrogość wobec kobiet, która, jak sądzę, jest promowana przez święte księgi islamu. Nie mam na myśli postawy indywidualnych muzułmanów jako takich, którzy zupełnie inaczej traktują kobiety, ale doktryny islamu, hadisy i Koran, które zasadniczo są wrogie kobietom, homoseksualistom. Osobiście wolę żyć w chrześcijańskim kulturowo kraju, chociaż nie wierzę w ani jedno słowo głoszone przez wiarę chrześcijańską.

Idź do oryginalnego materiału