Dyrektorki Oriflame w Rosji w marcu 2022: Rynek się oczyścił. Musimy teraz robić interesy

agencja-informacyjna.com 7 miesięcy temu
Zdjęcie: Oriflame w Rosji


Agencja Informacyjna: Jak prowadzona była komunikacja liderów Oriflame w Rosji w początkach wojny na Ukrainie w 2022 r.? Rosyjskie dyrektorki mówią o łzach, dumie i konieczności przekazania wszystkim komunikatu, iż Oriflame z Rosji nie wyjdzie.

Spis treści

Oriflame zostało w Rosji, ale nie chce o tym rozmawiać
Polskim konsumentom należy się prawda
25 lutego 2022 r. Początek wojny? Nie, to czas na nowe perfumy Oriflame
12 marca 2022 r.: Nie myśl o wojnie, skup się na nowym katalogu Oriflame.
Wojna? Zadzwoń do klienta sprzedać mu relaksujące olejki z nowego katalogu
Wojna na Ukrainie? Dyrektorki Oriflame w Rosji: Mamy plan!
Sankcje? Dyrektorki Oriflame w Rosji: Idziemy do Vkontaktie i Telegram
Liderki Oriflame w Rosji: Rynek się oczyścił, nie będzie wielu marek i innych firm
Dyrektor Oriflame w Rosji: Musimy teraz robić interesy
Na Ukrainie giną ludzie a na na konferencji on-linie Oriflame w Rosji łzy, duma, jedność i pasja
Oriflame nie wyjdzie z Rosji
23 marca 2022, Polska. Komunikat Oriflame o dalszym zawieszeniu działalności
Oriflame w Rosji: Razem ku jutru

Oriflame zostało w Rosji, ale nie chce o tym rozmawiać

Od 24 lutego 2022 r. trwa napastnicza wojna Rosji przeciwko Ukrainie. Społeczność międzynarodowa wprowadziła szereg sankcji przeciwko rosyjskiej gospodarce, które mają w założeniu utrudnić Federacji Rosyjskiej prowadzenie działań wojennych. Wiele zachodnich koncernów opuściło Rosję nie chcąc swoją działalnością przyczyniać się do finansowania rosyjskiej machiny wojennej.

Od kilku tygodni informujemy o bardzo istotnej rozbieżności między oficjalnymi komunikatami szwedzkiego koncernu Oriflame Cosmetics, który w Polsce przekazał opinii publicznej informacje, iż wycofuje się z rosyjskiego rynku w związku z wojną. Informację ta ukazała się jako oficjalny komunikat na stronie Oriflame, ale także została przekazana przez media branżowe. Do dzisiaj najpopularniejsza wyszukiwarka Google podpowiada, iż Oriflame wycofało się z Federacji Rosyjskiej.

Polskim konsumentom należy się prawda

Tak jednak nie jest. Szczegółowo analizowaliśmy stronę Oriflame.ru, rozmawialiśmy z konsultantami Oriflame w Rosji, analizowaliśmy komunikację w mediach społecznościowych grup związanych ze sprzedawcami Oriflame. Zadaliśmy pytania firmie Oriflame Poland oraz Cetes Cosmetics Poland, spółce będącej producentem kosmetyków Oriflame, które według informacji przekazanych nam przez konsultantów Ofirlame przez cały czas trafiają z Polski na rosyjski rynek. Niestety nikt z obydwu przedsiębiorstw nie zabrał głosu w tej sprawie, choć zadane przez nas pytania dotyczy kwestii możliwości podszywania się pod Oriflame w Rosji oszustów. Co może oznaczać ten brak komunikacji ze strony Oriflame?

Opinia publiczna w Polsce zasługuje na informacje dotyczące działalności koncernu Oriflame w Rosji. Prześledziliśmy oficjalny kanał wideo You Tube Oriflame Russia, który ma dzisiaj 141 tys. subskrybentów. Kanał Oriflame Russia nie ogranicza się tylko do prezentowania materiałów promocyjnych nowych kosmetyków wprowadzanych na rosyjski rynek. Kanał ten relacjonuje również imprezy branżowe, których nie brakuje. Kanał działa nieprzerwanie do dzisiaj, przez cały czas wojny na Ukrainie.

25 lutego 2022 r. Początek wojny? Nie, to czas na nowe perfumy Oriflame

25 lutego 2022 r. dzień po rozpoczęciu pełnoskalowej agresji Federacji Rosyjskiej przeciwko Ukrainie kanał Oriflame Russia zaprezentował krótki film prezentujący nowe perfumy dla mężczyzn i kobiet.

W opisie na kanale czytamy: “Tworząc swoje kultowe zapachy, marka Possess inspirowała się legendami o bogach, mitycznych bohaterach i postaciach historycznych. Pobudzają one naturalny magnetyzm, charyzmę i siłę, tworząc niezachwiany wizerunek pewnego siebie mężczyzny. Perfumy mają wysoką koncentrację i intensywny zapach”.

Niewątpliwie w obliczu działań wojennych pewność siebie mężczyzn ma znaczenie, Oriflame Russia trafiło więc swoją reklamą idealnie w początek działań zbrojnych. choćby w szoku jakim dla świata był początek wojny Oriflame nie zapomniało o stymulowaniu sprzedaży. Kolejne nagrania pokażą, iż wojna na Ukrainie to dobry bodziec, żeby więcej zarobić.

Materiał wideo opublikowany na kanale Oriflame Russia 25 lutego 2022 r.

12 marca 2022 r.: Nie myśl o wojnie, skup się na nowym katalogu Oriflame.

Nie ma żadnej istotnej przerwy w działaniach kanału wideo Oriflame w Rosji w początkach wojny na Ukrainie. 12 marca 2022 r. czyli zaledwie kilka dni po wybuchu wojny na kanale pojawia się kolejne nagranie. W Rosji w tym czasie pojawiają się antywojenne protesty, wiele Rosjan czuje ogromne zaniepokojenie rozwojem sytuacji.

Oriflame w Rosji wprowadza czwarty katalog. Prezentacje katalogu na You Tubę prowadzi Svetlana Boytsova, która przedstawia się jako starszy menedżer ds. komunikacji, partner w krajach Wspólnoty Państw Niepodległych (dawne kraje Związku Radzieckiego). Boytsova prezentuje jak gdyby nigdy nic katalog i jego znakomite oferty.

Wojna? Zadzwoń do klienta sprzedać mu relaksujące olejki z nowego katalogu

Czy Boytsova odnosi się do trwającej Specjalnej Operacji Wojskowej? Tak, choć samej wojny nie wspomina, mówi jednak o sytuacji ogromnego niepokoju. Starszy menedżer ds. komunikacji Oriflame podpowiada, żeby wykorzystać niepokój spowodowany wojną do zwiększenia sprzedaży relaksujących olejków.

Svetlana Boytsova: – Swoją drogą, w kategorii umysł i nastrój, teraz większą niż kiedykolwiek, mamy kolekcję olejków eterycznych, serię olejków eterycznych na umysł i nastrój – mówi na filmie Boytsova. – W szczególności stawiamy na olejki RelaxMe, aby absolutnie każda z Was poczuła, jak niepokój zaczyna ustępować. Zaczyna nadchodzić wiosna, niepokoje ustępują, ciało i umysł odpoczywają, a kolekcja Mind&Mood RelaxMe pomoże Ci zadbać o dobre samopoczucie emocjonalne. To świetna okazja, aby zadzwonić do swojego klienta i zaoferować tak popularny już dziś produkt. (…) Życzę wspaniałego nastroju, oczywiście wysokiej sprzedaży, doskonałego zdrowia, dbajcie o siebie i do zobaczenia ponownie – kończy swoje live Svetlana Boytsova.

Czy to przypadek, iż jak twierdzi Boystova kolekcja relaksujących olejków w katalogu jest “większa niż kiedykolwiek”?

Film zamieszczony 12 marca 2022 r. na kanale Oriflame Russia.

Swietłana Zubowa: ” – Musimy się teraz po prostu skupić. jeżeli na przykład tydzień temu zalecałem zespołowi skupienie się na rutynie (…) Tydzień temu potrzebowaliśmy rutyny (…) Teraz musimy skupić się na rekrutacji i atmosferze emocjonalnej zespołu.

Na Ukrainie giną ludzie a na na konferencji on-linie Oriflame w Rosji łzy, duma, jedność i pasja

Czy ta strategia – pozostania i walki o większą część rynku rosyjskiego o której mówią dyrektorki Oriflame w Rosji na nagraniu to samodzielny ich samodzielny pomysł?

Swietłana Zubowa: “Wszyscy szczerze płakaliśmy, gdy wczoraj firma zorganizowała dwugodzinne spotkanie na zoomie. (…) I duma, i jedność, duch i pasja. Po prostu takie są nasze wartości, one teraz zabiorą nas z miejsca, w którym wszyscy nieoczekiwanie znaleźliśmy się. Dlatego bądź dla siebie liderem i po prostu idź do przodu”.

Kiedy dyrektorki mówią “firma” czy mają na myśli centralę Oriflame?

Pracownicy Oriflame w Rosji zdradzają strategię działania w czasie wojny. Film opublikowany 12 marca 2022 r. na kanale Oriflame Russia.

Oriflame nie wyjdzie z Rosji

Na Ukrainie giną dzieci, w Rosji realizowane są demonstracje przeciwko wojnie, ale dla dyrektorek Oriflame w Rosji najważniejszy jest rozwój biznesu.

Swietłana Zubowa: “- Krótko mówiąc, myślę, iż najważniejsze jest to, iż teraz musimy pozyskać więcej rekrutów. Trzeba wyjść do ludzi. Po prostu wyjść do ludzi, tylko im powiedzieć. choćby sąsiedzi mnie proszą. Wczoraj z innej kamienicy na mnie krzyczała dziewczyna: Swietłana, Kaya wyszła z rynku i co co robisz ze swoim Oriflame? Mówię jej, ale pracujemy dalej, nie odchodzimy! To znaczy teraz trzeba wyjść z tym do ludzi (z informacją, iż Oriflame nie wychodzi z Rosji).

Dyrektor Ekaterina Dutko potwierdza konieczność informowania wszystkich, iż Oriflame w Rosji pozostanie mimo wojny.

Oriflame w Rosji: Razem ku jutru

Każdy może prześledzić kanał Oriflame Russia, który nieprzerwanie prowadzi działalność wspierając sprzedaż. Po kilku miesiącach od wybuchu wojny, 13 października 2022 r. Oriflame w Rosji na kanale Oriflame Russia opublikował rosyjskojęzyczny spot wizerunkowy w którym przedsiębiorstwo podkreśla 55 lat działania koncernu.

Co mówi spot Oriflame w Rosji?: “Jak zaczniesz jutro? Czy będziesz troszczyć się o otaczający Cię świat? A może wyruszysz na poszukiwanie nowych odkryć? Czy podzielisz się z kimś swoim sukcesem?
A może pomożesz komuś osiągnąć kolejny poziom? Idąc naprzód, pokonując wyzwania i będąc z siebie dumnym, doświadczysz chwili radości, miłości, troski, odkrycia, osiągnięcia, wzruszenia. Jutro może być inaczej. Zacznijmy to razem. Oriflame – 55 lat. Razem ku jutru”.

Rosyjskojęzyczny spot z kanału Oriflame Russia z okazji 55 lat działalności koncernu.

Dziękujemy, iż przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapraszamy do lektury innych publikacji o tematyce ESG, które znajdziesz tutaj. Agencja Informacyjna.

AI World /TRS/ 27.03.2023

Idź do oryginalnego materiału