Już od kilkunastu miesięcy wśród turystów z Półwyspu Arabskiego panuje moda na odwiedzanie naszego kraju. Lotnisko w Krakowie obsługuje loty do Abu Zabi, Dubaju, Szardży oraz Kuwejtu. Za pierwszy kierunek odpowiada Wizz Air, drugi Flydubai, trzeci Air Arabia, a czwarty Jazeera Airways. Niedługo pojawi się również linia Flynas, która uruchomi loty do Rijadu. Prowadzone są też rozmowy z Etihad Airways.
REKLAMA
Zobacz wideo Ile kosztują słodycze na lotnisku? Niemało. Oto przykład z Wrocławia
Będą nowe trasy na Bliski Wschód? Gdańsk jest poważnie zainteresowany
Szacuje się, iż krakowski port obsługuje ponad 200 tys. turystów z Bliskiego Wschodu rocznie. Duże zainteresowanie lotami z państw arabskich do Małopolski zaciekawiło prezesa lotniska w Gdańsku, Tomasza Kloskowskiego. Ma nadzieję, iż nad Bałtykiem uda się stworzyć coś podobnego. - Patrzymy na sukces Krakowa i też chcielibyśmy skorzystać z liberalizacji rynku. Cały czas pracujemy nad uruchomieniem połączeń na Bliski Wschód, choć nie pomaga nam wojna w Ukrainie i fakt, iż lecąc z Gdańska, linie z Bliskiego Wschodu musiałyby mocno nadkładać drogi - powiedział w rozmowie z portalem fly4free.pl. Na ten moment gdańskie lotnisko ma jednak największe szanse na nowe dalekie trasy.
Wizz Air Fot. Cezary Aszkiełowicz / Agencja Wyborcza.pl
Bezpośrednie loty z Polski na Półwysep Arabski. Wrocław też jest chętny
Nie tylko Kraków może pochwalić się lotami do państw arabskich. Z Lotniska Chopina w Warszawie lata linia Air Arabia, a w czerwcu 2025 roku również Etihad Airways zacznie obsługiwać ten port. To jeszcze bardziej kusi władze Gdańska. - Tu są naprawdę duże szanse, tylko jednocześnie potrzeba do tego zakończenia wojny w Ukrainie. I jak te dwie rzeczy zadziałają, to w ogóle pojawi się duża szansa dla linii niskokosztowych na mocne wejście w buty przewoźnikom sieciowym. Uważam, iż to będzie fajne starcie i iż możemy na tym zyskać. Gdyby nie wojna i kwestia zasięgu, takie regularne połączenie na Bliski Wschód już dawno byłoby u nas dostępne - dodał Kloskowski.
Lotami na Półwysep Arabski jest zainteresowany także port lotniczy we Wrocławiu. - W przypadku lotnisk regionalnych takie połączenia są obsługiwane głównie przez linie niskokosztowe, więc na nich skupiamy się przede wszystkim. Chodzi tu zarówno o przewoźników nowych jak i tych już obecnych w Polsce, którzy myślą nad poszerzeniem swojej oferty - ujawnił prezes Karol Przywara. Chciałbyś/Chciałabyś polecieć na Bliski Wschód? Zapraszamy do udziału w sondzie oraz do komentowania.