Droga ekspresowa S11. Kontrakt na budowę trasy do Poznania

inzynieria.com 2 dni temu

Wykonawca ma przygotować projekt i złożyć wniosek o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (ZRID) w ciągu 10 miesięcy. GDDKiA zakłada, iż ZRID zostanie wydany do siedmiu miesięcy. Na roboty budowlane przeznaczono 22 miesiące (bez trzymiesięcznych okresów zimowych). Powinny się rozpocząć pod koniec 2025 r. i zakończyć w II kwartale 2028 r.

Odcinek drogi ekspresowej S11 przebiegnie po wschodniej stronie miejscowości Rożnowo, Kowanowo, Oborniki, Ocieszyn i Świerkówki oraz po stronie zachodniej miejscowości Łukowo, Gołaszyn i Chludowo. Ominie obszary Natura 2000 w pobliżu Warty. Nad tą rzeką powstanie most na wysokości Obornik. Trasa włączy się do węzła Poznań Północ i zachodniej obwodnicy Poznania.

Zakres robót obejmuje budowę:

  • odcinka drogi ekspresowej (dwie jezdnie po dwa pasy ruchu),
  • węzłów drogowych Oborniki i Chludowo,
  • 38 obiektów inżynieryjnych,
  • dróg/dodatkowych jezdni do obsługi ruchu z terenów przyległych do pasa drogowego,
  • miejsc obsługi podróżnych Oborniki Wschód oraz Oborniki Zachód,
  • obwodu utrzymania drogowego.

Dojdzie też do przebudowy istniejących dróg kolidującychi z drogą ekspresową.

Wykonawcą zadania o wartości przekraczającej 853 mln zł jest konsorcjum firm Kobylarnia i Mirbud.

Odcinek Oborniki–Poznań wraz z obwodnicą Obornik jest częścią drogi ekspresowej S11 Kołobrzeg–Poznań. Cała trasa będzie odgrywać istotną rolę w kraju i mieć znaczenie obronne. Zapewni przejazdy między Poznaniem a środkowym wybrzeżem Bałtyku. Ułatwi też podróże do Szczecina.

Droga ekspresowa S11 w woj. wielkopolskim będzie liczyć 260 km od granicy z woj. zachodniopomorskim do granicy z woj. opolskim.

Przeczytaj także: Droga ekspresowa S19. Umowa podpisana, 24 km w realizacji

Idź do oryginalnego materiału