Dlaczego stewardesy witają pasażerów? Ma to swoje ukryte znaczenie

g.pl 13 godzin temu
Dla jednych pasażerów podróż samolotem to niemal codzienność, dla innych wielkie wydarzenie. Wchodząc do samolotu, jesteśmy witani przez załogę uśmiechem i miłym "dzień dobry". Dlaczego stewardesy witają pasażerów?
Wydawać by się mogło, iż przywitanie pasażerów wchodzących na pokład samolotu to po prostu wyraz wysokiej kultury osobistej. W rzeczywistości jednak kryje się za tym coś więcej. Załoga ocenia m.in. stan pasażerów i zwraca uwagę na to, czy dana osoba jest zdolna do lotu.


REKLAMA


Zobacz wideo Majorka poza sezonem? Ależ oczywiście! [VLOG]


Stewardesy witają pasażerów - dlaczego?
Zaraz po wejściu na pokład samolotu stewardesy witają pasażerów, z którymi za kilka chwil wyruszą na wspólny lot. Miłe powitanie to wyraz serdeczności i gościnności, a chociażby delikatne skinienie głowy jest odbierane jako gest szacunku do drugiej osoby. Trzeba jednak wiedzieć, iż powitanie pasażerów przed podróżą to nie tylko kwestia kultury i społecznego obycia. Obsługa samolotu prowadzi w ten sposób dyskretną obserwację pasażerów, zwracając szczególną uwagę na to, czy np. stan zdrowia lub nietrzeźwości pasażera nie są przeszkodą do uczestnictwa w locie. Jest to zatem także dbałość o bezpieczeństwo podróży, które w przypadku państw oddzielonych od siebie o setki kilometrów, często realizowane są kilka lub kilkanaście godzin.
Obserwując pasażerów uczestniczących w podróży, osoby obsługujące lot, są również w stanie wskazać podróżnych, którzy mogliby okazać się przydatni w sytuacji awaryjnej.


Stewardessy - jaka jest ich rola na pokładzie? Obsługa samolotu ma wiele zadań
Podróż w przestworzach jest atrakcją samą w sobie, choć trzeba przyznać, iż wiele osób nie kryje swojego strachu przed lataniem. Już od "progu" samolotu podróżnych wita obsługa samolotu - stewardessy i stewardzi, którzy pełnią bardzo istotną rolę podczas całej podróży. Jakie są ich zadania? Lista jest bardzo długa, są to przede wszystkim następujące kwestie:


dbanie o bezpieczeństwo pasażerów, np. poprzez przeprowadzenie instruktażu bezpieczeństwa przed lotem
pomoc w znalezieniu swojego miejsca
kontrola bagażu podręcznego (sprawdzenie, czy znajduje się na swoim miejscu i nie blokuje przejścia)
kontrola, czy pasażerowie mają zapięte pasy bezpieczeństwa w czasie, gdy są do tego zobligowani
udzielenie pierwszej pomocy w razie potrzeby
reagowanie na zagrożenia wynikające np. z niewłaściwego zachowania pasażerów lub nagłych sytuacji losowych
koordynowanie ewakuacji w razie awarii maszyny
serwowanie posiłków i napojów, a także sprzedaż pokładowa
utrzymywanie porządku i czystości na pokładzie samolotu


Obsługa samolotu podczas podróży jest niezmiernie ważna, zwłaszcza w przypadku osób, które odczuwają dyskomfort w trakcie lotu. Profesjonalna załoga wzbudza zaufanie i tym samym wpływa na dobre samopoczucie pasażerów, które zaczyna się właśnie od uprzejmego powitania.


Zobacz też: Plaże jak w najdroższych kurortach, a ceny niższe niż w Polsce. Ten kraj to nieodkryty diament
Idź do oryginalnego materiału