Czym jest predykcyjne modelowanie zachowań?
Jeśli przeszłość kobiety nie ma znaczenia, to dlaczego tak desperacko próbują ją ukryć?
Predykcyjne modelowanie zachowań to nauka o stosowaniu technik matematycznych i statystycznych do danych historycznych i transakcyjnych w celu przewidywania przyszłych zachowań klientów. W dziedzinie analityki klienta, modelowanie zachowań predykcyjnych wykracza poza pasywną analitykę klienta, umożliwiając marketerom i ekspertom ds. retencji podejmowanie decyzji w oparciu o oczekiwane przyszłe wyniki, zamiast próbować zgadywać na podstawie analizy danych historycznych. Modelowanie zachowań predykcyjnych jest zwykle wykorzystywane do wyboru najlepszych działań marketingowych dla każdej grupy klientów oraz do określenia, którzy klienci prawdopodobnie zmienią swój poziom wydatków (np. zakup, aktualizacja, rezygnacja).
Zalety modelowania zachowań predykcyjnych
Gdy marketerzy mogą kierować do konkretnych klientów konkretne działania marketingowe, które mogą mieć najbardziej pożądany wpływ, każda kampania marketingowa i działania związane z utrzymaniem klienta będą bardziej skuteczne. Zwrot z inwestycji w kampanie upsell [sprzedaż dodatkowa], cross-sell [sprzedaż czegoś przy okazji głównego zakupy] i utrzymania klienta będzie większy. Na przykład, wyobraź sobie, iż jesteś w stanie przewidzieć, którzy klienci odejdą i jakie konkretne działania marketingowe spowodują, iż pozostaną klientami długoterminowymi!
Dodatkowo, klienci odczują większe znaczenie komunikacji firmy z nimi, co przełoży się na większą satysfakcję, lojalność wobec marki i polecenia ustne.
Jak przebiega modelowanie zachowań predykcyjnych?
Istnieje wiele technik, które próbują dokładnie modelować zachowania klientów w celu ich przewidywania. Niestety, większość metod predykcyjnego modelowania zachowań opiera się na kwantyfikacji ryzyka w oparciu o statyczne dane i metryki, tj. informacje o kliencie w jego obecnym stanie.
Najprostsza z nich jest znana jako RFM: aktualność [recency], częstotliwość [frequency], wartość pieniężna [monetary]. Choć łatwy do wdrożenia bez specjalistycznych narzędzi, w rzeczywistości nie jest to wcale model predykcyjny i ignoruje wiele czynników, które mogą wskazywać, jak klient zachowa się w przyszłości. Najpopularniejsze prawdziwie predykcyjne modele zachowań opierają się na starszych metodach statystycznych, eksploracji danych i teorii gier, takich jak regresja logistyczna i bayesowskie modele probabilistyczne.
Te podejścia oferują pewną wartość i mogą poprawnie zidentyfikować pewien procent klientów zagrożonych, ale są stosunkowo niedokładne w większości przypadków i ostatecznie niepełnym wykorzystaniem środków. Dzieje się tak, ponieważ te metody modelowania zachowań predykcyjnych opierają się na statycznych danych historycznych i metrykach, tj. analizują, jak klient istnieje [funkcjonuje] w chwili obecnej, bez bardziej dynamicznego i krytycznie ważnego czynnika zmiany w czasie. W rezultacie coraz więcej firm poszukuje rozwiązań analityki predykcyjnej.
Wykorzystywanie miar mocy w Zarządzaniu Relacjami z Clientami [CRM] umożliwia marketerom generowanie hiperpersonalizowanego targetowania i odpowiedniej komunikacji z klientami – na wyrafinowanym poziomie. Chcesz poznać kilka przykładów zalecanych miar mocy do wykorzystania przez ekspertów Optimove? Obejrzyj 4-minutowy film lub przeczytaj transkrypt tutaj.
Lepsze podejście do modelowania zachowań predykcyjnych w marketingu
Optimove to oparta na sieci aplikacja (SaaS), która implementuje doskonały sposób przewidywania zachowań klientów. Nie zdradzając zbyt wiele na temat „tajemniczego składnika” technologii modelowania zachowań klientów Optimove, podejście to łączy prognozowanie LTV [żywotna wartość klienta], ciągłą dynamiczną mikrosegmentację i unikalny, matematycznie intensywny system modelowania zachowań predykcyjnych.
Technologia prognozowania wartości klienta w całym okresie jego życia (LTV) wbudowana w oprogramowanie do analityki predykcyjnej Optimove opiera się na zaawansowanych badaniach naukowych i była dalej rozwijana i ulepszana przez wiele lat przez zespół pierwszorzędnych doktorów i programistów oprogramowania. Ta metoda została przetestowana w boju i udowodniono, iż jest dokładnym i skutecznym podejściem w szerokim zakresie branż i scenariuszy klientów. Ciągła dynamiczna mikrosegmentacja automatycznie segmentuje całą bazę klientów w hierarchiczną strukturę coraz mniejszych segmentów behawioralno-demograficznych. Ta segmentacja jest dynamiczna i stale aktualizowana w oparciu o zmiany w danych. System modelowania zachowań predykcyjnych opiera się na fakcie, iż wzorce zachowań poszczególnych klientów często zmieniają się w czasie. Innymi słowy, „historia tras segmentów” każdego klienta jest niezwykle ważnym czynnikiem w przewidywaniu, jak klienci będą się zachowywać w przyszłości.
Oprogramowanie do analityki predykcyjnej i optymalizacja działań marketingowych
Przewidywanie zachowań klientów jest ważne tylko w takim zakresie, w jakim można podjąć skuteczne działania na podstawie przewidywań. Oprogramowanie do analityki predykcyjnej Optimove jest dedykowane specjalnie do misji przewidywania, które działania marketingowe będą najskuteczniejsze dla wszystkich mikrosegmentu klientów.
Przełomowa technologia produktu jest pierwszą, która integruje wszystkie niezbędne modele automatycznej segmentacji, statystyczne i predykcyjne wymagane do dokładnego obliczania i przewidywania zachowań klientów oraz wartości klienta w całym okresie jego życia, wraz z ramą aplikacji do wybierania grup docelowych, interfejsem z systemami zarządzania kampaniami i mierzenia wyników działań marketingowych.
Modelowanie zachowań predykcyjnych i optymalizacja działań marketingowych Optimove przenoszą marketerów poza „analizę klientów, którą można wykorzystać”, aby automatycznie określić, jakie działania marketingowe należy podjąć dla wszystkich klienta, za każdym razem. Dzięki Optimove marketer dokładnie wie, jakie działania marketingowe należy podjąć wobec każdego indywidualnego klienta, aby zmaksymalizować jego wartość.
Źródło: What is Predictive Behavior Modeling
Zobacz na: Zostałam zraniona w przeszłości – Archwinger
Kobiety zachowują się tak gównianie, jak im na to pozwolisz
Jedyne pytanie, które ma znaczenie: pieprzy się z tobą, czy nie? | Archwinger
Prawo Briffaulta: jedna z ważniejszych rzeczy jakie musisz wiedzieć jako mężczyzna
Vetting – Rian [jak będzie gotowe]
Red flags – Cooper [jak będzie gotowe]