
Podczas wydarzenia Grupy Volkswagen, poprzedzającego targi IAA Mobility 2025 w Monachium, CUPRA zaprezentowała swój najnowszy, w pełni elektryczny samochód miejski – model Raval.
Choć pokazany egzemplarz był jeszcze w kamuflażu, marka zdradziła najważniejsze szczegóły techniczne, które jasno wskazują, iż Raval ma być przystępnym cenowo, ale bezkompromisowym pod względem wrażeń z jazdy „hothatchem” dla mas. Samochód trafi na rynek w 2026 roku.
Wszystkie wersje modelu Raval mają odzwierciedlać sportowe DNA marki, co podkreśla obniżone o 15 mm podwozie, progresywny układ kierowniczy i tryb ESC Sport. Prawdziwy potencjał drzemie jednak w topowej wersji VZ, która zaoferuje moc 166 kW. Została ona wyposażona w szereg rozwiązań zarezerwowanych dla aut sportowych, takich jak fotele kubełkowe CUPRA, adaptacyjne zawieszenie DCC Sport, możliwość całkowitego wyłączenia kontroli trakcji (tryb ESC OFF), elektroniczny mechanizm różnicowy VAQ poprawiający przyczepność w zakrętach oraz 19-calowe felgi z szerokimi oponami 235 mm.
Raval, mierzący nieco ponad 4 metry długości, bazuje na platformie MEB+ Grupy Volkswagen i posiada napęd na przednie koła. Aby sprostać różnorodnym potrzebom klientów, samochód będzie dostępny z dwoma rozmiarami baterii oraz w kilku wariantach mocy. Mimo swojego sportowego charakteru, model zostanie wyposażony w technologie z wyższych segmentów, w tym asystenta podróży Travel Assist, inteligentnego asystenta parkowania oraz system kamer 360°.
Nazwa modelu i jego charakter są inspirowane jedną z najbardziej dynamicznych dzielnic Barcelony – El Raval. choćby specjalny kamuflaż, którym oklejono auto podczas premiery, przedstawiał mapę ulic tej części miasta. Podobnie jak w przypadku niedawno opisywanego, wirtualnego konceptu CUPRA Tindaya, tak i tutaj marka stawia na emocje i wrażenia z jazdy. Produkcja modelu rozpocznie się w nadchodzących miesiącach w fabryce w Martorell.
Cupra idzie pod prąd. Zamiast pełnej autonomii, pojazd przede wszystkim dla kierowcy [galeria]
Jeśli artykuł CUPRA Raval oficjalnie. Elektryczny „hothatch” dla ludu ma mieć 166 kW mocy nie wygląda prawidłowo w Twoim czytniku RSS, to zobacz go na iMagazine.