Aby rzucić nowe światło na codzienną walkę z cukrzycą, firma Dexcom producent systemów ciągłego monitorowania stężenia glikemii w czasie rzeczywistym (rtCGM) przeznaczonych dla osób chorych na cukrzycę, stworzyła jedyną w swoim rodzaju galerię portretów diabetyków z całego świata, która przedstawia szczere i pełne nadziei spojrzenie na osoby chore na cukrzycę na różnych etapach życia, podążające swoją własną ścieżką, które mają za sobą niejednokrotnie lepsze i gorsze doświadczenia pokonywania wyzwań stawianych przed nimi przez niewidzialną chorobę.
Firma Dexcom, światowy lider w dziedzinie systemów ciągłego monitorowania stężenia glikemii w czasie rzeczywistym (rtCGM) przeznaczonych dla osób chorych na cukrzycę, łączy siły ze społecznością Dexcom Warriors z całego świata podczas Światowego Dnia Cukrzycy (14 listopada), aby wspierać działania na rzecz podnoszenia społecznej świadomości na temat potrzeby poprawy dostępu do nowoczesnych technologii diabetologicznych wspierających zarządzanie chorobą, a tym samym zmieniających życie pacjentów.
„Doskonale wiemy, jak ważne jest stałe podnoszenia jakości życia osób z cukrzycą. Technologia, która ułatwia i usprawnia leczenie cukrzycy, może mieć najważniejsze znaczenie dla codziennego dobrostanu osób ją stosujących. Systemy rtCGM właśnie tak działają, dzięki czemu stosującym ją osobom z cukrzycą łatwiej żyć pełnią życia” – wyjaśnia Tomasz Borowy, Prezes Zarządu Proglikemia, oficjalnego dystrybutora Dexcom w Polsce.
Projekt #SeeDiabetes: The Faces of Diabetes Warriors, powołany do życia przez dyrektora kreatywnego Dexcom Warrior i australijską modelkę Bambi Northwood-Blyth, a zrealizowany przez znanego fotografa portretowego Fernando Sippela, przedstawia wybranych członków społeczności Dexcom Warriors z całego świata – chorych na cukrzycę typu 1 lub typu 2. Użytkownicy Dexcom CGM, których portrety pojawiają się w galerii, to między innymi:
Nick Jonas, amerykański artysta nagrywający, autor tekstów, aktor i filantrop;
Patti LaBelle, amerykańska artystka, aktorka, autorka i przedsiębiorczyni, zdobywczyni nagrody Grammy;
Jeremy Irvine, angielski aktor;
Victor Garber, kanadyjsko-amerykański aktor i piosenkarz;
Christian Mansell, australijski kierowca wyścigowy w sportach motorowych;
Leontine de Hollander, holenderska fotografka;
Georgiana Dumitra, rumuńska autorka treści o stylu życia i urodzie;
MiYeong Kim, koreańska autorka i działaczka na rzecz walki z cukrzycą;
Laura Sabourin, kanadyjska nauczycielka w szkole średniej;
Beth McDaniel i Ellen Watson, najlepsze przyjaciółki i studentki z Irlandii Północnej.
„Zaakceptowałem wyzwanie życia z cukrzycą, która towarzyszy mi już od 11 lat i cieszę się mogąc pokazywać to moje codzienne życie jako Dexcom Warrior. Wiem jakie to ważne zwłaszcza dla osób nowo zdiagnozowanych i ich rodzin. Moim zdaniem, im więcej wiesz o swojej cukrzycy, tym lepsze będą Twoje wyniki. W Internecie dziele się wiedzą, osobistymi doświadczeniami oraz moimi sposobami radzenia sobie z chorobą. Wiedza i motywacja to supermoce, ale dzięki systemowi Dexcom rtCGM, który służy poprawie zarządzania cukrzycą, życie z chorobą jest zdecydowanie łatwiejsze. W tym roku wpisując się w obchody Światowego Dnia Cukrzycy, miałem przyjemność wzięcia udziału w sesji zdjęciowej w ramach akcji #SeeDiabetes, poprzez którą włączyłem się w globalną dyskusję na temat potrzeby poprawy dostępu do opieki diabetologicznej i technologii. Mam nadzieję, iż sytuacja osób chorujących będzie przez cały czas się poprawiać” – podkreśla Maciej Łysiak, youtuber, edukator diabetologiczny, członek społeczności Dexcom Warriors reprezentujący Polskę w projekcie #SeeDiabetes.
„Społeczność Dexcom Warriors każdego dnia udowadnia, iż cukrzyca nie musi ograniczać. Chcemy stale poszerzać grono osób, które pokazują, iż można być aktywnym zawodowo, czerpać pełnię euforii z życia rodzinnego i spełniać swoje marzenia. To ważna motywacja dla całej społeczności diabetologicznej do przezwyciężania codziennych trudności. Zachęcamy wszystkich do podzielenia się publicznie swoją historią w naszych mediach społecznościowych i wkroczenia na cukrzycową ścieżkę życia jako #DexcomWarrior” – wskazuje Justyna Tchorek, marketing manager Proglikemia, koordynatorka programu Dexcom Warriors w Polsce.
Zainicjowana w ubiegłym roku kampania #SeeDiabetes i jej tegoroczna odsłona w formie unikatowej wystawy portretów wzmacniają ogólnoświatowe zaangażowanie firmy Dexcom na rzecz poszerzania dostępu do nowoczesnych technologii diabetologicznych i są zgodne z hasłem Światowego Dnia Cukrzycy na lata 2021–2023: „Dostęp do opieki diabetologicznej”. Podnoszenie społecznej świadomości w zakresie najnowszych technologii leczenia cukrzycy jest zadaniem, które stanowi zasadniczą część ciągłych wysiłków firmy Dexcom na rzecz zwiększenia dostępu i refundacji systemów rtCGM na całym świecie.
W ciągu ostatniego roku, od czasu gdy po raz pierwszy wystartowała świadomościowa kampania #SeeDiabetes, wśród diabetyków na całym świecie grono użytkowników systemów CGM na preferencyjnych warunkach wzrosło o 6 milionów, z 8 do 14 milionów, odnotowując znaczący przyrost w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Francji i Japonii. Od stycznia 2023 r. również w Polsce pacjenci z cukrzycą typu 1 lub 3, wymagający intensywnej insulinoterapii i z nieświadomością hipoglikemii, mogą korzystać z refundowanych systemów monitorowania glikemii w czasie rzeczywistym, oferowanych przez Dexcom G6. W niemal 20 krajach na całym świecie, w ciągu ostatnich 12 miesięcy firma Dexcom wprowadziła na rynek niedostępne wcześniej systemy CGM.
Pomimo tego znaczącego postępu kolejne miliony pacjentów chorych na cukrzycę w dalszym ciągu stoją przed wyzwaniami związanymi z dostępnością do systemów CGM, które pozwoliłyby im na lepszą kontrolę swojej choroby. Tegoroczna odsłona kampanii #SeeDiabetes: The Faces of Diabetes Warriors zapewnia osobom chorym na cukrzycę wyjątkową platformę do kontynuowania globalnej dyskusji na temat potrzeby poprawy dostępu do krytycznej opieki i technologii diabetologicznych. Aby wziąć udział w tej globalnej dyskusji, Dexcom zachęca do odwiedzenia platformy www.SeeDiabetes.com i podzielenia się portretem oraz historią wpływu cukrzycy na życie – własnymi lub bliskich osób, oznaczając je hasztagiem #SeeDiabetes.