Co się dzieje z pocztą w Brwinowie?

przegladregionalny.pl 5 godzin temu
To już nasz kolejny artykuł o poczcie w Brwinowie (Ludzie listy piszą… ale te do mieszkańców Brwinowa nie dochodzą; Poczta w Brwinowie naprawia błędy). W ostatnim (Urzędy pocztowe w Brwinowie i Podkowie Leśnej stały się filiami) przekazaliśmy Państwu informację, iż placówka stała się filią urzędu w Milanówku. Rzecznik prasowy spółki zapewnił, iż ten fakt nie zmieni sposobu funkcjonowania poczty i wszystkie usługi będą wciąż dostępne dla mieszkańców. Nasi rozmówcy jednak nie zgadzają się z tym.„To się w głowie nie mieści!”- Na poczcie w Brwinowie powiedziano mi, iż listy przychodzą do urzędu w Milanówku i stamtąd powinny być rozwożone do mieszkańców. Ale jest z tym problem, ponieważ listonosze w obu placówkach są na zwolnieniach chorobowych. Więc mój rachunek wciąż znajduje się w Milanówku, chociaż powinnam go dostać jakieś 2 tygodnie temu. Jestem emerytką, nie mam samochodu, więc podróż do drugiej placówki nie była łatwa. Jechałam dwoma autobusami. Na miejscu miła pani w okienku, powiedziała, iż nie może mi pomóc. Ma taki stos listów, iż po prostu nie jest w stanie znaleźć mojego. Poprosiła, żebym zostawiła swoje dane i numer telefonu. Zadzwoniła do mnie tydzień później, iż już mogę odebrać rachunek. Tym razem było łatwiej, pojechałam z sąsiadem. On też chciał coś załatwić w placówce. Wcześniej człowiek musiał postać tę godzinę albo dwie na poczcie w Brwinowie, ale przynajmniej mógł odebrać list. To, co się teraz dzieje, to się w głowie nie mieści! – opowiedziała nam seniorka z gminy Brwinów.Zaginiona emerytura- Moja mama nie dostała na czas emerytury. Nic dziwnego, listonosza widzieliśmy tutaj ostatni raz trzy tygodnie temu. W każdym razie pojechałam do Milanówka, gdzie powinny być pieniądze. Niestety nie prowadzę, więc znajomy musiał mnie podwieźć. Odczekałam swoje w kolejce i kiedy udało mi się dostać do okienka, pani powiedziała, iż emerytury nie ma i nie widzi jej w systemie. „To, gdzie jest?” – zapytałam. „Nie wiadomo, może już w Brwinowie” – dostałam odpowiedź. Faktycznie okazało się, iż tam była. Udało się ją przewieźć z Milanówka do Brwinowa, ale do nas już nie. Listonosz się nie wyrobił – powiedziała nam mieszkanka Brwinowa. – Rozmawiałam z listonoszem i mi powiedział, iż ten nowy system nie ma sensu. Odkąd placówka w Brwinowie stała się filią, zaczyna pracę w Milanówku. Zabiera listy i czeka jakieś 2 godziny, aż ktoś go zabierze do Brwinowa. Tam zaczyna pracę na rowerze. Czyli już na początku ma opóźnienie. Jak byłam około 14:00 po list, to pani mi powiedziała, iż nie wiadomo gdzie jest i lepiej przyjeżdżać o ósmej, bo wtedy są listonosze i oni wiedzą, gdzie są przesyłki. Ja czytałam Państwa ostatni artykuł o naszej placówce i zapraszam członków zespołu prasowego Poczty do Brwinowa, żeby zobaczyli, jak to naprawdę funkcjonuje — dodała.„Pracownicy z elektrowni pytają, co się u nas dzieje”- List powinien do mnie przyjść 9 czerwca. 23-go jeszcze go nie było. Chodziło o rachunek za prąd. Mam chore kolana, więc podróż do Milanówka nie była łatwa. Na miejscu nie udało mi się nic załatwić, pani w okienku poprosiła mnie, żebym przyjechała za kilka dni. Podobno mają tam nieprzekazane ludziom listy jeszcze z kwietnia. Zadzwoniłam w końcu do PGE w Pruszkowie. Podali mi kwotę, którą miałam zapłacić, ale zapytali, co się u nas w Brwinowie dzieje. Nie byłam pierwszą klientką stąd, która się z nimi skontaktowała. Do sąsiada przyjechał ostatnio listonosz z emeryturą. Zapytał, a co z rachunkami, które powinien dostać. „Nie ma, on tylko pieniądze rozwozi”. To się robi chore. Nie wiemy, czy przyszły do nas jakieś listy, czy nie. A co z osobami chorymi bądź na wózkach, które teraz muszą jechać po swoje przesyłki do Milanówka? Naprawdę było lepiej, kiedy w Brwinowie czekało się po kilka godzin, żeby odebrać list. Teraz pozostało gorzej – zapewniła nas kolejna emerytka.Jak oceniacie pracę placówki w Brwinowie?Co na to poczta?Spółka zapewnia, iż większych problemów w pracy placówki nie ma, a te, które mogą występować, są przejściowe. Pracownicy nie mogą również odnieść się do konkretnych zarzutów, które opisaliśmy.„Ze względu na brak danych identyfikujących - numerów przesyłek i danych adresatów-Czytelników, o których Pan wspomina - nie możemy zweryfikować tych doniesień. jeżeli dysponuje Pan takimi danymi, bardzo prosimy o ich przesłanie. Przekażemy je do działu nadzorującego wskazane placówki w celu weryfikacji i przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego — przekazali pracownicy z Biura Prasowego Poczta Polska S.A. — Jak już informowaliśmy, mieszkańcy gminy Brwinów mogą w dalszym ciągu korzystać w pełnym zakresie z usług placówki pocztowej w Brwinowie. Listonosze obsługują mieszkańców gminy i miasta na dotychczasowych zasadach, doręczając przesyłki i przekazy bezpośrednio do adresatów. Awizowane przesyłki są pozostawiane do odbioru w placówkach pocztowych w Brwinowie. Nie występuje konieczność udawania się do placówki pocztowej w Milanówku, aby skorzystać z usług pocztowych lub odebrać awizowane przesyłki bądź emerytury” – dodają.Pracownicy poczty zapewniają, iż o ile choćby występują jakieś problemy, to są one chwilowe.„Zdarzają się incydentalne przypadki opóźnień w doręczaniu, w szczególności spowodowane trudnymi do przewidzenia czasowymi absencjami, spiętrzeniem przesyłek oraz problemami z zatrudnieniem pracowników na stanowisko listonosza, ale tego typu problemy dotyczą niewielkiego odsetka placówek i przesyłek, są też niezwłocznie diagnozowane i rozwiązywane. Spółka podejmuje działania w celu wyeliminowania przejściowego spiętrzenia przesyłek i ustabilizowania sytuacji. Do placówki kierowane jest wsparcie listonoszy z innych rejonów, organizowane są dodatkowe doręczenia np. w soboty, a w razie potrzeby zatrudniani są dodatkowi doręczyciele. Pragniemy podkreślić, iż w ostatnich miesiącach Poczta Polska w skali kraju odnotowuje poprawę terminowości dostarczania przesyłek. Co ważne, dotyczy to nie tylko listów, ale też konkurencyjnego i dochodowego rynku KEP. Widać to na przykładzie flagowej i najpopularniejszej usługi Pocztex. Standard dostawy następnego dnia osiągamy dla niemal 96% przesyłek. To oznacza utrzymanie tzw. standardu D+1, najbardziej pożądanego na rynku. Terminowość pocztowych paczek ekonomicznych i priorytetowych wyniosła ponad 99%, terminowość rejestrowanych listów priorytetowych (D+3) utrzymuje się na poziomie ponad 94%, a ekonomicznych na poziomie niemal 97%” – zapewniają pracownicy biura prasowego.Mieszkańcy gminy Brwinów chyba w większości nie zgadzają się z optymistyczną wizją pracy poczty. Czy jednak mogą coś zrobić, aby sytuacja się zmieniła?„W przypadku zastrzeżeń co do rzetelności wykonywania obowiązków przez pracowników Poczty Polskiej Klient zawsze może się zwrócić do naszej firmy o wyjaśnienie. Spółka posiada narzędzia umożliwiające kontrolę obsługi rejonu przez listonoszy, między innymi poprzez wykorzystanie możliwości wynikających z aplikacji i systemów użytkowanych w Spółce, w tym analizę czasu przebywania listonosza w danym miejscu” – zapewniają pracownicy spółki.Czy zastrzeżenia i reklamacje wysłane do spółki mogą wpłynąć na poprawę jakości obsługi poczty? Nie wiadomo, jednak wydaje się, iż to jedyna metoda, która w tej chwili pozostała mieszkańcom gminy.A co Wy sądzicie o pracy placówki? Może faktycznie jakość obsługi się poprawia, a sytuacje, które przedstawili nasi Czytelnicy, to odosobnione przypadki? Piszcie, jakie Wy macie doświadczenia z pocztą w Brwinowie!Zobacz także:
Idź do oryginalnego materiału