Ciche lekcje luksusu od najbogatszego miliardera w branży modowej — i jak buduje bogactwo

manager24.pl 2 godzin temu

Często fotografowany w skromnym granatowym garniturze, pasującym krawacie i eleganckiej białej koszuli, Bernard Arnault nigdy nie zgadłby, iż jest najbogatszym człowiekiem świata w modzie. Nie afiszuje się ze swoim bogactwem krzykliwymi strojami, pozłacanymi zegarkami i przesadną reklamą, w przeciwieństwie do śmiałej i bezczelnej strategii budowania marki osobistej Trumpa.

Zamiast tego prezes i dyrektor generalny grupy LVMH — Louis Vuitton, Moët & Chandon i Hennessy — zbudował imperium składające się z 70 domów mody i marek, zaczynając od zakupu Christian Dior (Dior), marki perfum noszonych przez jego matkę, które, jak twierdzi, go fascynowały.

Ten stonowany multimiliarder skupił się na tworzeniu ponadczasowej atrakcyjności i trwałości, aby promować swoje marki, zamiast zwracać na siebie uwagę, wyznając filozofię cichego luksusu.

Stwórz pożądanie, a zysk przyjdzie sam

„Celem jest zwiększenie i utrzymanie atrakcyjności tego, co robisz, w perspektywie długoterminowej. To jest cel” – powiedział Arnault. „I zawsze powtarzam swoim zespołom: nie myślcie o pieniądzach . Zyskowność jest konsekwencją atrakcyjności, którą tworzycie, którą wspólnie tworzymy dla waszej marki”.

Sugeruje tutaj, iż najlepiej unikać pogoni za krótkoterminowymi zyskami i skupić się na budowaniu długoterminowej wartości. Zamiast skupiać się na szybkiej sprzedaży, skoncentruj swoją energię na jakości i jasno określonym celu. Pozwoli Ci to negocjować wysokie ceny w oparciu o postrzeganą wartość Twojej marki.

Arnault powiedział w CNBC , iż zawsze produkował swoje towary w Europie, a nie w Chinach. Podczas pandemii sprzedał je do Azji i odnotował 13% wzrost sprzedaży, podczas gdy inne domy mody odnotowały słabsze wyniki z powodu ograniczeń w transporcie w Azji związanych z COVID-19.

Trwałość jest kluczem

„Dobry produkt może przetrwać wiecznie” – powiedział Arnault w rozmowie z CNBC. Szybka moda i masowy konsumpcjonizm mogą zapewniać natychmiastową satysfakcję i szybką sprzedaż. Jednak kunszt wykonania i trwałość przekładają się na długowieczność. Możesz wydać nieco więcej i zyskać produkt ponadczasowy, a nie produkt o krótkim okresie użytkowania, który trzeba kupować ponownie, gdy się zepsuje. Arnault projektuje swoje produkty tak, aby przetrwały dekady, a nie tylko ulotne sezony.

Traktuj ludzi jak rodzinę

„Zachowamy ich. I to jak rodzina… Wszystkich tych projektantów, zachowamy” – powiedział Arnault w rozmowie z CNBC. Branża modowa słynie z dużej rotacji projektantów. Projektanci przychodzą i odchodzą, często przemieszczając się między domami mody. Arnault powiedział w CNBC, iż dołączając do LVMH, nie wchodzisz do anonimowej firmy, ale do rodziny.

„Stajesz się członkiem naszej rodziny, dlatego udało nam się zatrzymać najlepszych projektantów – Nicolasa Ghesquiere’a w Louis Vuitton, Marię Grazię w Diorze, Jonathana Andersona w LOEWE – przez długi czas” – dodał. „I to jak rodzina; to duch, który staramy się wszczepić nie tylko w prawdziwą rodzinę, ale także w rodzinę firmy” – powiedział Arnault. Pielęgnowanie tych długotrwałych relacji przyniosło Arnault wysokie zyski.

Idź do oryginalnego materiału