China travel with chinese films – Chiny łączą podróże i filmy

agencja-informacyjna.com 3 tygodni temu
Zdjęcie: China travel with Chinese films


Agencja Informacyjna: W ostatnim czasie, w kinach, na platformach internetowych oraz telewizji, na całym świecie, pojawiło się wiele nowych filmów, produkcji chińskiej. Państwo Środka postanowiło zdyskontować ten sukces. W Chińskim Muzeum Filmowym w Pekinie – stolicy Chińskiej Republiki Ludowej (chiń. upr. 中华人民共和国; chiń. trad. 中華人民共和國) odbyła się ceremonia, rozpoczęcia projektu „China travel with chinese films”.

Spis treści

China travel with chinese films
Jaką deklarację złożyła Jiang Qiudi?
Ilu turystów rocznie odwiedza Chiny?
Jaki jest cel „China Travel with Chinese Films”?
Jakie filmy były hitami Festiwalu Wiosna 2025?
Czy film „Ne Zha 2” odniósł wielki sukces?
Co Wang Jing uważa o „Ne Zha 2”?
Czy „Detective Chinatown 1900” jest hitem kinowym?
Co mówi Fan Xia o filmie „Detective Chinatown 1900”?
Kogo i gdzie zaprosiła Anastasia Shestakova?
Co zrobili zagraniczni ambasadorzy i blogerzy?
Czy Chiński Nowy Rok jest na Reprezentatywnej Liście Niematerialnego Dziedzictwa Kulturowego UNESCO?

China travel with chinese films

Akcję „China travel with chinese films”, przygotowały wspólnie Narodowa Administracja Filmowa (China Film Administration) i Chińska Grupa Mediów (China Media Group – CMG). Projekt ma na celu wykorzystanie sprzyjającej okazji, jaką jest popularność chińskich filmów, podczas Święta Wiosny. Pomysłodawcy zamierzają wykorzystać liberalizację obecnej polityki wizowej oraz przyciągnąć większą liczbę zagranicznych turystów, do przyjazdu do Chińskiej Republik Ludowej i poznania piękna Państwa Środka. Promowanie zintegrowanego rozwoju turystyki filmowej i kulturalnej to bardzo interesujące powiązanie filmu z turystyką oraz możliwość dogłębnego poznawania kultury i tradycji chińskiej.

Jaką deklarację złożyła Jiang Qiudi?

Jiang Qiudi – szefowa Chińskiej Grupy Mediów (China Media Group – CMG) na Europę, powiedziała, iż agencja w pełni docenia zalety światowej klasy komunikacji i będzie wprowadzać innowacje oraz promować projekt „China travel with chinese films” oraz stale rozszerzać zasięg i wpływ tego wydarzenia. – „Będziemy przez cały czas pogłębiać wymianę i współpracę z międzynarodowymi instytucjami filmowymi oraz skutecznie promować chińskie filmy, aby lepiej „wejść na rynek globalny.” – Zadeklarowała JiangQiudi – szefowa Chińskiej Grupy Mediów (China Media Group – CMG) na Europę.

Ilu turystów rocznie odwiedza Chiny?

Chińską Republikę Ludową w 2024 roku odwiedziło 65.700.000 turystów z zagranicy. Państwo Środka, dzięki swojej długiej historii, różnorodnej kulturze i znanym zabytkom, takim jak Wielki Mur, fascynuje uczonych na całym świecie. Inne najpopularniejsze atrakcje turystyczne w Chińskiej Republice Ludowej: miasto Pekin (Wschodnie Chiny), góra Huangshan (Prowincja Anhui) i rzeka Yangshuo (Wschodnie Chiny).

Jaki jest cel „China Travel with Chinese Films”?

Celem projektu China Travel with Chinese Films” jest zwiększenie międzynarodowego zainteresowania chińską kinematografią, po rekordowym sezonie filmowym, na Festiwalu Wiosny. Inicjatywa, wspierana przez rozszerzoną politykę ruchu bezwizowego przez Państwo Środka, promuje miejsca, w których kręcono filmy i obiekty kulturalne, które pojawiają się w popularnych chińskich filmach.

Jakie filmy były hitami Festiwalu Wiosna 2025?

Według trackera Maoyan Pro, w okresie Festiwalu Wiosny 2025, organizowanego w Chińskiej Republice Ludowej, 6 hitów kinowych wygenerowało sprzedaż biletów o wartości 9.510.000.000 juanów (około 1.320.000.000 dolarów) i dzięki 187.000.000. widzów w 7 dni. Dynamicznie rozwijający się rynek filmowy spowodował rosnące zainteresowanie turystyką filmową, skupiającą się na lokalizacjach filmowych i elementach kulturowych, wśród gości chińskich i zagranicznych.

Czy film „Ne Zha 2” odniósł wielki sukces?

Wśród hitów filmowych liderem jest serial sensacyjny „Ne Zha 2” przoduje w wyścigu i kontynuuje swój rekordowy występ także poza sezonem wakacyjnym. Do tej pory film zarobił ponad 12.400.000.000 juanów, co czyni go najbardziej dochodowym chińskim filmem i filmem animowanym wszechczasów, przewyższającym zarówno chińskie, jak i światowe rekordy kasowe. Tym samym „Ne Zha” została ambasadorem promocyjnym projektu „China travel with chinese films”. Wykonawca przebrany za animowaną postać otrzymał na scenie certyfikat, po czym dołączył do innej postaci, Ao Binga, w występie tanecznym zapraszającym publiczność z całego świata do zwiedzania Chińskiej Republiki Ludowej. Wpływ filmu „Ne Zha 2” rozprzestrzenił się poza kina, wywołując zainteresowanie w całej Chińskiej Republice Ludowej. Regiony prześcigają się w ubieganiu się o status „miasta rodzinnego” Ne Zha, w celu pobudzenia lokalnej turystyki, podczas gdy powiązane towary gwałtownie się wyprzedają.

Co Wang Jing uważa o „Ne Zha 2”?

„Ne Zha 2” to spektakularna wizualnie komedia, która opowiada chińską historię, wprowadza innowacje w tradycyjnej chińskiej kulturze i kontynuuje dziedzictwo wschodniej estetyki.” – Uważał Wang Jing – producent wykonawczy filmu „Ne Zha 2”. – „Przy silnym wsparciu chińskiej publiczności ma on na celu dostarczenie widzom na całym świecie potężnego głosu chińskiej kultury nowej ery”. – Twierdzi Wang Jing – producent wykonawczy filmu „Ne Zha 2”.

Czy „Detective Chinatown 1900” jest hitem kinowym?

Drugą premierą, z okazji chińskiego Nowego Roku, która zyskała międzynarodową popularność, jest „Detective Chinatown 1900”, który zarobił w Chińskiej Republice Ludowej ponad 3.200.000.000 juanów (około 446.000.000 dolarów) i i trafił na ekrany na prawie 20 terytoriach zamorskich, w tym w Ameryce Północnej, Zjednoczonym Królestwie Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej oraz Malezji.

Co mówi Fan Xia o filmie „Detective Chinatown 1900”?

„Chinatown (nazwa dzielnic w różnych miastach świata, zamieszkanych głównie przez mniejszość azjatycką, przeważnie z Chin lub rdzennych Chińczyków osiadłych na tych terenach przez wypadki dziejowe i migracje ludu) od dawna służą jako okna chińskiej wymiany kulturalnej” – Wyjaśnił Fan Xia – producent „Detective Chinatown 1900”, zwracając uwagę, w jaki sposób obraz pokazuje zabytki tych społeczności. – „Film „Detektyw Chinatown” opowiada historie Chinatown. Obraz jest przykładem zainteresowania w zakresie wymiany kulturalnej”. – Oceniał Fan Xia – producent obrazu „Detective Chinatown 1900”.

Kogo i gdzie zaprosiła Anastasia Shestakova?

Podczas wydarzenia Anastasia Shestakova – białoruska aktorka zaprosiła także gości z zagranicy do zwiedzania miejsc, w których kręcono filmy w Chińskie Republice Ludowej, w tym wioski indiańskiej zbudowanej w Xingtai, w prowincji Hebei oraz pełnowymiarowej repliki różnych miejsc w San Francisco z XX wieku w Laoling, w prowincji Shandong. Plan zdjęciowy w San Francisco o powierzchni 200.000 m2, zbudowany w zaledwie 7 miesięcy w Laoling Film Studio, został otwarty dla publiczności podczas Festiwalu Wiosny, umożliwiając widzom poznanie zabytków, które widzieli na ekranie.

Co zrobili zagraniczni ambasadorzy i blogerzy?

Podczas wydarzenia kilku zagranicznych ambasadorów kultury i blogerów podróżniczych, podzieliło się swoimi planami podróży do Chińskiej Republiki Ludowej, inspirowanymi filmami z Festiwalu Wiosny. Przedstawiciele sektora turystycznego i finansowego zaproponowali oferty promocyjne, a China Media Group ogłosiła, iż jej międzynarodowe biura nawiążą współpracę z chińskimi filmowcami, w celu rozszerzenia akcji „China Travel with Chinese Films”, przyciągając większą liczbę zagranicznych widzów.

Czy Chiński Nowy Rok jest na Reprezentatywnej Liście Niematerialnego Dziedzictwa Kulturowego UNESCO?

Obecny Chiński Nowy Rok, pierwszy od czasu włączenia Święta Wiosny na Reprezentatywną Listę Niematerialnego Dziedzictwa Kulturowego UNESCO, spowodował wzrost zainteresowania podróżami do Chinskiej Republiki Ludowej. Ma Yiliang – główny statystyk. w China Tourism Academy, powiedział, iż udane filmy wakacyjne, przyciągnęły turystów chińskich i zagranicznych do miast takich jak Xiangyang i Yibin. Produkty lokalne, w tym skrobia z korzenia lotosu. produkowana przez Hubei, odnotowały gwałtowny wzrost sprzedaży.

Dziękujemy za przeczytanie tekstu do końca. Polecamy inne wiadomości opublikowane na stronie internetowej www.agencjia-informacyjna.com

AI, Kultura, World, Chiny, /zap/ 25.02.2025 / fot. mat. prasowe

Idź do oryginalnego materiału