Carrefour walczy ze zjawiskiem shrinkflacji. Wprowadza w tym celu specjalne etykiety

nowymarketing.pl 1 rok temu
Sieć sklepów Carrefour rozpoczyna walkę ze zjawiskiem downsizingu. Przy produktach, w których zmniejszono gramaturę, a nie zmniejszono ich cen, pojawiły się specjalne etykiety informujące konsumentów o tym fakcie. Akcja ma miejsce we Francji. fot. BBC
Shrinkflation to termin często stosowany zamiennie z downsizingiem. Opisuje sytuację, w której producenci zmniejszają rozmiar lub ilość produktu, zachowując przy tym cenę na podobnym poziomie lub choćby ją zwiększając. W rezultacie konsumenci płacą tę samą lub wyższą cenę za mniejszą ilość produktu.
Zjawisko jest już dosyć powszechne, zarówno w Polsce, jak i za granicą. Niektóre z władz starają się wprowadzać pewne regulacje, które mogłyby zwiększyć świadomość konsumentów o tego rodzaju zabiegach. We Francji, minister gospodarki, Bruno Le Maire, zapowiedział, iż w prawie pojawią się zmiany zobowiązujące producentów do informowania klientów o mniejszej gramaturze produktów....
Idź do oryginalnego materiału