Budowa linii metra C w Rzymie trwa już od ponad 20 lat. Opóźnienia spowodowane są biurokracją, koniecznością uzyskania kolejnych pozwoleń, wyzwaniami logistycznymi oraz finansowymi. Z pewnością nie pomaga fakt, iż prowadzi przez podziemne ruiny, które wymagały dodatkowych badań oraz wykopalisk. W miniony wtorek, 16 grudnia, po długim oczekiwaniu udało się uroczyście otworzyć kolejny odcinek.
REKLAMA
Zobacz wideo Nowe odkrycie w Belgradzie. Archeolodzy znaleźli fragment rzymskiego akweduktu
Co musisz zobaczyć w Rzymie? Stacje metra, które są atrakcją
Turyści oraz mieszkańcy mogą od tej pory korzystać z dwóch zupełnie nowych stacji, z czego jedna umieszczona jest głęboko pod Koloseum. Jak możemy przeczytać na portalu apnews.com, przystanki łączą w sobie nowoczesne technologie związane z transportem oraz artefakty z epoki starożytnej. To sprawia, iż warto je odwiedzić, choćby jeżeli nie planujemy podróży.
Jak zaznacza portal news.artnet.com, sama stacja pod Koloseum powstawała przez ostatnie 11 lat. Wszystko za sprawą odkrytych pod ziemią skarbów oraz problemów z wodami gruntowymi. Dziś na miejscu można nie tylko wsiąść w metro, ale także podziwiać dawne fragmenty ceramiki, posągi, lampy oliwne, spinki do włosów, noże i kamienne naczynia. Znajdują się tu również ruiny basenu, w którym niegdyś była zima woda i z łaźni termalnej. Z kolei na ekranach przedstawione są kolejne etapy prac wykopaliskowych, które znacznie opóźniły budowę. A to wszystko 30 metrów pod ziemią.
Budują gigantyczną stację w Rzymie. Prace wyniosą choćby 7 mld euro
Otwarcie stacji pod Koloseum zbiegło się z inauguracją drugiej, czyli Porta Metronia, która mieści się przystanek dalej i także umieszczona jest na tej samej głębokości. Jak informuje apnews.com, tu z kolei odkryto niemal 80-metrowe koszary wojskowe z II wieku oraz pozostałości pomieszczeń z dobrze zachowanymi freskami i mozaikami. W przyszłości planowane jest stworzenie w tym miejscu muzeum.
W planach są dalsze prace związane z budową linii metra C. Kolejną stacją ma być Piazza Venezia. Trwający od wielu lat projekt ma za zadanie połączyć ze sobą największe atrakcje Rzymu oraz usprawnić ruch w wiecznie zatłoczonym mieście. Całość ma mieć 29 km, z czego aż 20 km będzie przebiegać pod ziemią i składać się z 31 stacji. Projekt ma zostać zakończony do 2035 roku i pochłonie ok. 7 mld euro. Był_ś w Rzymie? Zapraszamy do udziału w sondzie oraz do komentowania.
