Booking.com naruszał prawo od ponad dwóch lat. Polacy teraz na tym zyskają

natemat.pl 1 godzina temu
Czarna seria Booking.com trwa. Za największą platformą do rezerwacji noclegów ciągną się podejrzenia o stosowanie nielegalnych praktyk, zawyżanie cen, ale i liczne problemy związane z oszustwami. Teraz firmę ukarał także UOKiK, a polscy klienci platformy mogą liczyć na interesujące rekompensaty.


Każdy, kto podróżuje na własną rękę, najpewniej zetkną się z platformą Booking.com. Jak ustalił UOKiK, firma od ponad dwóch lat łamała unijne przepisy, przez co szkodziła polskim turystom. Ci mogą teraz ubiegać się o rekompensatę.

Booking.com pokonany przez Omnibus. UOKiK wskazał nieprawidłowości


Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przyjrzał się ofercie Booking.com w związku z kontrolą przestrzegania zasad unijnego rozporządzenia Omnibus dotyczącego oferty e-commerce. Podczas postępowania odkryto kilka nieprawidłowości, które były niekorzystne dla klientów platformy.

Wg UOKiK Booking od 1 stycznia 2023 roku niewłaściwie informował użytkowników o tym, czy wynajmującym jest przedsiębiorca, czy inny podmiot. Jest to ważna informacja, ponieważ od niej zależy to, jakie prawa przysługują osobom wynajmującym nocleg.

Kolejnym naruszeniem było niejasne wyjaśnienie, kto jest odpowiedzialny za wykonanie usługi zakwaterowania. Turyści nie mieli pojęcia, czy odpowiada za to Booking, czy może jednak przedsiębiorca, od którego wynajmujemy nocleg.

Teraz kiedy wszystkie te niedociągnięcia wyszły na jaw, Booking został zobowiązany do ich korekty. Dodatkowo Polacy, którzy dokonali rezerwacji za pośrednictwem platformy, mogą składać reklamacje.

Booking.com przyzna 40 zł klientom, ale nie wszystkim


W efekcie kontroli UOKiK zobowiązał platformę do wypłaty rekompensaty. Osoby, które złożą reklamację, powołując się na wyrok urzędu, mogą liczyć na atrakcyjne bonusy. Klienci, którzy posiadają pierwszy lub drugi stopień "genius" automatycznie dostaną awans o jeden poziom. Dzięki temu zyskają lepsze zniżki na noclegi.

Natomiast osoby, które są już na trzecim (najwyższym) poziomie "genius" otrzymają od platformy 40 zł. Pieniądze nie zostaną jednak przelane na wasze konto, a trafią do wirtualnego portfela i będziecie mogli skorzystać z nich podczas kolejnej rezerwacji.

Jeżeli w najbliższym czasie planujecie podróż i nocleg zarezerwowaliście na Booking.com, uważajcie na oszustów. Zwłaszcza osoby wypoczywające na Cyprze otrzymywały niedawno wiadomości, w których były informowane o problemach z płatnościami i proszone o podanie danych karty. Oczywiście był to sposób na wyłudzenie danych. o ile kiedyś otrzymasz taką wiadomość, najlepiej skontaktuj się telefonicznie z wynajmującym w celu potwierdzenia tych informacji.

Idź do oryginalnego materiału