Biuro Coca-Cola Poland świętuje kultowe marki napojów

biegowelove.pl 1 miesiąc temu

Kompleks biurowy w Warszawie ma tętniącą życiem dzielnicę Siedziba Coca-Coli HBCzaprojektowane przez pracownię Trochę kreatywneEklektyczna mieszanka wnętrz nawiązuje do kultowych marek napojów firmy, wypełniona kultową ikonografią i kolorami, które są natychmiast rozpoznawalne na całym świecie.

Siedziba firmy zajmuje powierzchnię ponad 59 000 stóp kwadratowych, rozmieszczoną na trzech piętrach i może pomieścić do 500 pracowników. Materiały takie jak dąb i filc połączono z szorstką cegłą i betonem, łagodząc industrialny wygląd budynku. Jednak dla projektantów jasne palety kolorów firmy były kluczem do poprawy ogólnego wyglądu przestrzeni korporacyjnej.

Czerwono-białe logo Coca-Coli było logicznym punktem wyjścia ze względu na znajome elementy. Zespół jednak niechętnie pokrywał przestrzeń szkarłatem, co mogłoby być postrzegane jako ostre lub agresywne, szczególnie w ruchliwym miejscu pracy. „Chcieliśmy bawić się tymi szczegółami, nie przytłaczając personelu” – mówi Jacob Popel, architekt w BIT CREATIVE „Fala logo pozwoliła nam w subtelny sposób nawiązać do tej marki i napoju, który wszyscy znają”.

Architekci czerpali inspirację także z sylwetki i samego pojemnika. Na przykład w recepcji znajdują się zaopatrzone butelki, a szafki mają uchwyty w kształcie butelek. Inne składniki niż szkło czy plastik często były wyrzucane, dlatego postanowiono połączyć je w kreatywny sposób – z korzyścią dla ludzi i planety. Klasyczne wersje szklane zostały zamienione na oprawy oświetleniowe w całym biurze. Codzienne aluminiowe kapsle do butelek, przekształcone w elementy ścienne i oznakowania, dodają fantazyjnego akcentu.

Znalezienie adekwatnej równowagi w tak przestronnym, otwartym biurze było ogromnym wyzwaniem. Celem było stworzenie przyjaznego środowiska, przy jednoczesnej minimalizacji hałasu i zachowaniu prywatności. Stanowiska robocze są skonfigurowane tak, aby pomieścić maksymalnie 12 osób i wyposażone są w proste przegródki. Budki są najpopularniejszym wyposażeniem wśród pracowników i dostępne są w różnych rozmiarach. Większe konstrukcje pokryte drewnianymi listwami nazywane są domkami. Miejsca te pozwalają ludziom cieszyć się spokojem podczas pracowitego dnia.

Nie brakuje nieformalnych stref, które mają sprzyjać relaksowi i dobrej zabawie. Hamaki wykonane z lin i desek są skupione w pobliżu ścian z mchu, zapewniając tak potrzebną zieleń w pomieszczeniach. W kuchniach na każdym piętrze (zaopatrzonych w mnóstwo firmowych napojów) znajdują się także jadalnie, które służą również jako miejsce, w którym ludzie są zachęcani do wspólnego posiłku lub spotkań towarzyskich ze współpracownikami.

Największą atrakcją tego miejsca są sale konferencyjne, a każdy pokój został udekorowany nawiązując do konkretnej marki. Pokój Sprite urządzony jest w odcieniach musującej cytryny i limonki. A Monster Room, nazwany na cześć napoju energetycznego, emanuje neonowymi zielonymi wyścigowymi paskami. Na ścianach wiszą zdjęcia deskorolkarzy i motocyklistów, a podstawą głównego stołu są dwa błyszczące silniki. W pokoju AdeZ znajduje się stół przymocowany do sufitu. Odpowiednie obrazy i kształty przywołują ulubione napoje w wyjątkowych miejscach. „Za każdym razem, gdy jesteś w biurze, czujesz radosnego ducha Coca-Coli” – podkreśla Popple.

Więcej informacji o tym i innych projektach realizowanych przez BIT CREATIVE znajdziesz na stronie bitcreative.info.

Fotografia autorstwa BIT CREATIVE.

Anna Zappia to mieszkająca w Nowym Jorku pisarka i redaktorka, której pasją są tekstylia. Często można ją spotkać na pokazach mody lub przy zakupach kolejnych książek. Anna pisze felieton Friday Five oraz treści biznesowe.

Idź do oryginalnego materiału