Biedronka przecenia nowy "towar luksusowy". Tak tanio prędko nie będzie

natemat.pl 2 godzin temu
Kawa w ostatnim czasie stała się królem drożyzny, a ceny na półkach sklepowych mogą (negatywnie) zaskakiwać. Dla wielu z nas "mała czarna" stała się wręcz "towarem luksusowym", na który powoli przestaje nas stać. Ale od czego są promocje w popularnych dyskontach? W Biedronce możemy teraz sporo zaoszczędzić dzięki rabatom.


Zaledwie kilka dni temu, w piątek 12 września, pisaliśmy o wielkiej akcji rabatowej w Lidlu. Sieć oferowała swoim klientom aż 60 proc. zniżki na drugą, tańszą kawę. Wystarczyło aktywować kupon w aplikacji Lidl Plus, by cieszyć się kawą Lavazza, Dallmayr czy Jacobs w rozsądnej cenie. w tej chwili bowiem kawa ciągle drożeje i to na razie się nie zmieni.

Dlaczego kawa jest taka droga w 2025 roku?


Do ogólnych podwyżek zdążyliśmy się już przyzwyczaić, ale kawa jest produktem, który w tym roku notuje aż dwucyfrowe wzrosty. Już w maju za kawę mieloną płaciliśmy o 25,1 proc. więcej niż rok wcześniej, a za rozpuszczalną o 20,3 proc. więcej. Najnowsze dane z wakacji tylko potwierdzają ten niepokojący trend.

Niestety, nic nie wskazuje na to, by sytuacja miała się poprawić. Eksperci tłumaczą to zmianami klimatycznymi, przez które kurczą się obszary nadające się do uprawy. Do tego dochodzą rekordowe ceny na światowych giełdach, rosnące koszty produkcji, energii i opakowań, a także słabnąca złotówka, która dodatkowo podraża import. Globalne zapasy kawy są na niskim poziomie, a apetyt na nią, zwłaszcza w Azji, stale rośnie. Sytuacja jest na tyle poważna, iż w Niemczech sklepy walczą z plagą kradzieży.

Do końca 2025 roku ceny mogą wzrosnąć o kolejne kilka procent, a regularna cena za małą, 250-gramową paczkę popularnej kawy w wielu sieciach przekroczy barierę 11 zł. Analiza rynku pokazuje, iż podczas gdy hipermarkety i supermarkety ograniczają liczbę akcji rabatowych, to dyskonty wręcz je zwiększają, bo dobrze przyciągają klientów.

Dwie promocje na kawę w Biedronce. Jakie są zasady?


Biedronka przygotowała dwie oddzielne akcje promocyjne na kawę. Warto się spieszyć, bo jedna z nich kończy się już jutro.

Promocja do środy (17 września):


Tylko do jutra mamy szansę kupić taniej popularne kawy rozpuszczalne i mielone. Promocją objęte są:


Kawa rozpuszczalna Nescafé Crema, 200 g - 29,99 zł (25 proc. taniej).

Kawa rozpuszczalna Jacobs Krönung, 200 g - 29,99 zł (28 proc. taniej).

Kawa mielona MK Café Premium, 500 g - 32,99 zł (25 proc. taniej).


Promocja do soboty (20 września):


Jeśli wolimy inne smaki lub marki, to jeszcze nic straconego. Aż do soboty (20 września) trwa druga, dłuższa promocja: na wszystkie kawy Dallmayr i Carousel. Można je kupić o 30 procent taniej.

Aby skorzystać z rabatu na kawy marek Dallmayr i Carousel, niezbędne jest posiadanie karty lub aplikacji Moja Biedronka. Trzeba też pamiętać, iż obowiązuje dzienny limit: 4 opakowania na jedno konto. W przypadku promocji trwającej do 17 września nie ma wymogu posiadania karty lojalnościowej.

Idź do oryginalnego materiału