Film „Barbie”, wyprodukowany przez Warner Bros. Pictures, miał premierę 21 lipca i zanotował rekord otwarcia w Polsce tj. 493 tys. widzów w pierwszy weekend.
Za scenariusz odpowiadali Greta Gerwig i Noah Baumbach i już przed premierą, dało się zauważyć, iż „Barbie” będzie sporym wydarzeniem. Sklepy wypełniły się produktami sygnowanymi logo Barbie – od zabawek po kosmetyki, pojawiły się specjalne kolekcje z logo Barbie.
Czy warto zobaczyć ten film? Czy to różowe szaleństwo jest tego warte? Czy ta kultowa postać przez cały czas przemawia do widzów, mimo iż w tym roku kończy 83 lata?
Więcej aktualnych informacji znajdziesz na stronie głównej GazetaSenior.pl
Barbie: Ponad 60 lat historii lalki
Film przedstawia niezwykłą historię Barbie, która na przestrzeni ponad 60 lat przeszła niezwykłą przemianę, stając się ikoną kultury popularnej. Zaprojektowana w 1958 roku przez Ruth Handler, trafiła na rynek 9 marca 1959 podczas targów zabawek w Nowym Jorku. Ruth Handler, wraz z mężem Elliottem, rozwinęli firmę Mattel, producenta tej słynnej lalki, którą bawią się dzieci na całym świecie.
Film „Barbie” a kwestie wieku
„Barbie” to film z udziałem Margot Robbie i Ryana Goslinga, a także America Ferrera, Kate McKinnon, Issa Rae, Rhea Perlman i Willa Ferrella.
W filmie 33-letnia Margot Robbie wciela się w postać Barbie, ale prawdziwa lalka Barbie w tej chwili miałaby 83 lata. Chociaż produkcja jest doceniana za różnorodność, to w całej obsadzie tylko Rhea Perlman – twórczyni lalki Barbie (75 lat) wraz z narratorką Dame Helen Mirren (77 lat) i Willem Ferrell (56 lat) są osobami powyżej 50. roku życia.
Zapraszamy do obejrzenia zwiastuna filmu „Barbie”.
Tomasz Raczek o filmie „Barbie”
Tomasz Raczek, doświadczony krytyk filmowy, podzielił się swoją opinią na temat filmu „Barbie” na swoim kanale You Tube. Ta recenzja chyba najlepiej trafi do polskich seniorów, którzy niekoniecznie wychowali się na przygodach tej popularnej lalki i jej partnera, Kena.
Raczek opisuje „Barbie” jako film obyczajowo rewolucyjny z przesłaniem, ale jednocześnie zwraca uwagę na dużą ilość product placementu (czyli reklamy produktów). – Twórcy filmu, Greta Gerwig i Noah Baumbach, to dziś gwiazdy intelektualnego Hollywoodu, którzy postanowili wprowadzić Barbie w nowoczesne czasy – mówi Raczek. Barbie przestaje być tylko ozdobą mężczyzn, staje się nowoczesną kobietą, angażującą się w zmiany społeczne i siłą napędową lewicowych zmian we współczesnym społeczeństwie.
Recenzent docenia genialny zabieg marketingowy firmy Mattel – producenta lalki, ale jednocześnie dostrzega fałszywe tony w narracji, gdzie sztuka miesza się z publicystyką. Tomasz Raczek porównuje pewne zabiegi twórców do chwytów znanych seniorom z okresu realnego socjalizmu.
Podsumowując, Tomasz Raczek podkreśla, iż film mu się podoba, ale… Gorąco zachęcam do obejrzenia pełnej wideo recenzji.
Jak wyglądałaby Barbie w wieku 83 lat?
Wiek Barbie nie daje mi spokoju. Film „Barbie” bije rekordy kasowe, ale czy ona nie powinna wyglądać na swój wiek? Przecież Barbie i Ken wiedliby dziś różowy żywot osiemdziesięciolatków, biorąc pod uwagę, iż Barbie narodziła się jako dziewiętnastolatka.
Nie tylko mi ta kwestia nie dawała spokoju. Magazyn dla seniorów „Saga” z Wielkiej Brytanii wykorzystał technologię sztucznej inteligencji Midjourney, aby pokazać, jak mogłaby dziś wyglądać Barbie, mając 64 lata, czyli licząc od jej pojawienia się na rynku.
Barbie zawładnęła także masową wyobraźnią także w Bollywood, gdzie również wykorzystano Midjourney, aby przedstawić, jak wyglądałaby indyjska wersja Barbie i Ken’a w wieku 64 lat.
Sztuczna inteligencja poproszona o wygenerowanie nowoczesnej starszej kobiety w stylu Barbiecore zaproponowała zdjęcie, które jest ilustracją tego artykułu. Czy tak mogłaby wyglądać dziś Barbie, gdyby miała 83 lata? Oceńcie sami.
Portret starszej kobiety w stylu Barbiecore. Autor: Generacyjna sztuczna inteligencja (Adobe Stock)
Barbie wersja silver
Czy na kanwie sukcesu filmu „Barbie” doczekamy się kontynuacji, w której bohaterka będzie mogła z dumą nosić parę zmarszczek i kilka siwych włosów? Przemawia za tym fakt, iż byłaby to nęcąca okazja do masowej reklamy produktów dla seniorów.
PS.
Na fali różowego szaleństwa firma Stannah, która oferuje windy schodowe w Wielkiej Brytanii, promuje się taką grafiką.
Barbie #stannah stairlift UK
Jeżeli interesują Cię podobne informacje, zapisz się do Newslettera Gazety Senior Zapisz się do Newslettera
Zobacz również:
Senior/ka miesiąca. Akcja „Gazety Senior” i Evergreen Models – agencji modeli dojrzałych [zgłoszenia]
Strój kąpielowy dla dojrzałej kobiety [10 kostiumów kąpielowych dla sylwetki po 60.]
Sławek Kaczmarczyk. Senior miesiąca [SIERPIEŃ]
Iwona Kimstacz. Senior/ka miesiąca [LIPIEC]