Automatyzacje, AI, recommerce wśród nagrodzonych projektów konkursu Kobieta e-commerce 2023

ohme.pl 1 rok temu

Poznaliśmy laureatki drugiej edycji konkursu Kobieta e-commerce 2023, organizowanego przez Fundację Kobiety e-biznesu wraz z partnerami. Jury nagrodziło 8 kobiet wyłonionych spośród 180 zgłoszeń. Internauci w ogólnopolskim głosowaniu wybrali Hannę Żudziewicz. Nagrodę specjalną i tytuł Osobowość Roku 2023 otrzymała Weronika Marczuk. Finałowa gala odbyła się 18.05.2023 w Villa Intrata na terenie Pałacu w Wilanowie w Warszawie.

Konkurs Kobieta e-commerce to najważniejsze wyróżnienie dla kobiet angażujących się w branżę e-commerce w Polsce. Ideą corocznego konkursu jest docenienie i podkreślenie wkładu przedsiębiorczych kobiet w rozwój sektora gospodarki cyfrowej, w tym handlu internetowego w Polsce. Konkurs Kobieta e-commerce jest skierowany do kobiet prowadzących działalność w Polsce lub pracujących na etacie w obszarze marketingu i handlu internetowego, młodych mam łączących macierzyństwo z prowadzeniem biznesu on-line, influencerek zajmujących się zawodowo promowaniem marek w social mediach.

W drugiej edycji do konkursu wpłynęło ponad 180 zgłoszeń. Profesjonalne Jury , w skład którego zasiadali przedstawiciele branży e-commerce oraz biznesu online podczas obrad zdecydowało o przyznaniu Statuetek Kobieta e-commerce 2023 oraz wyróżnień w 8 kategoriach: Najlepszy sklep internetowy, której partnerem jest Allegro, Technologia dla e-commerce (Partner Audioteka); Najlepszy e-marketing (Partner Ceneo), Przedsiębiorcza mama w e-commerce (Allaboutlife.pl), Odpowiedzialny e-commerce (MODIVO), The best influencer for e-commerce (Agencja They.pl), Najlepszy start-up e-commerce (Przelewy24), Innowacja w e-commerce (InPost).

Jako fundacja działająca na rzecz wspierania przedsiębiorczości kobiet wiemy, iż każda działalność na początku jest bardzo trudna. Wymaga ogromnie dużo odwagi, determinacji, konsekwencji. Rynek jest w tej chwili niezwykle konkurencyjny, koszty prowadzenia firmy są wysokie. Dlatego wielu właścicielkom start-upów jest bardzo trudno wytrwać w tym, aby kontynuować swój biznes czy pozyskiwać inwestorów – mówi Anna Heimberger, Prezeska Fundacji Kobiety e-biznesu.

Chcemy wspierać i promować kobiety, które są na początkowym etapie i potrzebują przysłowiowego wiatru w żagle. Wierzymy, iż będą one inspiracją dla innych osób, które także rozważają możliwość założenia własnego biznesu lub prowadzenia aktywności związanych z e-biznesem. Kobiety chcą działać, mają świetne pomysły i wiedzą jak je realizować – dodaje Dorota Bachman, Członkini Zarządu Fundacji.

W tegorocznej edycji zgłoszenia oraz nominacje były na bardzo wysokim poziomie. Różnorodność i innowacyjność projektów zaskoczyła pozytywnie organizatorów. Wiodące trendy to automatyzacja, która poprawia działanie e-biznesu, wykorzystanie AI w e-biznesie, odpowiedzialny e-commerce, produkcja i sprzedaż wyrobów z uwzględnieniem troski o planetę. Kolejny rok z rzędu widać także, iż Influencerki mają ogromy wpływ na promowanie marek, a także tworzą własne e-biznesy, bazując na
zbudowanych społecznościach. Zwraca uwagę fakt, iż laureatki mocno podkreślają rolę mężczyzn stojących u ich boku i wspierających te biznesy. Dzięki temu przedsiębiorcze kobiety mogą realizować się zawodowo.

Nagrody i wyróżnienia

Ze względu na niezwykle wysoki poziom zgłoszeń oraz ich różnorodność i innowacyjność Jury konkursu zdecydowało o przyznaniu obok 8 nagród głównych także aż 9 wyróżnień. Dodatkowo Zarząd Fundacji przyznał specjalne wyróżnienie – tytuł Osobowości Rynku – Weronice Marczuk za zaangażowanie na rzecz wojny w Ukrainie. Nagroda internautów przypadła influencerce Hannie Żudziewicz, która uzyskała największą liczbę głosów Internautów oraz otrzymała nagrodę finansową i kurs językowy od eTutor.

Najlepszy sklep internetowy, Partner kategorii Allegro

Laureatka: Magdalena Karpińska jest współzałożycielką i odpowiada za sprzedaż oraz marketing sklepu KARMNIK.org. Jest to miejsce, w którym znajdziesz pyszne, naturalne, zdrowe produkty i przetwory prosto od niewielkich, lokalnych wytwórców z Mazowsza wschodniego i bliskiego Podlasia. Zamawiając w Karmniku wspierasz mazowieckich wytwórców, działasz w duchu zero waste i przyczyniasz się do ograniczania emisji śladu węglowego, karmisz siebie i bliskich smacznym i zdrowym jedzeniem o udokumentowanym pochodzeniu.

Wyróżniona: Grażyna Osiecka-Jaśkiewicz właścicielka e-sklepu z dodatkami ślubnymi gofashiondesigner.com.

Technologia dla e-commerce, Partner kategorii Audioteka

Laureatka: Anna Korc jest współtwórcą Digimans AI i pracuje nad generowaniem unikalnych i różnorodnych postaci 3D przy użyciu AI na dużą skalę w ciągu kilku sekund. Firma chce zastosować swoją technologię w świecie gamingu, rozrywki jak i e-commerce. Jest ekspertem w dziedzinie strategii i marketingu. Ma bogate doświadczenie w pracy z największymi markami w celu optymalizacji ich kanałów sprzedaży online.

Wyróżniona: Bożena Wróblewska, współautorka aplikacji dietetykzwierzecy24.pl umożliwiającej automatyzację tworzenia diet domowych dla psa oraz dającej dostęp do interaktywnej wiedzy na temat prawidłowego żywienia psa.

Najlepszy e-marketing, Partner kategorii Ceneo

Laureatka: Irina Lastovjak – pomysłodawczyni i realizatorka cyfrowej kampanii #WspierajmyNasze, która miała na celu promowanie i budowanie wartości polskich lokalnych firm i produktów. Kampania wdrożona po wybuchu pandemii zdobyła łącznie 5 Nagród za Innowację. Irina w tej chwili rozwija Startup – FUTURE WORLD ON – platformę smart, popularyzującą inteligentne rozwiązania i innowacje w biznesie, miejscach pracy, edukacji i życiu codziennym. To kreowanie świata przyszłości w bardziej świadomy sposób, bo inteligentne systemy funkcjonują dzięki inteligentnym społecznościom.

Wyróżniona: Ewelina Czaplińska, znana w sieci jako „Twoja Pani z Banku”. Na co dzień udziela licznych konsultacji finansowych i pomaga zrozumieć zawiłe kwestie bankowe.

Przedsiębiorcza mama w e-commerce, Partner kategorii Allaboutlife.pl

Laureatka: Joanna Rułkowska, przedsiębiorcza mama, która na co dzień wychowuje 4 chłopców (w wieku: 1,4,6,7). Zawodowo wspiera rozwój przedsiębiorczości kobiet tłumacząc jak zbudować profesjonalny start, od działalności nierejestrowanej, do biznesu marzeń. Pomaga kobietom budować stabilne i profesjonalne biznesy, łącząc pracę zawodową z wychowaniem dzieci. Będąc mamą, a jednocześnie chcąc realizować swoje marzenia, opracowała online-owy program wsparcia dla początkujących przedsiębiorczych mam: Akademia Małego Biznesu. Od 2017 prowadzi też internetowy
portal „Prawo mamy”.

Wyróżniona: Eliza Hartenberg, mama trójki dzieci. Prowadzi stronę mamazdrowie.pl, żeby dzielić się wiedzą na temat zdrowia dzieci z innymi mamami.

Odpowiedzialny e-commerce, Partner kategorii MODIVO

Laureatka: Zosia Zochniak, stworzyła sklep recommerce Ubrania Do Oddania z marką lalafo – lalafo.pl/ubraniadooddania. Na stronie oraz w aplikacji lalafo znaleźć można ponad 30 000 ubrań damskich, męskich i dziecięcych na każdą okazję, nowych oraz używanych. Część towaru w celach pomocowych oferowana jest także za darmo. W sklepie internetowym marki Ubrania Do Oddania znaleźć można najlepszą modę cyrkularną – odświeżoną i wyselekcjonowaną odzież na każdą okazję:
vintage, casualową, okolicznościową, a także markową i nową z metkami. Sklep oferuje rzeczy, które jakością nie różnią się od produkcyjnie nowych czy dostępnych w sieciówkach. Ubrania Do Oddania to inicjatywa, która odważnie i śmiało redefiniuje pojęcie drugiego obiegu na rynku tekstylnym.

Wyróżniona: Monika Kamińska – założycielka i właścicielka marki modowej oraz sklepu internetowego monikakaminska.com. Produkty oferowane przez Monikę są wykonywane z certyfikowanych i naturalnych tkanin: wełny, lnu, jedwabiu, bawełny oraz sztucznych: wiskozy, cupro, lyocellu. Są one gwarancją jakości na wiele sezonów oraz nie wymagają częstego prania i prasowania.

Wyróżniona: Angelika Szkołuda, współwłaścicielka oraz pomysłodawczyni platformy Breadpack.pl, na której sprzedawane są wytwarzane przez firmę Breadpack jadalne naczynia dla gastronomii.

Innowacja w e-commerce, Partner kategorii InPost

Laureatka: Paulina Walkowiak – współtwórczyni technologii dla e-commerce w kategorii analityki behawioralnej – cux.io. Dostarcza wiedzę o użytkownikach i ich doświadczeniach na stronie z ykorzystaniem innowacyjnej technologii opartej o ML. Wspiera e-commerce w transformacji data-driven i tłumaczeniu danych o zachowaniach użytkowników na insighty. Jest jedyną specjalistką szkolącą z analizy wzorców zachowań w CEE i wykładowczynią akademicką.

Wyróżniona: Dorota Rymaszewska współwłaścicielka innowacyjnej platformy obsługującej branżę zoologiczną hiPets. Platforma łączy specjalistów z opiekunami zwierząt i pozwala na rezerwację wizyt online o dowolnej porze dnia i nocy.

Wyróżniona: Joanna Kwiatek za serwis internetowy Shukam.pl skierowany do wszystkich kupujących, który stanowi alternatywę dla innych portali aukcyjnych i serwisów. Serwis jest dedykowany zarówno osobom prywatnym jak i firmom.

Najlepszy start-up for e-commerce, Partner kategorii Przelewy24.pl

Laureatka: Marta Górnicka, za sklep 1240.design z ceramiką artystyczną ze Stanów i Kanady. W bardzo intuicyjnym i ładnym wizualnie sklepie internetowym oprócz fachowych produktów można kupić również poradniki i literaturę fachową. Od klientów często słyszy, iż dzięki firmie 1240.design zmienił się rynek w Polsce, a to co kiedyś było nieosiągalne stało się łatwo dostępne dla polskich artystów-ceramików.

Wyróżniona: Wiktoria Staszak-Staszków, właścicielka sklepu internetowego wikk.me oferującego naturalną, najwyższej jakości granolę przygotowywaną po złożeniu zamówienia, co pozwala wyeliminować nadprodukcję i wyrzucanie gotowych produktów, które nie zdążyły się sprzedać przed upływem terminu ważności.

The best influencer for e-commerce, Partner kategorii They.pl

Laureatka: Hanna Żudziewicz, Influencerka, jej ponad 120 tys. obserwujących docenia Hanię za naturalność. Mistrzyni Europy i Vice-mistrzynia Świata w tańcu Showdance. Dwukrotnie zwyciężyła w programie Dancing with the Stars, Taniec z gwiazdami. Od niedawna jest mamą Różyczki. Na swoim instagramie dzieli się z kobietami treściami parentingowymi, sposobami na bycie fit, promuje produkty dla dzieci, pokazuje jak wygląda jej życie jako mamy, tancerki, kobiety pracującej. Od 2 lat jest właścicielką portalu z nauką pierwszego tańca firstdanceonline, gdzie dla przyszłych par młodych przygotowanych jest kilkadziesiąt choreografii do pierwszego tańca wraz z instrukcja krok po kroku.

Nagroda Internautów – nagroda specjalna, przyznawana w ogólnopolskim głosowaniu Internautów Laureatka: Hanna Żudziewicz, zdobywczyni największej liczby głosów.

Specjalne wyróżnienie i tytuł Osobowości Rynku otrzymała z rąk założycielek fundacji Weronika Marczuk za zaangażowanie na rzecz wojny w Ukrainie.

Gala Kobieta e-commerce 2023

Gala przyznania tytułów i wręczenia statuetek, odbyła się 18 maja 2023 roku w Villi Intrata na terenie Pałacu Króla Jana III Sobieskiego. Podczas Gali wizualnych emocji dostarczył pokaz mody Tatuum i Kazar oraz prezentacja najnowszego
modelu elektrycznego Volvo C40 Recharge. Podczas Gali odbył się panel dyskusyjny poświęcony trendom w e-commerce. Wzięli w nim udział eksperci i liderzy rynku: Aleksandra Szol z MODIVO, Marcin Grzelak eTutor.pl, Jakub Gierszyński
ZDROWIT oraz Marcin Wolnicki z Ceneo.

Wyjątkowy pokaz mody z udziałem TOP Women w e-biznesie

Galę konkursu Kobieta e-commerce 2023 uświetnił pokaz mody Tatuum i Kazar. W pokazie wystąpiły kobiety – uczestniczki programu TOP Women w e-biznesie, dla których był to debiut w roli modelek. Była to także doskonała okazja, by zmierzyć się z profesjonalnym wybiegiem, przeżyć metamorfozę i zobaczyć w jaki sposób przebiega organizacja takiego wydarzenia.
Fundacja Kobiety e-Biznesu oraz marki Tatuum i Kazar postawiły na naturalność, autentyczność i różnorodność kobiecego piękna, bez ograniczeń wieku czy typu urody. Kobiety zaprezentowały kolekcję letnią TAKE A BREATH w stylu business smart casual. Wszystkie stylizacje w pokazie zostały uszyte w 100% z lnu i były utrzymane w modnych i ponadczasowych kolorach natury. Stylizacje dopełnił naturalny make-up.

O wrażenia smakowe osób uczestniczących w Gali zadbał Szef Kuchni wilanowskiego Muzeum Pałacu Króla Jana III – Norbert Sokołowski.

Galę poprowadziła Paulina Koziejowska – dziennikarka i prezenterka telewizyjna.

Organizatorami konkursu Kobieta e-Commerce 2023 jest Fundacja Kobiety e-biznesu we współpracy z Partnerami.
Partnerzy konkursu: Allegro, MODIVO, CENEO, InPost, Audioteka, Przelewy24, They.pl, Progressivo.
Partnerzy gali: DMCom, Volvo Car Warszawa, Danone, CEDC, Kazar, Tatuum, eTutor.

O Fundacji

Fundacja Kobiety e-biznesu to polska organizacja non-profit zajmująca się edukacją z zakresu e-commerce oraz prowadzenia działalności online. Jednym z celów Fundacji jest też poprawa życia kobiet i ich rozwój zawodowy głównie w branży e-commerce. Założycielki Fundacji – Anna Heimberger, Dorota Bachman, Agnieszka Brytan-Jędrzejowska chcą pomagać kobietom w różnym wieku, na różnych etapach ich rozwoju zawodowego i osobistego, żeby mogły uczestniczyć w procesach związanych z rozwojem społeczeństwa o wysokich kompetencjach cyfrowych. Misją fundacji jest dzielenie się wiedzą i wspieranie w rozwijaniu swoich kompetencji w działalności związanej z gospodarką cyfrową i rozwojem biznesu w Internecie.

Idź do oryginalnego materiału