Archer Aviation zdobywa kolejne duże zamówienie na futurystyczne taksówki powietrzne

cyberfeed.pl 2 tygodni temu


Archer Aviation, wiodąca firma zajmująca się lotami elektrycznymi z siedzibą w San Jose w Kalifornii, wprowadza do Japonii swoje futurystyczne taksówki powietrzne. Firma sprzeda 100 swoich zasilanych akumulatorowo samolotów Midnight spółce Soracle, spółce joint venture pomiędzy Japan Airlines i Sumitomo Corporation, w ramach transakcji o wartości około 500 milionów dolarów.

Archer twierdzi, iż Soracle planuje rozmieścić swoje samoloty – które wyglądają jak skrzyżowanie drona i helikoptera – „w miastach, w których istniejący transport naziemny jest ograniczony przez bariery drogowe lub geograficzne” – podała firma. Mimo to Archer będzie musiał osiągnąć „pewne kamienie milowe w zaawansowanych dostawach samolotów”, zanim Soracle zatwierdzi płatności przed dostawą.

„w miastach, w których istniejący transport naziemny jest ograniczony przez bariery drogowe lub geograficzne”

Transakcja ta jest najnowszą umową, która zwiększa szanse Archera na uruchomienie komercyjnych usług taksówek powietrznych w miastach na całym świecie, co oznacza, iż ​​planuje to zrobić w nadchodzących latach. Midnight to czteromiejscowy samolot plus jeden pilot, który może pokonać dystans do 100 mil (prawie 160 km), chociaż jest przeznaczony do lotów 20–50 mil jeden po drugim przy minimalnym czasie ładowania pomiędzy nimi. Na samym zasilaniu akumulatorowym może poruszać się z prędkością do 241 km/h. Dzięki przechylanym wirnikom Midnight może startować i lądować pionowo jak helikopter, a następnie przechodzić w lot do przodu niczym samolot.

Archer twierdzi, iż będzie współpracować z Soracle i Japońskim Biurem Lotnictwa Cywilnego, aby uzyskać niezbędne pozwolenia i certyfikaty. Archer twierdzi, iż rozpoczął już dyskusje i „zamierza w najbliższej przyszłości formalnie wystąpić do JCAB o równoczesną walidację certyfikatu typu”. Firma od niedawna otrzymał certyfikat przewoźnika lotniczego zgodny z częścią 135 od Federalnej Administracji Lotniczej Stanów Zjednoczonych, które będą potrzebne firmie do świadczenia usług taksówek powietrznych na żądanie. w tej chwili stara się o certyfikat typu dla swojej taksówki powietrznej Midnight, co oznacza, iż ​​samolot spełnia wszystkie standardy FAA dotyczące projektowania i bezpieczeństwa.

Oprócz Archera inne firmy zajmujące się elektrycznym pionowym startem i lądowaniem (eVTOL) mają nadzieję, iż ostatecznie uzyskają pełną zgodę FAA. To nabrało tempa zaledwie kilka tygodni temu, kiedy agencja opublikowała bardzo oczekiwane regulacje końcowe dla pojazdów eVTOL, które według niego wytyczą ścieżkę „podróży lotniczych przyszłości”. Archer pochwalił FAA za „zapewnienie jasnych wskazówek dotyczących tego, co jest wymagane dla bezpiecznej eksploatacji samolotów eVTOL w USA”

Taksówki powietrzne, czasami błędnie identyfikowane przez media głównego nurtu jako „latające samochody”, to w zasadzie helikoptery bez hałaśliwych, zanieczyszczających środowisko silników gazowych (choć z pewnością mają swój własny, unikalny profil hałasu). Oprócz Archera, firmy takie jak Lotnictwo Joby, Volocopteri Beta Technologies twierdziły, iż są o krok od uruchomienia usług, które ostatecznie będą miały zasięg ogólnokrajowy. Ale inni ponieśli porażkę; Niemiecka firma Lilium niedawno poinformowała, iż ​​dwie jej spółki zależne były niewypłacalne i mogły zakończyć działalność.



Source link

Idź do oryginalnego materiału