Mark Gurman zdradził, iż Apple podobno stworzyło wewnętrzne grupy fokusowe ze swoich pracowników, których zadaniem jest ocena rynku inteligentnych okularów. Nie chodzi tylko o rozwój Vision Pro, ale o poszerzenie gamy takich produktów.
Jak opisuje Mark Gurman z Bloomberga, kiedy Apple chce się rozwijać na nowym obszarze, często organizuje grupy fokusowe na terenie własnego, firmowego kampusu. Cel? Zrozumienie odczuć konsumentów na temat obecnego rynku. Takie badania firma prowadziła planując i wprowadzając takie produkty jak AirPods, HomePod czy wspomniane Apple Vision Pro.
Teraz Apple robi to ponownie badając rynek inteligentnych okularów. Apple oficjalnie nie posiada takiego produktu, ale przecież badania można prowadzić na podstawie analizy istniejącej oferty inteligentnych okularów, m.in. tych od Meta Platforms Inc.
Co warto zaznaczyć, funkcjonalność tych urządzeń jest znacznie słabsza niż Vision Pro, smart okulary od Meta, czy modele firmy Snap, to w ogóle nie są okulary, czy też gogle rozszerzonej rzeczywistości, ale pozwalają użytkownikom rejestrować wideo, wykonywać połączenia, czy słuchać muzyki. Zdaniem Gurmana Apple zaczęło nadrabiać zaległości właśnie w tej, gorszej, ale też znacznie tańszej i mniej wyrafinowanej od Vision Pro kategorii. Kategorii, która może okazać się na rynku znacznie większym przebojem, niż większe i droższe gogle VR od Apple.
Pierwsze wrażenia z Meta Ray-Ban Wayfarer – rób zdjęcia, wideo lub livestreamuj
Jeśli artykuł Apple prowadzi badania oceniające rynek inteligentnych okularów nie wygląda prawidłowo w Twoim czytniku RSS, to zobacz go na iMagazine.