Anna Wintour odchodzi ze stanowiska redaktor naczelnej amerykańskiej edycji Vogue

miumag.pl 6 godzin temu
Ikona stylu i jedna z najpotężniejszych postaci w branży mody kończy pewną epokę. Anna Wintour rezygnuje z funkcji redaktorki naczelnej amerykańskiego „Vogue’a”, którą pełniła nieprzerwanie od 1988 roku. Decyzja zapadła podczas spotkania redakcyjnego w środę rano. Kto ją zastąpi na tym stanowisku?


Forum


Decyzja o odejściu Wintour – jakie zmiany czekają redakcję Condé Nast? Kto obejmie stanowisko redaktora naczelnego amerykańskiego Vogue?


Anna Wintour oficjalnie poinformowała o swojej rezygnacji z funkcji redaktorki naczelnej amerykańskiego „Vogue’a”. Informacja została przekazana zespołowi redakcyjnemu 25 czerwca 2025 roku. Magazyn rozpoczyna proces poszukiwania nowego szefa treści redakcyjnych.


Decyzja Wintour zbiega się z innymi roszadami w strukturach Condé Nast. W ostatnich dniach z firmy odeszła Susan Cappa, szefowa sprzedaży w obszarze mody i dóbr luksusowych. Na początku czerwca ogłoszono także nowego dyrektora kreatywnego „Vanity Fair” – Marka Guiducciego – po odejściu Radhiki Jones.


Choć jeszcze nie wiadomo kto przejmie stery, odejście Anny Wintour z funkcji redaktorki naczelnej oznacza potencjalną zmianę kierunku dla amerykańskiego „Vogue’a” – jednego z najważniejszych tytułów w historii mediów modowych. W obliczu transformacji cyfrowej, rosnącego znaczenia mediów społecznościowych i zmieniających się oczekiwań odbiorców, wybór jej następcy może wyznaczyć nowy etap dla całej branży.


Co dalej z Anną Wintour?


Choć opuszcza fotel naczelnej, pozostaje w Condé Nast jako globalna dyrektorka ds. treści oraz redaktorka naczelna Vogue na świecie.


@miumag.pl
Koniec ery Wintour! Anna Wintour żegna się z magazynem Vogue
♬ Vogue – Madonna


Historia Anny Wintour – dlaczego jej odejście jest przełomowe?


Anna Wintour objęła funkcję redaktorki naczelnej amerykańskiego „Vogue’a” w 1988 roku. Wcześniej była dyrektorką kreatywną magazynu (1983), a następnie redaktorką naczelną brytyjskiego „Vogue’a” (1985–1987). Jej debiutancka okładka dla amerykańskiego wydania – modelka Michaela Bercu w dżinsach Guess i swetrze Christiana Lacroix (listopad 1988) – zasygnalizowała nową, bardziej inkluzywną i komercyjną wizję wysokiej mody.


Wintour wprowadziła do magazynu połączenie mody luksusowej i kultury popularnej. W latach 90. i 2000. jej okładki i sesje zdjęciowe definiowały wizerunek „Vogue’a” jako medium reagującego na trendy społeczne i medialne.


Ponadto Wintour od 1995 roku pełni funkcję współgospodyni Met Gali – corocznego wydarzenia fundraisingowego dla Metropolitan Museum of Art w Nowym Jorku. Pod jej kierunkiem gala przekształciła się w jeden z najważniejszych eventów na styku mody i kultury popularnej. Jako postać medialna stała się rozpoznawalna również poza branżą mody – m.in. za sprawą charakterystycznego stylu, stałej obecności w pierwszych rzędach pokazów oraz licznych odniesień w popkulturze. Jej wizerunek został zawarty nie tylko w książce i filmie „Diabeł ubiera się u Prady”, ale także w obszernej biografii „Anna” autorstwa Amy Odell, dokumentująca drogę Wintour od wczesnych lat w Londynie po międzynarodową karierę w mediach luksusowych.


Instagram @wintourworld
Idź do oryginalnego materiału