ALEXANDER WANG x H&M - Prestiż, czy klapa?

gneshka.blogspot.com 9 lat temu

Wiadomość o współpracy H&M i Alexandra Wanga pojawiła się już w kwietniu. Projektant skutecznie podsycał ciekawość publikując próbki projektów. Kilka tygodni temu w Nowym Jorku odbył się premierowy pokaz kolekcji. Do sklepów na całym świecie trafi 6 listopada 2014r. W Polsce dostępna będzie niestety tylko w dwóch sklepach w Warszawie i Krakowie.

Co możemy kupić?
Alexander Wang wierny jest miejskiemu stylowi i zamiłowania do sportowych fasonów. Dlatego w kolekcji nie zabrakło krótkich crop topów, legginsów, bluz z pianki scuba i sportowych toreb. Projektant znany jest z ubrań w czarno-białej kolorystyce. Dlatego fani kolorów mogą być zawiedzeni. Kolekcja skierowana jest do aktywnych ludzi, którzy lubią interesujące faktury. Osobiście uważam, iż Wang nie zaskoczył nikogo swoimi projektami. Sportowy design pozbawił je oryginalności. Jednak plus należy się za konsekwencję i wierność swojej estetyce.

Kolekcja na każdą kieszeń?
H&M, na co dzień sprzedający ubrania praktycznie na każdą kieszeń, chce przybliżyć swoim fanom modę z wybiegów w atrakcyjnych cenach. Przepaść jest ogromna, 39 zł zapłacimy za bryloczek i jest to najtańsza rzecz w całej kolekcji. Za kurtkę będziemy musieli wydać choćby 1599zł. W porównaniu z regularnymi cenami kolekcji projektanta rzeczywiście mamy do czynienia z ogromną 'okazją'. Mimo wszytko, nie są to przystępne ceny dla przeciętnego Polaka. Może właśnie dlatego, w naszym kraju kolekcja dostępna będzie tylko w dwóch sklepach w Warszawie i Krakowie. Nie popadajmy jednak w frustracje. Nie chcę zaglądać do niczyich portfeli.

Czemu projektanci chcą współpracować z H&M? Prestiż, czy ryzyko?
Można, by powiedzieć, iż kooperacja projektanta z masową machiną, to słaby chwyt marketingowy. Pierwsze próby 'luksusu za ułamek ceny' podjął wielki projektant Halston. Jego kolaboracja z domem handlowym J. C. Penney zakończyła się fiaskiem. Czemu? Ludzie okazali się nieufni. Następnie domy mody odmówiły sprzedaży jego kolekcji tłumacząc się obniżeniem prestiżu projektanta.
Do dzisiaj trudno adekwatnie wytłumaczyć, dlaczego sieciówce H&M od kilku lat się to udaje. Świetne spoty reklamowe, kampanie i doskonały plan marketingowy przyciągają mistrzów. To jedna z niewielu metod dotarcia do nowych, młodych odbiorców, którzy mają okazję lepiej poznać markę. Kolekcja Alexandra Wanga x H&M zapowiada się być jedną z najbardziej zyskownych współprac. Niedługo zaczną się spekulacje, kto następny ma szansę przejąć pałeczkę po Wangu. Macie jakieś typy?

Oto szybki skrót tego, co zobaczymy w kolekcji wraz z cenami!









CENY KOLEKCJI

kobiety
bluza 199
sukienka 299 buty 799
sukienka 499 legginsy 199
kurtka 599 torba skórzana 599
top 129 kurtka 1299
sukienka 499 kurtka 599



mężczyźni
t-shirt 129 bluza 199
bluza 999 kurtka 1599
kurtka 299 kurtka 799

źródło: www.hm.com
Idź do oryginalnego materiału