88 Concept Store w Gdańsku – zmysłowe wnętrze 39-metrowego butiku

plndesign.pl 11 miesięcy temu

Projekt wnętrza butiku powinien z jednej strony sprzyjać wyeksponowaniu oferowanych produktów, z drugiej zaś sam być wyrazisty i rozpoznawalny. Jak zachować odpowiedni balans? Przed takim wyzwaniem stanęła Marta Piasecka – autorka aranżacji wnętrz 88 Concept store w Gdańsku. Dzięki zmysłowym fakturom i nietuzinkowym kolorom 39-metrowy lokal zyskał naprawdę niepowtarzalny charakter. W ten sposób wnętrze stało się przedłużeniem wizerunku marki. Realizację sfotografowała Natalia Kaczmarek ze studia INKADR.

Przyjemne doznania – nietuzinkowe kolory i faktury, które zapadają w pamięć

88 Concept Store w Gdańsku to butik oferujący wysokiej jakości produkty zagranicznych marek. Głównym celem było więc stworzenie aranżacji, która pozwoli jak najlepiej je wyeksponować. Jednocześnie wnętrze miało się wyróżniać i zapadać w pamięć. Aby zrealizować obydwa założenia, architektka Marta Piasecka postawiła na zawężoną gamę barw. Biel i szarości, stanowiące tło dla produktów, nie odciągają uwagi i dodatkowo optycznie powiększają przestrzeń. Neutralnym kolorom towarzyszy intensywny odcień bordowy, obok którego nie sposób przejść obojętnie.

88 Concept Store w Gdańsku

Istotną rolę w aranżacji odgrywają także zróżnicowane faktury – błyszcząca, szkliwiona mozaika od polskiej marki Paradyż, płytki ze wzorem betonu, czy tkaniny boucle. Wzrok przyciąga również przepiękny bordowy kamień od gdyńskiej firmy Hermes wyeksponowany na kontuarze. „Wisienką na torcie” jest natomiast welurowa zasłona przymierzalni w idealnie dopasowanym odcieniu, znaleziona w Gdańsku w salonie Dekorian Home. Bogactwo struktur nadaje wnętrzu unikalnego charakteru i sprawia, iż pobyt w butiku to przyjemność dla wszystkich zmysłów.

Funkcjonalność i przestronność na 39m2 – jak ciekawie zaaranżować małą przestrzeń?

Butik 88 Concept Store w Gdańsku mieści się w 39-metrowym lokalu, który został wybrany ze względu na doskonałą lokalizację na osiedlu Garnizon. Inwestorce zależało na tym, aby jak najlepiej wykorzystać niewielką przestrzeń, unikając przy tym wrażenia przytłoczenia. Dlatego kluczowym etapem pracy był projekt funkcjonalny. Przestrzeń została subtelnie podzielona za sprawą natężenia koloru i wielości faktur. Większa intensywność panuje w części przymierzalni, niewielkiego zaplecza i kontuaru, a strefa sklepu pozostaje jasna i stonowana.

88 Concept Store w Gdańsku

Zróżnicowane materiały i kontrastujące kolory przyczyniają się także do dodatkowego podkreślenia zastosowanych form. Konsekwentnie powtarzane obłości, spośród których wyłamuje się jedynie minimalistyczna bryła kontuaru, ciekawie dialogują z dość surową bazą. Rozpoznawalnego charakteru nadają aranżacji trzy duże łuki, których oryginalną kontynuację stanowi nowoczesna lampa nad stołem ekspozycyjnym. Jest to jeden z ostatnich dostępnych w Polsce egzemplarzy z limitowanej kolekcji stworzonej przez markę IKEA.

88 Concept Store w Gdańsku – efekty wyjątkowej współpracy

Niepodrabialny charakter zlokalizowanego w Trójmieście butiku jest efektem wyjątkowej współpracy, jaka nawiązała się pomiędzy projektantką – Martą Piasecką a inwestorką – Karoliną Dobrodziej. Właścicielka sklepu była silnie zaangażowana w każdy etap procesu od koncepcji po realizację, dzięki czemu aranżacja jest całkowicie spójna z wizerunkiem butiku. Warto zwrócić uwagę na to, iż wspólnie z architektką zaprojektowała ona elementy wyposażenia, takie jak stół i wieszaki na ubrania, które następnie zostały wykonane na indywidualne zamówienie.

88 Concept Store w Gdańsku

Dowodem na to, ile serca właścicielka włożyła w stworzenie wymarzonego wnętrza butiku, jest też fakt, iż w momencie, w którym mimo intensywnych poszukiwań, nie udało się znaleźć w sklepach odpowiedniego odcienia fugi, Karolina sama go stworzyła. Metodą prób i błędów, mieszając czerwone, czarne i brązowe odcienie, znalazła idealne proporcje i przyszła na budowę z gotowym „przepisem”. Zaangażowanie inwestorki w połączeniu z otwartą głową projektantki zaowocowało wyjątkowym wnętrzem, które uwodzi nieoczywistym i niezwykle zmysłowym charakterem.

Dziękujemy, iż przeczytałaś/eś artykuł do końca. Bądź na bieżąco! Kliknij i obserwuj nas w Wiadomościach Google.

Projekt: Marta Piasecka | projektowanie-piasecka.com
Zdjęcia: INKADR | inkadr.pl

Idź do oryginalnego materiału