Tak twierdzi Marcus Sheridan. Obserwując to, jak kupują klienci w sektorze B2B, trudno się z nim nie zgodzić.
Aż 75% klientów B2B preferuje samodzielne zakupy, bez konieczności udziału sprzedawcy. – według badania firmy Gartner.
https://www.gartner.com/en/sales/insights/b2b-buying-journey
Jak możesz to wykorzystać w swoim biznesie?
Dostarczaj wartościowe treści, które będą edukować Twoich klientów. Możesz to zrobić poprzez blogi, webinary i materiały wideo. W treściach, które będziesz tworzyć, odpowiadaj na ich pytania. Z chęcią sięgną do tych odpowiedzi jeszcze zanim skontaktują się z Tobą.
Ułatwiaj i upraszczaj samodzielne zakupy. Zadbaj o to, aby Twoja strona internetowa była intuicyjna i zawierała wszystkie potrzebne informacje, dzięki czemu klienci będą mogli podejmować szybsze decyzje bez konieczności kontaktu ze sprzedawcą.
Słuchaj swoich klientów. Bądź otwarty na feedback. Analizuj i dostosowuj swoją ofertę do potrzeb rynku. Klienci docenią to, iż ich głos ma znaczenie. Zyskasz cenne informacje, które efektywnie wykorzystasz przy tworzeniu komunikacji i treści.
Pracuj na danych. Analizuj i monitoruj zachowania klientów w swoim serwisie inetrnetowym. Swoją strategię marketingową zmieniaj w oparciu o te informacje.
Pamiętaj, iż kluczem do sukcesu jest nie tylko pozyskiwanie nowych klientów, ale również budowanie długotrwałych relacji oraz dbanie o tych klientów, których już posiadasz. Zrozumienie ich potrzeb, problemów i oczekiwań to pierwszy krok do osiągnięcia sukcesu w B2B!
Dziękuję, iż mnie czytasz.
panWokularach | internety tłumaczy – to łatwe, KIEDY wiesz JAK…
Pomagam firmom sprzedawać w internetach. Upraszczam to co skomplikowane i niezrozumiałe. Projektuję, wdrażam, rozwijam sklepy internetowe i serwisy B2B.
Doradzam firmom B2B i serwisom e-commerce. Pomagam zrozumieć i rozwiązać ich problemy.
Sprzedaż | Marketing | Strategia | Komunikacja | Technologia