Chęć nauczenia się nowych rzeczy, przygotowanie strategii, planu działania oraz stworzenie realnego budżetu wydatków to najważniejsze kroki, które zwiększą Twoją szansę na sukces w sprzedaży online.
Sprzedaż online to temat, który szczególnie w dobie trudniejszych czasów, zyskuje na znaczeniu. Wielu przedsiębiorców wciąż nie pozostało do niej przekonana. Dlatego poświęciłem chwilę na refleksję i poszukanie tego, co ich powstrzymuje przed podjęciem tego kroku.
Oto cztery obawy, które najczęściej słyszę od właścicieli firm, prezesów i menedżerów:
Muszę dużo zainwestować.
No nie ma co się oszukiwać, uruchomienie sklepu internetowego, serwisu B2B e-commerce, wiąże się z pewnymi kosztami. Stwierdzenie “w sieci samo się sprzedaje” nie jest prawdziwe. To co możesz zrobić, to przygotować MPV swojego projektu, czyli stworzyć sklep internetowy, serwis B2B e-commerce wyposażony we wszystkie funkcjonalności, które są niezbędne do tego, żeby Twój e-commerce działał i był dostępny dla użytkowników.
Do tego zbuduj dobrze przemyślany budżet oraz strategię marketingową. Te działania mogą przynieść zwrot z inwestycji, który przewyższy początkowe koszty. Wiele firm zauważa, iż po uruchomieniu sprzedaży online ich przychody rosną znacznie szybciej niż w przypadku tradycyjnych kanałów.
Nie mam pewności, iż to mi się opłaci.
Uruchomienie nowych działań w kanale online, w którym wcześniej Twoje firmy nie było, zawsze niesie ze sobą pewne ryzyko. Można je znacznie ograniczyć, poprzez solidne przygotowanie się do tych działań, staranne przemyślenie celów jakie chcesz osiągnąć, dobranie do tych celów odpowiednich narzędzi. Stworzenie strategii marketingowo-sprzedażowej. Kluczem do sukcesu jest zrozumienie Twoich klientów. Zidentyfikowanie ich problemów, potrzeb, obaw oraz budowa realnych wartości, które im dostarczysz.
Brakuje mi kompetencji w zespole.
To jest jak najbardziej ok, iż czujesz się zdezorientowany. Jesteś ekspertem w swojej branży oraz w tym, co oferujesz swoim klientom. Znasz swój biznes i to, iż nie rozumiesz wszystkich procesów, które tworzą sprzedaż i marketing internetowy nie jest niczym złym.
Możesz zacząć od małych kroków – szukać na własną rękę informacji i edukować się w tym temacie. Zatrudnić specjalistów lub skorzystać z konsultacji z firmami zewnętrznymi. kooperacja z doświadczonymi partnerami pomoże Ci zdobyć niezbędną wiedzę i umiejętności. Warto też inwestować w szkolenia dla siebie i swojego zespołu.
Nie wiem od czego zacząć
Sprzedaż w internecie to proces, który rządzi się swoimi prawami. Pierwsze pytanie, na które trzeba poszukać odpowiedzi to: co chcesz osiągnąć budując sprzedaż online, jaki jest Twój cel? To wbrew pozorom nie jest tak oczywiste jak by mogło się na początku wydawać.
W kolejnych krokach znajdź odpowiedź na pytanie: komu chcesz sprzedawać online i dlaczego ten ktoś ma od Ciebie kupić? Poznaj to jak kupuje, co jest dla niego ważne w tym procesie. Jakie ma problemy do rozwiązania i co go niepokoi? Na podstawie odpowiedzi na te pytania zbuduj swoje propozycje wartości. Stwórz strategię i plan działań. Zdefiniuj grupy odbiorców. Nie zapomnij o przygotowaniu szczegółowego budżetu.
Zaczynanie nowego, nieznanego, nie do końca zrozumiałego, może być przytłaczające. Im bardziej się przygotujesz, im więcej dowiesz się na ten temat, tym łatwiej będzie Ci go ogarnąć.
Pamiętaj, iż każda wielka podróż zaczyna się od pierwszego kroku – celu i planu podróży. Nie pozwól, żeby obawy Cię powstrzymały!
B2B też sprzedaje w internetach!
#NieKombinujTylkoWiosłuj – to łatwe, KIEDY wiesz JAK…
jeżeli potrzebujesz w tym pomocy, napisz do mnie.