Sklep internetowy About You powstał w Hamburgu w 2014 roku, gwałtownie jednak zaczął działać również na rynkach w innych krajach, w tym w Polsce. Od 2025 roku platforma modowa należy do marki Zalando, która przejęła ok. 91 proc. akcji. Od jakiegoś czasu w sieci przewijają się opinie i komentarze o problemach. Z Wyborcza.biz skontaktowała się jedna z klientek. Kobieta w połowie października zwróciła towar na kwotę 1209,82 zł. Do dziś nie odzyskała pieniędzy, mimo wielu prób kontaktu, a choćby przesłanego firmie wezwania do zapłaty.
REKLAMA
Zobacz wideo "Były motyle i szaleństwo, ale też wstyd i poczucie winy". Katarzyna Nosowska w "Z bliska"
Klienci skarżą się na sklep internetowy. "Szczerze to jestem zszokowany"
Podobne historie przewijają się przez facebookowe grupy. Przykładem może być "Bezpieczny Sklep - Legalniewsieci.pl", gdzie w jednym z wątków dotyczących Aboutyou.pl czytamy, iż klient na zwrot pieniędzy za zamówienie czekał 9 miesięcy. Jak zaznaczył, udało się jedynie dzięki interwencji w Europejskim Centrum Konsumenckim.
Na portalu Ceneo.pl, gdzie zbierane są m.in. opinie klientów, już od dłuższego czasu licznie pojawiają się negatywne komentarze. W wielu z nich konsumenci nie szczędzą ostrych słów. Na co zwracają uwagę? Przede wszystkim na problemy z wysyłką zamówienia, ze zwrotem, anulowaniem zamówienia przez sklep bez przyczyny, kontaktem z infolinią, nieprzyjmowaniem skarg i brakiem odpowiedzi na wiadomości.
MA SA KRA [...]. Nie sądziłem, iż w 2025 takie oszustwa dalej funkcjonują.
Coś tam wysłali, ale paczka kilka dni była na magazynie kurierskim i została zwrócona do nadawcy bez podania powodu. Pieniądze zostały zwrócone.
Szczerze to jestem zszokowany [...]. Zwrot ciągnął się ponad 3 tygodnie, oczywiście był tak 'szybki', ponieważ co kilka dni musiałem tam wydzwaniać. Za każdym razem słyszałem: 'Tak, zwrot będzie do 24 godzin', 'Tak, zleciliśmy zwrot', 'Zwrot to przelew międzynarodowy, może to potrwać do 11 dni [?!]', 'Proszę zadzwonić jutro, termin upływa dziś w nocy'... KOSZMAR.
Bardzo was proszę, żeby wszyscy poszkodowani przez firmę zgłosili tę sprawę do UOKiK
- czytamy w komentarzach. Aktualnie sklep na Ceneo.pl ma 55 opinii i średnią 1,0 z ostatnich 12 miesięcy. Nie wszyscy piszą w samych negatywach, bo są też pozytywne oceny i komentarze o "szybkiej dostawie", "towarze zgodnym z opisem" oraz "bezproblemowym zwrocie".
Zakupy przez internetSandraMC / Shutterstock
Sklep się tłumaczy. UOKiK potwierdza zgłoszenia od oszukanych konsumentów
Jak podkreśla Laila Helmy, szefowa komunikacji w About You, procedura przetwarzania zwrotu środków rozpoczyna się, gdy przedmioty dotrą do magazynu i przejdą przez "standardowe kontrole".
Zwykle zajmuje to około 5–7 dni roboczych, choć w niektórych przypadkach czas przetwarzania może być dłuższy, na przykład z powodu sezonowego wzrostu liczby zwrotów, niekompletnej dokumentacji zwrotu lub opóźnień technicznych przy realizacji zwrotu środków
- tłumaczy. Przekonuje też, iż firma "poważnie traktuje wszystkie zgłoszenia klientów". UOKiK faktycznie potwierdził, iż wpływają sygnały od klientów, zaznaczył też, iż zgłoszenia otrzymuje Europejskie Centrum Konsumenckie.
w tej chwili w naszym rejestrze znajduje się kilkadziesiąt takich spraw. Zdecydowana większość zgłoszeń dotyczy braku zwrotu pieniędzy za odesłane produkty, problemów z wielokrotnym obciążeniem konta w wyniku błędów systemu oraz niedostarczonych zamówień
- podkreśla, cytowany przez Wyborcza.biz. Urząd przekazał również, iż przygotowuje wystąpienie z żądaniem wyjaśnień do Aboutyou.pl. Dopiero gdy potwierdzone zostaną praktyki naruszające interesy konsumentów, możliwe będzie podjęcie dalszych działań.













