Podlaskie produkty lokalne na fali popularności

podlaskie.news 1 godzina temu
Zdjęcie: Podlaskie produkty lokalne na fali popularności


2 Grudzień 2025 r. – Polska chce dziś smakować prawdziwie. Kampania Informacyjno-Promocyjna Podlaskiego Centrum Produktu Lokalnego (PCPL) udowodniła, iż w świecie zdominowanym przez masową produkcję siłą stają się autentyczność, zdrowie i historie ludzi, którzy stoją za każdym słoikiem miodu, bochenkiem chleba czy kawałkiem sera. Dzięki niej region podlaski zyskał nową rangę – przestało być jedynie regionem znanym z kuchni regionalnej, a stało się symbolem jakości, tradycji i pasji.

Kampania nie ograniczyła się do prezentowania samych produktów – pokazała także ludzi, którzy je tworzą. To właśnie ich historie, pełne pracy, zaangażowania i dumy z regionalnego dziedzictwa, okazały się najważniejszym elementem całego przedsięwzięcia.

Ludzie za produktami

Ambasadorowie kampanii – 8 wyjątkowych producentów, oraz 16 producentów wspierających dało twarz całemu przedsięwzięciu, opowiadając Polakom o swojej pracy, codzienności i pasji, która towarzyszy im w tworzeniu wyjątkowych wyrobów.

W gronie ambasadorów znaleźli się przedstawiciele takich marek jak Ser Koryciński Nietupscy, Serowar Podlaski, Pasieka Przeborowski, ANCYPO MIZER, Lodziarnia Stara Szkoła, Gospodarstwo Ekologiczne Rydzewscy, Malina ze Szczuczyna czy Kiszonki Sienkiewicz. Każda z tych firm reprezentuje inny fragment regionalnego bogactwa – od serów i nabiału, przez miody i wędliny, po lody, owoce liofilizowane i kiszonki – ale wszystkich łączy jedno: autentyczność i ogromne zaangażowanie w tworzenie produktów najwyższej jakości.

Podlaskie produkty lokalne na fali popularności – sukces Kampanii Informacyjno-Promocyjnej Podlaskiego Centrum Produktu Lokalnego

Ta kampania pokazała, iż za lokalnym produktem stoi coś więcej niż receptura czy smak – stoi cały świat wartości. To świat ludzi, którzy codziennie zmagają się z naturą, ale jednocześnie czerpią z niej siłę. Dzięki ambasadorom mogliśmy zobaczyć, iż ser, miód, wędliny czy kiszonki to nie tylko jedzenie, ale też historia rodzin, pokoleń i miejsc. To doświadczenie uświadomiło wielu konsumentom w Polsce, iż wybierając produkty z regionu podlaskiego, dokonują świadomego wyboru: wspierają lokalną gospodarkę, polskie rolnictwo i rzemiosło, a także dbają o środowisko. Największym sukcesem tej kampanii jest to, iż Podlaskie zaczęto postrzegać nie tylko jako region smaków, ale także jako przestrzeń, w której autentyczność i nowoczesność idą w parze– mówi Magdalena Tymińska – Dyrektor Biura Podlaskiego Centrum Produktu Lokalnego.

Kampania, która budowała zaufanie

Kampania została zaprojektowana tak, aby docierać do różnych grup odbiorców – mieszkańców województwa podlaskiego, turystów oraz konsumentów, którzy poszukują zdrowych, lokalnych i autentycznych produktów. Jej celem nie była tylko promocja wyrobów, ale budowanie opowieści o autentyczności i wartości lokalnych produktów.

Efekty są wyraźne: podlaskie specjały zyskały rozpoznawalność i prestiż, a twarze lokalnych producentów zaczęto kojarzyć z konkretnymi smakami. Konsumenci otrzymali pewność, iż sięgając po ofertę PCPL, wybierają produkty sprawdzone, ekologiczne i powstające z poszanowaniem tradycji.

Efekty na wielu poziomach

Kampania Informacyjno-Promocyjna PCPL udowodniła, iż marketing regionalny może być czymś więcej niż promocją – może być formą budowania mostów między producentem a konsumentem. Dla twórców lokalnych oznaczała większą widoczność, możliwość dotarcia do nowych odbiorców i umocnienie pozycji na rynku. Dla PCPL – potwierdzenie roli jako gwaranta jakości i opiekuna marki „Podlaski Produkt”.

Największą wartością okazało się jednak to, iż region podlaski został odkryty na nowo – jako region smaków, ludzi z pasją i autentycznych historii. W oczach coraz szerszego grona konsumentów region stał się miejscem, które można odkrywać nie tylko podczas podróży, ale również na co dzień – dzięki produktom obecnym w domach w całej Polsce.

Źródło: Urząd Marszałkowski Wojewóhttps://produkty.podlaskie.eu/dztwa Podlaskiego

Idź do oryginalnego materiału