WARSZAWA: Bulgari otwiera swój pierwszy butik w Polsce

Bulgari - jeden z najsłynniejszym domów jubilerskich na świecie, znany z niepowtarzalnego stylu i doskonałego rzemiosła w tworzeniu biżuterii zadebiutuje na rynku polskim z pierwszym stacjonarnym butikiem. Na lokalizację pierwszego salonu w Polsce wybrano Warszawę, a konkretnie Plac Trzech Krzyży.

Reklama

WARSZAWA: Bulgari otwiera swój pierwszy butik w Polsce / Unsplash, Marcus Reubenstein WARSZAWA: Bulgari otwiera swój pierwszy butik w Polsce / Unsplash, Marcus Reubenstein

Ekspansja Bulgari: Pierwszy butik marki w Polsce

Przez ponad sto lat istnienia, marka Bulgari zyskała międzynarodowy prestiż i uznanie, stając się jednym z najbardziej rozpoznawalnych domów jubilerskich na świecie. Światowa ekspansja marki trwa od 1970 roku. Wówczas to po raz pierwszy zadebiutowała w Nowym Jorku i Genewie. Obecnie Bulgari to globalna marka z ponad 300 sklepami na całym świecie. W końcu przyszedł czas na Polskę.

Otwarcie pierwszego butiku Bulgari w Warszawie stanowi wydarzenie o ogromnym znaczeniu dla miłośników luksusowej biżuterii oraz dla samego rynku dóbr luksusowych w kraju.

Pierwszy butik w Polsce pojawi się na Placu Trzech Krzyży obok butików W.Kruk, czy Zegna. W negocjacjach dotyczących umowy najmu z zarządcą i właścicielem budynku, w którym pojawi się oficjalny salon marki, pośredniczyła kancelaria MFW Fiałek z Warszawy.

Bulgari: Historia luksusowej marki

Marka została założona w 1884 roku przez greckiego jubilera Sotiriosa Voulgarisa w Rzymie.

Sotirios Voulgaris, podobnie jak wielu imigrantów, stanęło przed wyzwaniem przystosowania się do nowego środowiska językowego i kulturowego.

Alfabet grecki znacznie różnił się od alfabetu łacińskiego. Aby jego nazwisko było bardziej przystępne dla włoskich klientów, Sotirios postanowił przyjąć fonetyczną pisownię swojego imienia, "Bulgari". Zastąpienie "U" literą "V" w nazwie marki jest hołdem dla kultury założyciela marki.

Bulgari: Historia luksusowe marki / Bulgari Bulgari: Historia luksusowe marki / Bulgari

Marka skradła serce najważniejszych osób na świecie i gwiazd Hollywood. Klejnoty Bulgari wybierała Księżniczka Infanta Beatriz z Hiszpanii, Księżniczka Maria José z belgijskiej rodziny królewskiej, Marlena Dietrich, Sophia Loren, czy też Audrey Hepburn. Richard Burton przy pomocy biżuterii Bulgari skradł serce Elizabeth Taylor.

Wprowadzenie marki Bulgari do polskiej stolicy jest wyrazem uznania dla Warszawy jako jednego z głównych centrów mody i handlu w regionie. Choć nie podano dokładnej daty otwarcia, przewidujemy, że nastąpi ono w ciągu najbliższych miesięcy.